Biraz Tartışalım!
24
●917
- 25-03-2018, 03:10:32Üyeliği durdurulduGüzel insan.. Allah C.C Es- SABÛR sıfatından dolayıdır ki.. acele etmez ceza vermekte.. çünkü ben bir hata yaptığımda o hatayı düzeltmem için süre tanınır..SEOPro adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
örnek vermek çok iyi değil ama şöyle ufak kum tanesi kadar örnek vereyim..
bir görevli şikayet konusunda bir şahsa bir süre tanıyor ama süre boyunca eğer şartlar yerine gelmez ise ban yiyor.. hani bu küçücük bir örnek diyelim. farazi olarak söylüyorum. umarım idrak etmende yardımcı olabilmişimdir..
bir örnek daha vermek istiyorum genç iken hepimiz bir yada birden fazla hata yapmışızdır.. ve mutlaka o hataların bedelini başka bir zaman diliminde örneğin hata 15 yaşında ama biz o hatanın bedelini 30 40 yaşşlarında ödüyoruz.. bunun türevleri oldukça fazladır.. alma mazlumun ahını demişler
aheste aheste demişler atalarımız boş söz söyledikleri olmadı hiç bkz : ağır bir biçimde ; yada yavaş (aheste )
bkz : ES-SABUR: Asilerden,intikam almakda acele etmeyen, cezalandırmayı belli bir müddet tehir eden. Ebced değeri ve zikir saati:ES-SABUR.
gıybette kötü mesela.. bak ben yapmam gıybet,torino7 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Adama özelden yazarım derimki sen benim düşmanımsın diye..
örnek verdim üstüne sakın alınma.. üstüne alınacaksan da gıybet olayına alın bence yerinde olur yani kandil günü konuştukların sana yakışıyorsa
hani ben yorum yapmıcam cevabını zaten veren vermiş.. o yüzden özeldende sana yazdım.. neyin peşindesin diye.. cevap vermedin burda sana bunları yazayımda.. gıybet yapmamayı öğrenirsin.
- 25-03-2018, 10:04:54ARkadaşlar çok güzel yorumlar gelmiş bilgilendirici ve en önemlisi de anlamlı.Lordbey adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
@Lordbey; gıymet reel hayatta kullanılmış ise gıymet olur yani içim kötü ise! Çok şükür içimde kötülük veya çekiştirme yok rızk ne ise odur benim için. Belki yanlış anlamışın veya kendimi yanlış anlatmışımdır sana karşı affola. - 25-03-2018, 12:37:41Üyeliği durdurulduHADİSİ ŞERİFTE BUYURULDU Kİ.
BİR KÖTÜLÜK GÖRDÜĞÜNÜZDE ONU ELİNİZLE DÜZELTİN
ELİNİZLE DÜZELTEMİYORSANIZ DİLİNİZLE DÜZELTİN..
DİLİNİZLE DE DÜZELTEMİYORSANIZ,İÇİNİZDEN BUĞZ EDİN..
SONUNCUSU BU İMANIN EN ZAYIF NOKTASIDIR..
Sizce de en büyük hatayı burada yapmıyor muyuz ? Bir başkasının kötülük yapması ne kadar yanlış ise bizim bu kötülük karşısında sessiz kalmamız da o kadar yanlış değil mi ? Belki de yapılan bu yanlışı görüp es geçmemiz bizim için bir sınav.Asıl yanlışı onun yaptığını düşünüyoruz peki bizim yaptığımız ne kadar doğru ? Yarın Allah onun o yanlışını affettiği zaman biz kendi yanlışımız dan dolayı Allah'a nasıl hesap vereceğiz.
Aslında Allah sessiz kalmıyor.Aksine sessiz kalan biziz.Çevrenin yönünü etkileyen de biziz. - 25-03-2018, 13:39:20Üyeliği durdurulduyok yok hocam seninle gıybetin alakası yok üzerine alınması gereken hergele alınmadı.. terbiyesiz.. konuda açmış bu adam niye böyle felan diye ben banlıyken hani ona laf sokim dedim sana sözüm yokSEOPro adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 25-03-2018, 13:52:04her şeyin vakti ve zamanı var da o yüzden, eğer her hata yapan ya da suç işleyenin cezasını aynı anda verseydi zaten dünyada insan kalmazdı, hep iyilik yapan Allah'ı zikreden insanlar olsaydı bunu zaten başta da yapabilirdi, hatta insana gerek yok melekler zaten yapıyordu ve yapıyorda, iradesi olanların ise tercih hakkı mevcut ve bu imkanlarını belli bir süre kullanması gerekir, nitekim şeytana bile kıyamete kadar süre tanımıştır
aheste aheste demişler atalarımız boş söz söyledikleri olmadı hiç bkz : ağır bir biçimde ; yada yavaş (aheste )