• 12-03-2018, 11:26:24
    #1
    Selam dostlar, başımda bir dert var sizlere de akıl danışmak istiyorum bu konuda. Rahatsızlık verdiysem samimiyetle özür diliyorum. Şu sıralar psikolojik olarak zor durumdayım, major depresyon tanısı koyuldu.
    Olaya gelecek olursak burnumda bir eğrilik var ve psikolojik olarak beni rahatsız ediyor, ciddi şekilde kafaya taktım(estetik olarak değil). Ameliyatla düzeltilebiliyor ama benim durum biraz farklı, birkaç farklı doktora gittim kafam çok karıştı.


    Özel hastanede genç bir doktor kesinlikle ameliyat olmalısın dedi.
    Acıbadem'de bir prof. hafif bir eğriliğin var ameliyat olman lazım diyemem, senin kararın çok fazla rahatsızlık vermiyorsa gerek yok dedi. Ben ameliyat olmak istedim hatta gün aldık ama iptal oldu ameliyat.
    Özel muayene yapan bir arkadaşımın tanıdığı doktora gittik, ameliyat gerektirecek kadar bir eğriliğin yok sadece çok hafif bir değişim olur dedi(200tl civarı muayene ücreti olmasına rağmen hiçbir ücret almadı).
    En son üniversite hastanesinde bir hocaya göründüm. En detaylı şekilde muayeneyi bu doktor yaptı; spreyle uyuşturup o çubuğu iyice burnuma sokup kamerayla genzime kadar baktı, tam emin olmak için sinüs tomografisi çekti. Sonuç olarak ''attığımız taş ürküttüğümüz kuşa değmez'' ameliyat düşünmüyorum gerek yok dedi(özel hastanede bende çalıştım, para için ameliyat yaparlar diye de ekledi.)

    İnternetten baya bir araştırma yaptım bu konu hakkında burun eğriliğinin verebileceği rahatsızlıklardan neredeyse hiçbirisi yok bende, sadece gün içerisinde eğri taraf hafif tıkanıyor(sürekli kontrol ettiğim için anlayabiliyorum yoksa farkında bile değilim). Doktorların özellikle tehlikeli olarak belirttiği geceleri ağzı açık uyuma bende yok.
    Bu durumda sırf psikolojik olarak kafaya taktığım için ailemi de karşıma alarak ameliyat olmak ne kadar doğru olur? Siz benim yerimde olsanız ne yapardınız?
    Normalde insanlar bu tür sorunları en yakınındakiler ile bile paylaşmaz ama içimi dökmek ve değerli abilerimden tavsiye almak istedim. 20'li yaşların ortasında üniversiteden yeni mezun bir gencim, canım hiçbir şey yapmak istemiyor 1 haftadır cezaevinde yaşıyorum gibi geliyor
  • 12-03-2018, 11:32:01
    #2
    Öncelikle psikolojini etkileyecek kadar orta bir durum yokmuş ki doktorlarda öyle söylemiş. Bence sıkma canını ama illa taktıysan kafana çok özel olmazsa senin için sorun olan kısmın fotoğrafını çek bir de biz bakalım ve düşüncelerimizi iletelim.
  • 12-03-2018, 11:36:18
    #3
    MakayWeb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öncelikle psikolojini etkileyecek kadar orta bir durum yokmuş ki doktorlarda öyle söylemiş. Bence sıkma canını ama illa taktıysan kafana çok özel olmazsa senin için sorun olan kısmın fotoğrafını çek bir de biz bakalım ve düşüncelerimizi iletelim.
    Hocam estetik olarak bir takıntım yok, şekli kötü evet ama takmıyorum bunu. Kafaya taktığım sağlık açısından beni etkileyip etkilememesi.
  • 12-03-2018, 11:37:13
    #4
    Ayni durum bendede var ama benim ameliyat olmam gerek. Burun egrilogi eger zarar vermiyorsa misal bende nefes sorunu yapiyor ve sol kulagimda iltihaplanmaya neden oluyor. Kulak zarim hafif acik buda ondan kaynakli. Sizi rahatsiz etmiyorsa saglik olarak bir sorun olmaz. Ama gece rahat yatamiyorsaniz horlama yada benim gibi duymada sorun yasiyorsaniz olmamiz gerekiyor malesef
  • 12-03-2018, 11:39:55
    #5
    KReXLaN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ayni durum bendede var ama benim ameliyat olmam gerek. Burun egrilogi eger zarar vermiyorsa misal bende nefes sorunu yapiyor ve sol kulagimda iltihaplanmaya neden oluyor. Kulak zarim hafif acik buda ondan kaynakli. Sizi rahatsiz etmiyorsa saglik olarak bir sorun olmaz. Ama gece rahat yatamiyorsaniz horlama yada benim gibi duymada sorun yasiyorsaniz olmamiz gerekiyor malesef
    Bende o tür problemler yok hocam, hangi tarafa hangi pozisyonda yatarsam yatayım rahat bir şekilde uyuyabiliyorum ağzımı açmadan.
  • 12-03-2018, 11:54:20
    #6
    Davay davay 🌹
    10 yıldır aynı problemi çekiyorum, burnumdan nefes alamıyorum ve geceleri ağzım açık uyuyorum. Ameliyat olanların yorumlarına bakıyorum insanlar yeniden doğdum diyor. Ben ise ameliyattan çekindiğim için maalesef ameliyat olmadım.
  • 12-03-2018, 12:00:16
    #7
    Erhan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    10 yıldır aynı problemi çekiyorum, burnumdan nefes alamıyorum ve geceleri ağzım açık uyuyorum. Ameliyat olanların yorumlarına bakıyorum insanlar yeniden doğdum diyor. Ben ise ameliyattan çekindiğim için maalesef ameliyat olmadım.
    Hocam %100 gerekli ise eğer bence daha fazla geciktirmeyin, Erkan Tarhan diye bir doktor var Ankara'da araştırmanızı öneririm. Ben eğer olacaksam ona yaptırmayı düşünüyorum.
  • 12-03-2018, 14:16:42
    #8
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Burnundan nefes alamayanların tek sorunu burun eğriliği değil.burun içi et konkalar şişse nefes almada sorun yaşarsınız ve ağzınız acık yatarsınız ayrıca burun içi yapışıklık varsada yine aynı sorunlar yaşanır nefes alamazsınız ben burun eti ameliyatı ve yapışıklık ameliyatı oldum geçenlerde hiç bir ameliyat basit değildir bunu unutmayın halen burnum acıyor
  • 12-03-2018, 17:01:37
    #9
    Merhaba,

    Bende burun ameliyatı oldum. Kimi doktor gerek yok kimisi gerek var dedi. En sonunda dayanamayıp oldum. İlk 6 ay süperdi. Ancak burun yavaş yavaş eski haline döndü. Yapan doktora sorduğumda bazen vücüt eski haline dönebiliyor dedi ve XL gömlek giymeyeceksin demişti. Şimdi eskiye göre bir tık daha iyi ama tekrar asla ameliyat olmam. Narkozdan sonra uyandığında nefes alamama (burnunda tampon olduğu için) daha kötü yapıyor insanı. Kısacası tavsiye etmem. Heleki 3-5 tane doktor gerek yok dediyse gerek yoktur.