• 07-12-2014, 16:34:42
    #19
    mucurum adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam koleksiyon işinde önemli olan tarihten ziyade nadirliğidir. Öyle paralar varki 1800'lü yıllar ama para etmiyor. Öyleleri var ki 1980'lerde ama yüksek paralar edebiliyor. Elimde 1900'dan önceye ait yüzlerce para var benim milyoner olmam lazım o halde
    hocam bende 11940 basımı 10 para var. Nr kadar eder?
  • 07-12-2014, 16:34:46
    #20
    Arkadaşlar inanmamış 2-3 tl eder dediğime. Buyrun

    http://www.ebay.com/itm/1950-BELGIUM...item4ae10e1e7b
  • 07-12-2014, 16:36:42
    #21
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    2002 liklerle bir tane ülker çikolatalı gofret alırsın.

    1950'likte 2-3 tl değil en az 100 tl eder.

    nede olsa 60 yıldan fazla yaşamış ortalama 1 ömür.
  • 07-12-2014, 21:46:15
    #22
    Sizde saklayın hocam sizin torunlarınıza kalsın belki o zamana değerli olabilirler
  • 07-12-2014, 21:52:10
    #23
    Kurumsal PLUS
    Bastaki haric, otekiler cop diyebiliriz. Bastakinin ederi hakkinda bilgim yok
  • 08-12-2014, 18:53:17
    #24
    Bendede şu dönem paralarından bir sürü var en eskisi 1949, bir şekilde benim elime geçti bende saklıyorum


  • 08-12-2014, 20:08:18
    #25
    Henüz erken, paraları saklayın belki torunlarınızın zamanında değerlenmeye başlar
  • 09-12-2014, 08:59:36
    #26
    ilkini bilemem ama centleri bozdurmadan satsan bile pazarda 1 tlye bile satılıyor boy boy koyuyorlar ithal centler 1 tllll diye bağırıyorlar
  • 09-12-2014, 12:00:53
    #27
    Yok hocam değersizdir. Bunları şuan satamazsınız. Bende onlarca var. 1945 20 Kuruş var örneğin para etmiyor.

    Örneğin özel günler için basılanlar var aynı paralarda, onlar koleksiyonluk diye bir ihtimal değer görüyor.

    Aksi takdirde bunların değerlenmesi için 50 yıl falan geçmesi gerek

    --R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 11:58:28 -->-> Daha önceki mesaj 11:56:10 --

    Hunper adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bendede şu dönem paralarından bir sürü var en eskisi 1949, bir şekilde benim elime geçti bende saklıyorum


    Hunper, kağıt olanlar değerleniyor diye duymuştum. Özellikle biri için demişlerdi ama, aklıma gelmedi. Ancak bir araştırmanızı öneririm.

    --R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 12:00:53 -->-> Daha önceki mesaj 11:58:28 --

    Sivazing adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    2002 liklerle bir tane ülker çikolatalı gofret alırsın.

    1950'likte 2-3 tl değil en az 100 tl eder.

    nede olsa 60 yıldan fazla yaşamış ortalama 1 ömür.
    Tamamen yanılıyorsunuz. Örnek vermek gerekirse:

    1942 yılı bir para ederi 3 TL.

    http://urun.gittigidiyor.com/koleksi...para-134356135

    Linkinde de görebilirsiniz. Yüzlerce var, 10 lira civarında.