• 07-09-2015, 22:26:00
    #28
    ilk
    Üyeliği durduruldu
    robben678 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Olur mu hiç öyle şey hocam, kesinlikle seçemez. Kesinti falan hepsi hikaye, eğer Matematik ve Fen sınavlarına girmezseniz; hiçbir mühendislik fakültesini seçemezsiniz. Sayısal bölümüne aittir bu. TM puanını MF'ye çevirmek ya da çevirirken kesintiyle kurtarmak gibi durumlar söz konusu değildir. Eğer LYS1 ve LYS2'ye girmezseniz, mühendislik fakültelerini seçemezsiniz. Aynı şey sayısalcılar için de geçerli mesela. Sadece LYS1 ve LYS2'ye girenler; TM'den tercih yapamazlar.

    Bu kuralın değiştirilmesi kaos anlamına gelir zaten. Dersler tamamıyla farklı ve derslere göre de bölümler oluşturulmuş.
    kat sayı kalktı diyolardı isteyen imam hatiptende mühendislik seçebiliyor deniyor bi aydınlatır mısın
  • 07-09-2015, 22:42:36
    #29
    ilk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    kat sayı kalktı diyolardı isteyen imam hatiptende mühendislik seçebiliyor deniyor bi aydınlatır mısın
    Kat sayının kalkması hiçbir şeyi değiştirmez hocam. Olayı siz yanlış anlamışsınız. İmam Hatip'teki bir öğrenci ya da Düz lisedeki bir öğrenci ''ister sayısal ister sözel isterse de eşit ağırlıkçı olsun'' dilediği her sınava girebilir ve istediği her bölümden de tercih yapabilir. ANCAK şöyle bir durum var; bu isteklerinizi gerçekleştirebilmeniz için, o bölümlere ait sınavlara girmeniz gerekiyor. Mesela EA'cısınız ama sınav sonucuna göre MF'den de mi tercih yapabilmek istiyorsunuz? O halde ilk 3 sınava girmek zorundasınız. Ödeme yaparken de LYS1-LYS2 ve LYS3 için ödeme yapıyorum kısmını tıklıyorsunuz. Olay bu kadar basit.

    Sınav zamanı da her 3 oturuma da katılıp, puanlarınız açıklanıyor ve aldığınız puanlara göre yerleşiyorsunuz. Ancak unutmayın ki; TM'den 350 alıpta MF'den 200 aldığınız zaman, o 350'lik TM puanını MF'ye aktarıpta sayısaldan mühendislik tercihi yapıyım falan olaylarına giremezsiniz. 200 puana sayısaldan ne varsa, onlara girebilirsiniz. Olay özetle budur yani
  • 07-09-2015, 22:49:13
    #30
    ilk
    Üyeliği durduruldu
    robben678 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hükümet ''lehine'' demek istediniz sanırım hocam



    Kat sayının kalkması hiçbir şeyi değiştirmez hocam. Olayı siz yanlış anlamışsınız. İmam Hatip'teki bir öğrenci ya da Düz lisedeki bir öğrenci ''ister sayısal ister sözel isterse de eşit ağırlıkçı olsun'' dilediği her sınava girebilir ve istediği her bölümden de tercih yapabilir. ANCAK şöyle bir durum var; bu isteklerinizi gerçekleştirebilmeniz için, o bölümlere ait sınavlara girmeniz gerekiyor. Mesela EA'cısınız ama sınav sonucuna göre MF'den de mi tercih yapabilmek istiyorsunuz? O halde ilk 3 sınava girmek zorundasınız. Ödeme yaparken de LYS1-LYS2 ve LYS3 için ödeme yapıyorum kısmını tıklıyorsunuz. Olay bu kadar basit.

    Sınav zamanı da her 3 oturuma da katılıp, puanlarınız açıklanıyor ve aldığınız puanlara göre yerleşiyorsunuz. Ancak unutmayın ki; TM'den 350 alıpta MF'den 200 aldığınız zaman, o 350'lik TM puanını MF'ye aktarıpta sayısaldan mühendislik tercihi yapıyım falan olaylarına giremezsiniz. 200 puana sayısaldan ne varsa, onlara girebilirsiniz. Olay özetle budur yani
    3 oturum mu seçiliyor 2 mi

    lys3 ve lys1 oturumuna katılsa 160 soru çözmüş olur lys1de matematik geometri mevcut diğerinde Türk Dili ve Edebiyatı, Coğrafya-1 bu şekilde mf tercih yapabilir mi
  • 07-09-2015, 22:51:37
    #31
    ilk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    3 oturum mu seçiliyor 2 mi

    lys3 ve lys1 oturumuna katılsa 160 soru çözmüş olur lys1de matematik geometri mevcut diğerinde Türk Dili ve Edebiyatı, Coğrafya-1 bu şekilde mf tercih yapabilir mi
    MF3 ve MF4 tercihi KESİNLİKLE yapamaz bu şekilde. MF3 sağlık, MF4 ise mühendisliktir. O yüzden az önce de belirttiğim gibi 2 oturum yeterli olmayacaktır hocam. İlk 3 oturuma girmek mecburiyetinde arkadaşınız. LYS1-LYS2 ve LYS3.
  • 09-09-2015, 10:00:57
    #32
    ilk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    TM 350 yapmıs bir kisi MF puanıda yaklasık 330 gibi oluyor dimi TM'den de giris yapabilir yani
    Hiç bir alakası yok.
    Adam zaten LYS'de FKB'ye girmediyse zaten MF puanları hesaplanmaz.
    Eğer girdiyse başarılıysa daha iyi bir sıralama, başarısızsa daha kötü bir sıralama elde eder MFde.
  • 09-09-2015, 10:34:58
    #33
    Bastan belirtmek istiyorum, sadece 1. sayfayi okudum.
    Yazilim mühendisi olacagim veya olmak istiyorum diyorsun ama cok yanlis sartlandirmissin kendini.

    Ben 2 sene Izmir ekonomide Yazilim mühendisligi okudum tatmin olmadim egitimime yurt disinda bir Teknik üniversitede devam ettim.

    Yazilim mühendisi olmak istiyorsun C Mühendisi yada Php Mühendisi degil. Simdi daha yolun basindasindir o yüzden bu sorunu gayet makul görüyorum ama okulun bittiginde yada okulunu yariladiktan sonra eger yeni bir dil ögrenmek 1 hafta gibi devasa bir vaktini aliyorsa yada gözün korkuyorsa bir yerlerde birseyler yanlis gitmistir.

    Yazilim mühendisi hatta yazilimci benim icin CAKAL dir. Halk arasinda tabir ettigimiz gibi cakal ama bunun temiz versiyonu. Halk arasindaki CAKAL lar nasil birisini dolandiririm derken 10 dakikada milyon tane fikir olusurabiliyorsa yazilim mühendisi de bir problem karsisinda kisa sürede bir sürü veya 1 tane optimal cözüm üretebilmelidir. Programlama ise isin angaryasi. Sen, sana sunulan problemi en optimal derece de cöz kagida artik diagramlar ilemi yoksa Pseudocode ile mi dökersin senin bilecegin is; piyasa tabiri caizse "kodcu" kayniyor. Senin olayin yazmaktan cok cözmek.

    Bu da benim nacizhane görüsüm.

    Düzenleme : Yazim yanlisi