• 20-05-2018, 22:16:38
    #1
    Merhaba,

    Yaklaşık 4 aydır babaannem yoğun bakımda yatıyor. Annem ve babam rahmetli olduğu için, amcam da yeni bir by-pass operasyonu geçirip, Samsun'a gelemediği için ailevi tüm işlemlerle kendim ilgileniyorum. Yoğun bakım dönemi öncesinde bir bakıcı tutma durumum olmuştu. Aynı zamanda faturaların yükleri, hastanenin talep ettiği ilaçlar, özel hastanede geçirilen süreç (ilk birkaç haftayı özel hastanede geçirdik) içinde yapılan borçlanmalar sebebiyle maddi olarak bir zorluk yaşamaya başladım. Babaaannem Osmanlı kadını olduğu için bankkart kullanmayı sevmez, çıkartmamıza da izin vermezdi, parayı elden almayı severdi. Bu sebepten maaşlarını da çekemiyoruz. Yoğun bakımda olduğu için ve bilinci kapalı olduğu için noter davet edip, vekalet de alamıyoruz. Sadece seçenek olarak işin mahkeme prosedürü ile alakalı olan kısmı kalıyor geriye.

    Soruma gelecek olursak;
    - Vekalet işlemleri (bankacılık, fatura kapattırma vs gibi) için hangi belgeyi almam gerekiyor?
    - Bu işlemler için avukata ihtiyacım var mı, bireysel olarak başvuru yapmam mümkün mü?
    - Bu süreçte açacağım dava/yapacağım başvuru için bir masrafla karşılaşmam mümkün mü?

    Aramızda bu tarz sorunlarla karşılaşmış ya da karşılaşan birine yoldaşlık etmiş bir arkadaş vardır diye konuyu açıyorum. Forumlarda ve hukuk sitelerinde konuyu araştırdım ama genellikle sorun özelinde sorulan sorular olduğu için pek işlevsel bir yanıt bulamadım. Vakit ayırıp, yardımcı olanlara şimdiden teşekkür ederim.
  • 21-05-2018, 00:43:42
    #2
    Kurumsal Üye
    Öncelikle hastalığını rapor edip mahkemeye vasi ataması için başvurmanız gerekiyor. Mahkeme vasi atadıktan sonra işlemler için size yine mahkeme tarafından yetki çıkartılıyor.
  • 21-05-2018, 00:45:47
    #3
    Onurss adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öncelikle hastalığını rapor edip mahkemeye vasi ataması için başvurmanız gerekiyor. Mahkeme vasi atadıktan sonra işlemler için size yine mahkeme tarafından yetki çıkartılıyor.
    Çok teşekkürler. Peki bu işlemlerin süreci, ne kadar süreceği konusunda bilginiz var mı?
  • 21-05-2018, 19:24:52
    #4
    Kurumsal Üye
    cnrsgr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok teşekkürler. Peki bu işlemlerin süreci, ne kadar süreceği konusunda bilginiz var mı?
    Süre olarak net bilgim olmasa da minimum iki ay sürüyor diye biliyorum.
  • 21-05-2018, 22:32:46
    #5
    Onurss adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Süre olarak net bilgim olmasa da minimum iki ay sürüyor diye biliyorum.
    İlginiz için çok teşekkür ederim. Sanırım ihtiyaç duymayacağız, doktor bakım evine transfer edebiliriz, öyle olunca da maaşlar devlet tarafından bakım evine aktarılıyormuş. Süreç gösterecek artık. Çok sağolun tekrardan.
  • 21-05-2018, 23:57:31
    #6
    siz yine de bir sulh hukuk mahkemesine başvurarak vasilik için talepte bulunun. doktor raporu olduğu için kolaylıkla alabilirsiniz. böylece şimdiye kadar içerde kalmış olan maaşları da çeker borçları ödersiniz.
  • 22-05-2018, 00:02:49
    #7
    HeavenGarden adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    siz yine de bir sulh hukuk mahkemesine başvurarak vasilik için talepte bulunun. doktor raporu olduğu için kolaylıkla alabilirsiniz. böylece şimdiye kadar içerde kalmış olan maaşları da çeker borçları ödersiniz.
    Yarın bir gideyim öyleyse, içeride birikmişlerden ben ümidimi kesmiştim çünkü. Hastanede bugün şöyle bir karmaşa yaşadım. Doktor görüşmesi öncesinde yoğun bakım sekreteri vasilik için Sağlık Kurulu'ndan rapor gerektiğini söyledi. İyi dedim, Sağlık Kurulu'na dilekçe vermek için gittim, oradaki sekreter de yatan hastaya kurul raporu verilmediğini, taburcu olup, gelmesi gerektiğini söyledi. Taburcu olsa bile geri gelebilecek durumda değil deyince de burada bu şekilde yapıyoruz gibi saçma bir cevap verdi. Acaba ben mi bilgisiz kişilere denk geldim, yoksa Sulh Mahkmesi'nden bir belge alıp, onu mu getirmem gerek ilk etapta, hiç anlamadım.
  • 22-05-2018, 10:42:08
    #8
    uygulamada değişiklik gösterebiliyor. ben de tam olarak emin değilim yatan hasta için prosedürün nasıl işleyeceğinden. ancak bu konuda mahkeme size yol gösterecektir. vasilik işlemleri kamu düzeninden olduğu için siz mahkeme açtıktan sonra takip etmeseniz bile mahkemenin o dosyayı sonuçlandırması gerekiyor. o nedenle prosedür konusunda yardımcı olabiliyorlar.
  • 22-05-2018, 11:00:11
    #9
    cnrsgr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yarın bir gideyim öyleyse, içeride birikmişlerden ben ümidimi kesmiştim çünkü. Hastanede bugün şöyle bir karmaşa yaşadım. Doktor görüşmesi öncesinde yoğun bakım sekreteri vasilik için Sağlık Kurulu'ndan rapor gerektiğini söyledi. İyi dedim, Sağlık Kurulu'na dilekçe vermek için gittim, oradaki sekreter de yatan hastaya kurul raporu verilmediğini, taburcu olup, gelmesi gerektiğini söyledi. Taburcu olsa bile geri gelebilecek durumda değil deyince de burada bu şekilde yapıyoruz gibi saçma bir cevap verdi. Acaba ben mi bilgisiz kişilere denk geldim, yoksa Sulh Mahkmesi'nden bir belge alıp, onu mu getirmem gerek ilk etapta, hiç anlamadım.
    ilk olarak noterden bahsettiğiniz iş ve işlemler için vekalet alamazsınız. yakınınızda sizinle birlikte gitmek zorunda. 65 yaşın üzerindeyse noter hastaneye sevk edecek ve akıl zayıflığı var mı bu konuda rapor isteyecektir.

    vasilik için akıl zayıflığı, demans, uyuşturucu bağımlılığı, kötü yaşam vs. gibi durumlar yok ise mahkemece vasi atanması, yalnızca KİŞİNİN KENDİ İSTEMESİ halinde olur. ancak bu şekilde kısıtlılık altına alınabilir. yoksa olmaz.

    sağlık kurulu raporu saydığımız bu hastalıkların varlığı halinde tanzim edilir. aksi halde raporla işiniz yoktur. sizin olayınızda da raporla işiniz olmayacak. kişinin kendi kısıtlılık altına girmeyi istemesi gerekecektir.

    ayrıca sizin durumunuzda mahkeme kısıtlılık altına alınacak olan kişiyi bizzat dinlemeden karar vermez. eğer yakınınızın kısıtlılık altına alınma gibi bir isteği yoksa böyle bir işe kalkışmayın.