her şeyin vakti ve zamanı var da o yüzden, eğer her hata yapan ya da suç işleyenin cezasını aynı anda verseydi zaten dünyada insan kalmazdı, hep iyilik yapan Allah'ı zikreden insanlar olsaydı bunu zaten başta da yapabilirdi, hatta insana gerek yok melekler zaten yapıyordu ve yapıyorda, iradesi olanların ise tercih hakkı mevcut ve bu imkanlarını belli bir süre kullanması gerekir, nitekim şeytana bile kıyamete kadar süre tanımıştır