• 06-09-2015, 21:40:22
    #19
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    ilk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    TM 350 yapmıs bir kisi MF puanıda yaklasık 330 gibi oluyor dimi TM'den de giris yapabilir yani
    tm ile mf nin ne alakası var yahu şimdi puan sistemi nasıl vs onu da bilmiyorum. En son 5 sene önce girmiştim o sınava.
  • 06-09-2015, 21:46:31
    #20
    GitarSolo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    tm ile mf nin ne alakası var yahu şimdi puan sistemi nasıl vs onu da bilmiyorum. En son 5 sene önce girmiştim o sınava.
    tm: Türkçe-Matematik
    mf-Matematik-Fen

    Fakülteler bu puan türlerine göre öğrencileri alıyorlar. Örneğin MF'den 450 puan aldıysam MF ile öğrenci alan üniversite fakültelerine bakılıyor.
    Bir sürü puan türü var. MF-1 MF-2 MF-3 MF-4 TM-1 TM-2 TM-3 TM-4 daha daha baya var.
    Her fakülte 1 puan türüyle öğrenci alıyor diye biliyorum.
  • 06-09-2015, 21:49:27
    #21
    ilk
    Üyeliği durduruldu
    AngelOfDeathh adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    tm: Türkçe-Matematik
    mf-Matematik-Fen

    Fakülteler bu puan türlerine göre öğrencileri alıyorlar. Örneğin MF'den 450 puan aldıysam MF ile öğrenci alan üniversite fakültelerine bakılıyor.
    Bir sürü puan türü var. MF-1 MF-2 MF-3 MF-4 TM-1 TM-2 TM-3 TM-4 daha daha baya var.
    Her fakülte 1 puan türüyle öğrenci alıyor diye biliyorum.
    simdi kat sayi olayi kalkti ya arkadasimiz tm ogrencisi mesela tmden 350 puan yapti cbü teknoloji fakültesi yazılım mühe 290 taban diyelim mfden alıyor bu arkadasimiz tm puanini mfye donusturdunde eskiden kesinti oluyordu simdi olmuyor diyorlar bi aydınlat bizi
  • 06-09-2015, 21:57:07
    #22
    ilk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    simdi kat sayi olayi kalkti ya arkadasimiz tm ogrencisi mesela tmden 350 puan yapti cbü teknoloji fakültesi yazılım mühe 290 taban diyelim mfden alıyor bu arkadasimiz tm puanini mfye donusturdunde eskiden kesinti oluyordu simdi olmuyor diyorlar bi aydınlat bizi
    Kesinti hakkında bir bilgim yok,
    Şuanda lys 1 lys 2 lys 3 lys 4 diye giriliyor diye biliyorum ama önümüzde ki yıllar teog sistemine benzer sistem devreye girecek. Her ders için ayrı testler gerçekleşecek, 20 soru ve yanlış doğruyu götürmüyor gibi. Şimdi veya gelecek yıl gibi konuşmak yanlış, malumunuz her dakika sistem değiştiriyoruz. Fakat şimdi ki son planlama durumu dediğim gibi her ders ayrı test olacak. Yeni bir değişiklik her dakika olabilir. Umarız geleceğimizi en iyi şekilde, en doğru şekilde yaşarız.
  • 06-09-2015, 21:59:42
    #23
    ilk
    Üyeliği durduruldu
    AngelOfDeathh adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kesinti hakkında bir bilgim yok,
    Şuanda lys 1 lys 2 lys 3 lys 4 diye giriliyor diye biliyorum ama önümüzde ki yıllar teog sistemine benzer sistem devreye girecek. Her ders için ayrı testler gerçekleşecek, 20 soru ve yanlış doğruyu götürmüyor gibi. Şimdi veya gelecek yıl gibi konuşmak yanlış, malumunuz her dakika sistem değiştiriyoruz. Fakat şimdi ki son planlama durumu dediğim gibi her ders ayrı test olacak. Yeni bir değişiklik her dakika olabilir.
    lys 4den giren bir öğrenci yazılım mühendisli tercih edebilir mi
  • 06-09-2015, 22:04:34
    #24
    ilk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    lys 4den giren bir öğrenci yazılım mühendisli tercih edebilir mi
    Lys 1: Sınav süresi 120 dakikadır. Soru adedi 80 tanedir. Dersler: Matematik, Geometri.
    Lys 2: Sınav süresi 135 dakikadır. Soru adedi 90 tanedir. Dersler: Fizik, Kimya, Biyoloji.
    Lys 3: Sınav süresi 120 dakikadır. Soru adedi 80 tanedir. Dersler: Türk Dili ve Edebiyatı, Coğrafya(I).
    Lys 4: Sınav süresi 135 dakikadır. Soru adedi 90 tanedir. Dersler: Tarih, Coğrafya(II), Felsefe
    Lys 5: Sınav süresi 120 dakikadır. Soru adedi 80 tanedir. Dersler: Yabancı Dil

