• 22-05-2018, 11:14:00
    #10
    nokie adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ilk olarak noterden bahsettiğiniz iş ve işlemler için vekalet alamazsınız. yakınınızda sizinle birlikte gitmek zorunda. 65 yaşın üzerindeyse noter hastaneye sevk edecek ve akıl zayıflığı var mı bu konuda rapor isteyecektir.

    vasilik için akıl zayıflığı, demans, uyuşturucu bağımlılığı, kötü yaşam vs. gibi durumlar yok ise mahkemece vasi atanması, yalnızca KİŞİNİN KENDİ İSTEMESİ halinde olur. ancak bu şekilde kısıtlılık altına alınabilir. yoksa olmaz.

    sağlık kurulu raporu saydığımız bu hastalıkların varlığı halinde tanzim edilir. aksi halde raporla işiniz yoktur. sizin olayınızda da raporla işiniz olmayacak. kişinin kendi kısıtlılık altına girmeyi istemesi gerekecektir.

    ayrıca sizin durumunuzda mahkeme kısıtlılık altına alınacak olan kişiyi bizzat dinlemeden karar vermez. eğer yakınınızın kısıtlılık altına alınma gibi bir isteği yoksa böyle bir işe kalkışmayın.
    Hastmıın bilinci tamamen kapalı. Solunum cihazına bağlı ve bilinç tamamen kapalı, haliyle eve taburcu olması ya da mahkemeye gelmesi mümkün olmayacak. Sizin yorumunuzdan sonra doktor beyle görüştüm, kendisi yoğun bakımda yattığına dair yazı hazırlatıp verebileceğini, devam eden işlemlere mahkemenin yönlendireceğini belirtti.
  • 22-05-2018, 11:23:46
    #11
    cnrsgr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hastmıın bilinci tamamen kapalı. Solunum cihazına bağlı ve bilinç tamamen kapalı, haliyle eve taburcu olması ya da mahkemeye gelmesi mümkün olmayacak. Sizin yorumunuzdan sonra doktor beyle görüştüm, kendisi yoğun bakımda yattığına dair yazı hazırlatıp verebileceğini, devam eden işlemlere mahkemenin yönlendireceğini belirtti.
    geçmiş olsun üzücü bir durum.

    mahkeme hastanenin tanzim ettiği belgeye doğrudan itibar etmez, yalnızca kanıt olur.

    mahkeme bilirkişi heyetiyle hastaneye keşife gider, eğer o güne kadar bilinci açılırsa orada kısıtlılık altına alınıp alınmak istemediğini bizzat hastaya sorar, hala bilinci kapalı olursa hastanın mevcut durumu, tanıkların ifadesi ve bilirkişi raporundaki görüşe göre karar verilecektir.

    bu arada avukat tutmanıza gerek yok, vesayet davaları oldukça basit ve kamu düzenini ilgilendirdiği için siz davayı takip etmeseniz dahi kendiliğinden sonuçlandıracaktır. ayrıca harç ve masraflardan muafsınız. (keşif ve bilirkişi raporu, tanık tebligat bedelleri hariç)
  • 22-05-2018, 12:13:27
    #12
    nokie adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    geçmiş olsun üzücü bir durum.

    mahkeme hastanenin tanzim ettiği belgeye doğrudan itibar etmez, yalnızca kanıt olur.

    mahkeme bilirkişi heyetiyle hastaneye keşife gider, eğer o güne kadar bilinci açılırsa orada kısıtlılık altına alınıp alınmak istemediğini bizzat hastaya sorar, hala bilinci kapalı olursa hastanın mevcut durumu, tanıkların ifadesi ve bilirkişi raporundaki görüşe göre karar verilecektir.

    bu arada avukat tutmanıza gerek yok, vesayet davaları oldukça basit ve kamu düzenini ilgilendirdiği için siz davayı takip etmeseniz dahi kendiliğinden sonuçlandıracaktır. ayrıca harç ve masraflardan muafsınız. (keşif ve bilirkişi raporu, tanık tebligat bedelleri hariç)
    Anladım, çok teşekkür ederim. Şimdi sekreter kağıdı iletti, dediğiniz gibi sadece hastanede yattığını gösterir belge niteliğinde bir dilekçe verdiler. Onunla gidip başvuru yapacağım şimdi. Çok teşekkür ederim ilginiz, alakanoz ve yardımlarınız için çok sağolun