• 25-03-2018, 03:06:55
    #19
    Üyeliği durduruldu
    Müslüman kardeşine sahtekârlık yapan, ona zarar veren ve ona hile yapan bizden değildir. Hz. Muhammed
  • 25-03-2018, 03:10:32
    #20
    Üyeliği durduruldu
    SEOPro adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok şükür Allah'a inancım tam ve esnaflıkta babamı örnek alıyorum dürüstlük ilk kuralım ve kimsenin hakkına girmek istemem iş yapınca. Genele konuşuyorum şuanda ve bir konuda kararsız kalıyorum ve sizlerin de fikirlerini almak istedim.
    Esnaflıkta çakallık yapanlar mevcut misal bir ürün değeri maksimum 1 TL iken adam karşısındakinden düşüncesiz olmasından istifade ederek o ürünü 3,5 tl ye vermekte veya ürünün üzerinde 0,25 krş yazmasına rağmen adama 0,500 krş almakta bunun gibi sayısız örnekler var adama diyorsun ki dinin imanın yok mu? Yok diyor eşşek çoktur diyor enayiler saolsun diyor gibi gibi yani esnafın yüz karası bu semte. Ancak dalga geçmesine rağmen bu konuda çıkmaza düşüyorum!
    Allah neden bunlara bir şey yapmaz neden ses çıkarmaz neden ayağını kaydırmaz. İlk cümlede yazdığım gibi inancım tam ve aklımda hile hurda olmaz ancak bu şekilde bu gibi şahısları görünce ona bakan kesinlikle bozulmaz mı? Tamam herkes kendinden sorumlu da Allah buna müsade ederek çevrenin buna göre yön değiştirmesini sağlıyor. Bu benim fikrim! Ya siz ne düşünüyorsunuz?
    Güzel insan.. Allah C.C Es- SABÛR sıfatından dolayıdır ki.. acele etmez ceza vermekte.. çünkü ben bir hata yaptığımda o hatayı düzeltmem için süre tanınır..
    örnek vermek çok iyi değil ama şöyle ufak kum tanesi kadar örnek vereyim..
    bir görevli şikayet konusunda bir şahsa bir süre tanıyor ama süre boyunca eğer şartlar yerine gelmez ise ban yiyor.. hani bu küçücük bir örnek diyelim. farazi olarak söylüyorum. umarım idrak etmende yardımcı olabilmişimdir..
    bir örnek daha vermek istiyorum genç iken hepimiz bir yada birden fazla hata yapmışızdır.. ve mutlaka o hataların bedelini başka bir zaman diliminde örneğin hata 15 yaşında ama biz o hatanın bedelini 30 40 yaşşlarında ödüyoruz.. bunun türevleri oldukça fazladır.. alma mazlumun ahını demişler aheste aheste demişler atalarımız boş söz söyledikleri olmadı hiç bkz : ağır bir biçimde ; yada yavaş (aheste )

    bkz : ES-SABUR: Asilerden,intikam almakda acele etmeyen, cezalandırmayı belli bir müddet tehir eden. Ebced değeri ve zikir saati:ES-SABUR.



    torino7 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Allah zaten belasını vermiş daha ne olsun, karaktersizliği ile.. Bu tavırdaki birini kimse sevmez, saymaz; eninde sonunda kötü tavrı pahalıya mal olur. Düşünsene vicdan, merhamet duyguların yok? Bu adam bazı duygulardan yoksun aşkın bile ne olduğunu bilmiyor, yazık.
    gıybette kötü mesela.. bak ben yapmam gıybet,
    Adama özelden yazarım derimki sen benim düşmanımsın diye..
    örnek verdim üstüne sakın alınma.. üstüne alınacaksan da gıybet olayına alın bence yerinde olur yani kandil günü konuştukların sana yakışıyorsa hani ben yorum yapmıcam cevabını zaten veren vermiş.. o yüzden özeldende sana yazdım.. neyin peşindesin diye.. cevap vermedin burda sana bunları yazayımda.. gıybet yapmamayı öğrenirsin.
  • 25-03-2018, 10:04:54
    #21
    Lordbey adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Güzel insan.. Allah C.C Es- SABÛR sıfatından dolayıdır ki.. acele etmez ceza vermekte.. çünkü ben bir hata yaptığımda o hatayı düzeltmem için süre tanınır..
    örnek vermek çok iyi değil ama şöyle ufak kum tanesi kadar örnek vereyim..
    bir görevli şikayet konusunda bir şahsa bir süre tanıyor ama süre boyunca eğer şartlar yerine gelmez ise ban yiyor.. hani bu küçücük bir örnek diyelim. farazi olarak söylüyorum. umarım idrak etmende yardımcı olabilmişimdir..
    bir örnek daha vermek istiyorum genç iken hepimiz bir yada birden fazla hata yapmışızdır.. ve mutlaka o hataların bedelini başka bir zaman diliminde örneğin hata 15 yaşında ama biz o hatanın bedelini 30 40 yaşşlarında ödüyoruz.. bunun türevleri oldukça fazladır.. alma mazlumun ahını demişler aheste aheste demişler atalarımız boş söz söyledikleri olmadı hiç bkz : ağır bir biçimde ; yada yavaş (aheste )