    LYS1 ve LYS2 bu ikisine girilmesi gerekiyor sanırım.

    Bu arada gelecek yıllarda binlik şekilde alınacak, örneğin;
    Puanlama olarak ilk Türkiyede puanlama sırasına göre ilk 90 bin öğrenci hukuk, ilk 50 bin tıp(örnk sayılar) şeklinde üniversitelere göre değiştirilecekti sayılar.
    Her dakika değişiyor lanet olası sistem.
  • 06-09-2015, 22:06:37
    #25
    ilk
    Üyeliği durduruldu
    AngelOfDeathh adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Lys 1: Sınav süresi 120 dakikadır. Soru adedi 80 tanedir. Dersler: Matematik, Geometri.
    Lys 2: Sınav süresi 135 dakikadır. Soru adedi 90 tanedir. Dersler: Fizik, Kimya, Biyoloji.
    Lys 3: Sınav süresi 120 dakikadır. Soru adedi 80 tanedir. Dersler: Türk Dili ve Edebiyatı, Coğrafya(I).
    Lys 4: Sınav süresi 135 dakikadır. Soru adedi 90 tanedir. Dersler: Tarih, Coğrafya(II), Felsefe
    Lys 5: Sınav süresi 120 dakikadır. Soru adedi 80 tanedir. Dersler: Yabancı Dil

    LYS1 ve LYS2 bu ikisine girilmesi gerekiyor sanırım.

    Bu arada gelecek yıllarda binlik şekilde alınacak, örneğin;
    Puanlama olarak ilk 50 bin ilk 90 bin öğrenci hukuk, ilk 50 bin tıp(örnk sayılar) şeklinde üniversitelere göre değiştirilecekti sayılar.
    Her dakika değişiyor lanet olası sistem.
    arkadas tm ogrencisi l2 yi yapması imkansız nerdeyse l1 ide zor yapar l4'ten girdi kat sayı yok ya yinede yazılm muh secebiliyor mu bu soruya verilecek cevap cok onemli
  • 06-09-2015, 22:08:47
    #26
    ilk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    arkadas tm ogrencisi l2 yi yapması imkansız nerdeyse l1 ide zor yapar l4'ten girdi kat sayı yok ya yinede yazılm muh secebiliyor mu bu soruya verilecek cevap cok onemli
    Bir yüzdelik etkisi vardır puanlamaya diye düşünüyorum. %70 lys1 %30 lys 2 gibi(örnek sayılar), muhtemelen vardır bir bakınayım.
  • 07-09-2015, 22:23:29
    #27
    ilk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    arkadas tm ogrencisi l2 yi yapması imkansız nerdeyse l1 ide zor yapar l4'ten girdi kat sayı yok ya yinede yazılm muh secebiliyor mu bu soruya verilecek cevap cok onemli
    Olur mu hiç öyle şey hocam, kesinlikle seçemez. Kesinti falan hepsi hikaye, eğer Matematik ve Fen sınavlarına girmezseniz; hiçbir mühendislik fakültesini seçemezsiniz. Sayısal bölümüne aittir bu. TM puanını MF'ye çevirmek ya da çevirirken kesintiyle kurtarmak gibi durumlar söz konusu değildir. Eğer LYS1 ve LYS2'ye girmezseniz, mühendislik fakültelerini seçemezsiniz. Aynı şey sayısalcılar için de geçerli mesela. Sadece LYS1 ve LYS2'ye girenler; TM'den tercih yapamazlar.

    Bu kuralın değiştirilmesi kaos anlamına gelir zaten. Dersler tamamıyla farklı ve derslere göre de bölümler oluşturulmuş.