• 31-05-2019, 23:50:57
    #1
    Selamun Aleyküm dostlar. Kadir gecemiz cümlemize mübarek olsun. Bu mübarek gece de kafamı çok kurcalayan ve aileme açamadığım bir konuyu burada paylaşıyorum. Kimse şöyle düşünmesin borcunu ödemedi forumda da ticaret yapar ödemez felan gibi konulara girmeyelim. Bankalar malüm hemen dosyayı avukata veriyor ve gerisinde nolacağı aşikar.

    Geçen dönem bir girişimde bulundum ve işler yolunda gitmedi bu arada baya borçlanmıştım şahıslara olan borçlarımın tamamını kapattım ancak bankaya olan borcum sekteye uğrayınca icraya verilmişim...
    7 adet icra dosyam var yapıkrediden size sorduğum soru ise : Gidişat nasıl olacak mahkemeye çıkacak mıyım? taksitlendirme olacak mı? hapis cezası alır mıyım? alırsam sicilim bozulur mu?
    not: E devletten baktım henüz evime bir dilekçe vs gelmedi.
  • 31-05-2019, 23:54:42
    #2
    Üyeliği durduruldu
    Kaç para borcun var bilmiyorum ama cevremde bankaya 500 bin lira borcu olan var iflas etmiş birisi. Tek eli ensesinde bir elinde cuarasi takılıyor

    Ustune mal varsa alirlar yoksa sigortalı ise girdiğin zaman ufak ufak alırlar. onun disinda mahkeme v.s olmaz.
  • 31-05-2019, 23:54:55
    #3
    Üyeliği durduruldu
    Anayasa Hiç kimse, yalnızca sözleşmeden doğan bir yükümlülüğü yerine getirememesinden dolayı özgürlüğünden alıkonulamaz. der yani borçlarınızdan dolayı hapis yatmazsınız fakat yanlış mal beyanı veya bir usulsüzlük yapmamanız lazım. Bankalar borcunuzu bir varlık şirketine devredecek sizi bir süre sıkıştıracaklar ödeyin vs. şeklinde onlarlar anlaşabilirseniz ne ala oldu ki anlaşamadınız mahkeme süreci sizin için daha zor olabilir.
  • 31-05-2019, 23:57:05
    #4
    taahhüt de bulunmadığın ve ödyeceğim diye imza atmadığın sürece hapis cezası olmaz.
  • 31-05-2019, 23:59:01
    #5
    Hocam bu işten kurtulan esnaf arkadaşlar var. Ama ne kadar hakkaniyetli bir durum ne kadar caizdir bilemem.

    Adamın bankaya borcu var icralık olacak. Güvendiiği bir tanıdığınan senet izmalıyor. Sonra tanıdığı bunu avukata veriyor. Samet akkaya senetini imzalamadı diyor sana icra koyduruyor. Sonra mahkemede yada arabulucuyla borcunu taksitlendiriyor sen borcun varmış gibi her ay tanıdığının hesabına parayı yatırıyorsun sonra o çekip sana veriyor. Tabii burada püf nokta şu tanıdığının sana açtığı icraa dosyasının diğetlerinden önce olması.

    2. Püf nokta tanıdığının seni kazıklamaması
  • 01-06-2019, 00:00:37
    #6
    Senet borcum bittikten sonra bankalara borcumu ödicem diye beyanda bulunuyosun. Mahkeme senin icraalık alacaklarını sıraya koyuyor.
  • 01-06-2019, 00:05:50
    #7
    Bilgim yok ama inşallah en hayırlısıyla en kısa sürede işlerin yerine girer. İnşallah sorunlarından kurtulursun.
    Geçmiş olsun tekrardan.
    • SametAkkaya
    SametAkkaya bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 01-06-2019, 00:08:20
    #8
    sarica991 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    taahhüt de bulunmadığın ve ödyeceğim diye imza atmadığın sürece hapis cezası olmaz.
    Üzerime mal beyanı ya da yanlış beyan yok hatta bordrö bile yoktu mobil onay ile kredi çekmiştim

    teacherdem adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam bu işten kurtulan esnaf arkadaşlar var. Ama ne kadar hakkaniyetli bir durum ne kadar caizdir bilemem.

    Adamın bankaya borcu var icralık olacak. Güvendiiği bir tanıdığınan senet izmalıyor. Sonra tanıdığı bunu avukata veriyor. Samet akkaya senetini imzalamadı diyor sana icra koyduruyor. Sonra mahkemede yada arabulucuyla borcunu taksitlendiriyor sen borcun varmış gibi her ay tanıdığının hesabına parayı yatırıyorsun sonra o çekip sana veriyor. Tabii burada püf nokta şu tanıdığının sana açtığı icraa dosyasının diğetlerinden önce olması.



    2. Püf nokta tanıdığının seni kazıklamaması
    hocam pek kimsenin haberi yok durumdan şubatta askere gidecektim işim yoktu devre kaybı oldu 5-6 aydır işsizim nasipse 1-1.5 içinde askerim 12 ay bu sürede nasıl olacak

    acabuco adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1- aktif olan icra dosyalarin ilamli mi ilamsiz mi bu bilgiye bakmak lazim
    2- telefonlarda ses kaydi yapilmakta, kesinlikle borcunu odeyecegine dair bir cumle kullanma, telefonlara bakma.
    3- kesinlikle icra dairesine gidip imza atma,hicbir sey icin.

    4.bir madde daha var, onu da iletirim ozelden pm atarsaniz, buradan borclu insanlara borclarindan kacmak adina detayli bilgi aktarmis olmayalim, sadece borclarinizdan bu sıkısık donemde uzak kalmak adina bir iki bilgi vermis olalim, borcunuzu odemeniz her noktada iyi olacaktir.


    teacherdem adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Senet borcum bittikten sonra bankalara borcumu ödicem diye beyanda bulunuyosun. Mahkeme senin icraalık alacaklarını sıraya koyuyor.
    hocam telefonlar ve arayan belli olduğu için açmadım açtıklarıma da ödeyemeyeceğimi söyledim çünkü üstte belirttiğim gibi askerlik durumum vardı. Şubatta askere alınacaktım bedelli yoğunluğu sebebiyle devre kaybu oldu beni nisana attılar nisandan sonrada temmuza attılar ilamlı ne demek bilmiyorum ama kredilerim mobil çekimdi bordröm yoktu
  • 01-06-2019, 00:10:19
    #9
    SametAkkaya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam telefonlar ve arayan belli olduğu için açmadım açtıklarıma da ödeyemeyeceğimi söyledim çünkü üstte belirttiğim gibi askerlik durumum vardı. Şubatta askere alınacaktım bedelli yoğunluğu sebebiyle devre kaybu oldu beni nisana attılar nisandan sonrada temmuza attılar ilamlı ne demek bilmiyorum ama kredilerim mobil çekimdi bordröm yoktu
    hapis cezası olmaz ama kredi notunuz düşer yani