    bkz : ES-SABUR: Asilerden,intikam almakda acele etmeyen, cezalandırmayı belli bir müddet tehir eden. Ebced değeri ve zikir saati:ES-SABUR.





    gıybette kötü mesela.. bak ben yapmam gıybet,
    Adama özelden yazarım derimki sen benim düşmanımsın diye..
    örnek verdim üstüne sakın alınma.. üstüne alınacaksan da gıybet olayına alın bence yerinde olur yani kandil günü konuştukların sana yakışıyorsa hani ben yorum yapmıcam cevabını zaten veren vermiş.. o yüzden özeldende sana yazdım.. neyin peşindesin diye.. cevap vermedin burda sana bunları yazayımda.. gıybet yapmamayı öğrenirsin.
    ARkadaşlar çok güzel yorumlar gelmiş bilgilendirici ve en önemlisi de anlamlı.
    @Lordbey; gıymet reel hayatta kullanılmış ise gıymet olur yani içim kötü ise! Çok şükür içimde kötülük veya çekiştirme yok rızk ne ise odur benim için. Belki yanlış anlamışın veya kendimi yanlış anlatmışımdır sana karşı affola.
  • 25-03-2018, 10:58:15
    #22
    İmtihanda öğretmen sen yanlış yapıyorsun düzelt der mi veya kağıdını alır mı.....?
  • 25-03-2018, 12:37:41
    #23
    Üyeliği durduruldu
    HADİSİ ŞERİFTE BUYURULDU Kİ.
    BİR KÖTÜLÜK GÖRDÜĞÜNÜZDE ONU ELİNİZLE DÜZELTİN
    ELİNİZLE DÜZELTEMİYORSANIZ DİLİNİZLE DÜZELTİN..
    DİLİNİZLE DE DÜZELTEMİYORSANIZ,İÇİNİZDEN BUĞZ EDİN..
    SONUNCUSU BU İMANIN EN ZAYIF NOKTASIDIR..

    Sizce de en büyük hatayı burada yapmıyor muyuz ? Bir başkasının kötülük yapması ne kadar yanlış ise bizim bu kötülük karşısında sessiz kalmamız da o kadar yanlış değil mi ? Belki de yapılan bu yanlışı görüp es geçmemiz bizim için bir sınav.Asıl yanlışı onun yaptığını düşünüyoruz peki bizim yaptığımız ne kadar doğru ? Yarın Allah onun o yanlışını affettiği zaman biz kendi yanlışımız dan dolayı Allah'a nasıl hesap vereceğiz.

    Aslında Allah sessiz kalmıyor.Aksine sessiz kalan biziz.Çevrenin yönünü etkileyen de biziz.
  • 25-03-2018, 13:39:20
    #24
    Üyeliği durduruldu
    SEOPro adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ARkadaşlar çok güzel yorumlar gelmiş bilgilendirici ve en önemlisi de anlamlı.
    @Lordbey; gıymet reel hayatta kullanılmış ise gıymet olur yani içim kötü ise! Çok şükür içimde kötülük veya çekiştirme yok rızk ne ise odur benim için. Belki yanlış anlamışın veya kendimi yanlış anlatmışımdır sana karşı affola.
    yok yok hocam seninle gıybetin alakası yok üzerine alınması gereken hergele alınmadı.. terbiyesiz.. konuda açmış bu adam niye böyle felan diye ben banlıyken hani ona laf sokim dedim sana sözüm yok
  • 25-03-2018, 13:52:04
    #25
    her şeyin vakti ve zamanı var da o yüzden, eğer her hata yapan ya da suç işleyenin cezasını aynı anda verseydi zaten dünyada insan kalmazdı, hep iyilik yapan Allah'ı zikreden insanlar olsaydı bunu zaten başta da yapabilirdi, hatta insana gerek yok melekler zaten yapıyordu ve yapıyorda, iradesi olanların ise tercih hakkı mevcut ve bu imkanlarını belli bir süre kullanması gerekir, nitekim şeytana bile kıyamete kadar süre tanımıştır