• 17-05-2014, 11:31:07
    Bence arkadaşlar olayı yanlış değerlendiriyor. Önceden beri aşina olduğum üye olduğun için ve önceki konuşmalarını da bildiğimden ikiniz birbirinize gayet denksiniz. Demek ki dengin o. Sözlerinden ve davranış biçiminden bunu açık ve net görüyorum. EŞİTSİNİZ. Sen ona kezban diyon ısrarla. Bu da ilişkinizin seviyesini belli ediyor. Kız da çocuk gibi davranıyor sen de. Sorun yok yani siz halinizden memnunsunuz. Sorum şu; niye ısrarla öneri beklion. Zaten her şeye cevabın var.
  • 17-05-2014, 11:53:47
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kız arkadaşından vazgeçemem dersen,
    O zaman B planını uygulaman gerekli.

    Tamam istanbulda oturalım dersin. Kiraya çıkarsın.

    Bir kaç yıl sonra, doğu görevi zorunluluğu geldi, çakılı kadro {gizlice tayin istersin kaynanandan habersiz} tayin memleketine çıktı.
    Memleketten bir ev alırsın. Şunun borcu bitene kadar kalalım dersin. Zaten bir 10yıl geçer. Artık O'da iyice adepta olur...
    O zaman kızarkadaşının ablası ve annesi bişey diyemez.
    Radmin çok güzel plan yapmışsın
  • 17-05-2014, 12:06:09
    Üyeliği durduruldu
    Deneyimli birisi olarak söyleyeyim. Ben normalde Gaziantep 'te yaşıyordum. Eşim de oralı. Uni bile orda okumuş. Yani çevre illerden başka yer görmemiş. 3 yıl nişanlı kaldım vs vs. Dediklerinin hepsini ben de duydum. Sonra Şırnak/Cizre de iş ayarladım ve düğünü yapmak isedim. Kaynana günlerce nişanlıma neler söyledi neler. Sonra düğün oldu Cizreye yerleştik ve iki yıl yaşadık. Sonra tayin Mardine çıktı. Bizim şırnak dediğinde ağlayan hanım bu defa da Cizre 'den ayrılıyor diye ağlıyordu. Hanımın ailesi bile Cizreyi görünce sevmişlerdi. Ha Mardin de çok güzel bir yıldır da buradayız. Bir çok batı şehrine on basar doğu şehirleri. İnsanlar görmedikleri için öyle düşünyorlar. Bence bir fırsatını bulup bitlise, ahlata van gölüne ve diyarbakır mardin gibi şehirlere bir gezi planı yap. Hepsini kısa sürede arka arkaya göster ki ağzı açık kalsın

    Ha nişan atma olayına gelince, kızın ailesi diyorsa ya da dedirtiyorsa aldırma. Ama kız senin memleketini küçük görüp alay ediyorsa ve nişanı atarım diyorsa. Kusura bakma dostum ama ortada gerçek bir nişan yok. Tabi aranızdaki ilişki tarzını bilmediğim için böyle söylüyorum. Seni gerçek seven birisi nereye dersen oraya gider. Düşün işte ben Şırnağa götürdüm. Hanım bırak tehtidi tek bir kelime bile demedi. Gönüller hoş olunca gerisi boş oluyor kardeş. Ayrıca şöyle birşey de var. Evlenecek kızlar önce ailesine ve çevresine yakın olmak ister. Çünkü gösterişli bir düğün ve lüks eşyalı bir ev düzüp çevresine hava atmak ister. O yüzden bunların maddi boyutu çok da önemli değildir onlar için. Daha sonraları içinse aileye yakın oturmak istemezler Bu da çözülemeyen mantıksız olaylardan birisidir.

    Kardeş son sözüm, hiç kendini sıkıntıya ve derde sokma. Bunun hastalığı var sağlığı var. Hayatın her şeyden önemlidir. Yaptığın bir hesaba göre 400 lira ile metropolde geçinmeyi hesap ediyorsun. Bunun yemeği, gezmesi var. Hiç aklım almıyor. 3 sene sonra sıkıntılar baş göstermeye başlayıp evdeki hesap çarşıya uymamaya başlayınca saçlar ağarmaya, sevgi sözcükleri hakarete ve birbirinizi başkalarıyla kıyaslamaya başlarsınız. Sana tavsiyem git memleketine atan, evini barkını ayarla, kız gelip senle bir hayat paylaşmak istiyorsa gelir yaar. Yoksa da bir kaç sene çalışıp para biriktirip ev de alırsın araba da. Kimseyi aldırma sen işine nasıl geliyorsa öyle yap. Çünkü mutluluk başkalarını memnun etmekle yakalanmaz. Başkalarının ne dediği önemli olmadığında yakalanılır. Ha sen öyle mi düşündün diye sorabilirsin. Evet, 11 yıllık ilişkimin olduğu birisi için bile ben bunları düşündüm. Ve Allah razı olsun, bir kere bile beni yanıltmadı. Doğru insanı bulduğumu o zor zamanlarda anlayıp daha da mutlu oldum kardeşim. İyi düşün kardeşim, hayat bir kere yaşanır, başkalarını mutlu etmek için yaşama. (Bu arada ben de baya baya sıralamışım cümleleri, kitap mı yazsam acaba ) Allah hayırlısını versin kardeşim her zaman...
  • 17-05-2014, 22:01:30
    Sporweb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kardeşim, sakın kızcağıza gidip rest mest çekme.

    Arkadaşların gazına gelme.

    Sevdiğin insan tarafından sevilmek hiç bir paraya , maliyete değişilmez. Seviyorsun ki onunla hayat kurmak istiyorsun, o da seviyor ki eşin olmayı kabul etmiş.

    Paralar, rahat hayat şu bu hepsi bulunur. Sevdiğin tarafından sevilmek kolay bulunmaz.

    Boşver sen, alabildiğine şımart kızı.
    yok abi. şu aralar aramız aşırı derece de iyi. hatta çok şaşırıyorum neden bu kadar iyi diye. Allah daim eylesin ve muhabbetimizi daha da arttırsın diye dua ediyorum sürekli.
    Dediğin gibi para bulunur ama ya sevilme duygusu. hah işte o zor bulunur.

    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kız arkadaşından vazgeçemem dersen,
    O zaman B planını uygulaman gerekli.

    Tamam istanbulda oturalım dersin. Kiraya çıkarsın.

    Bir kaç yıl sonra, doğu görevi zorunluluğu geldi, çakılı kadro {gizlice tayin istersin kaynanandan habersiz} tayin memleketine çıktı.
    Memleketten bir ev alırsın. Şunun borcu bitene kadar kalalım dersin. Zaten bir 10yıl geçer. Artık O'da iyice adepta olur...
    O zaman kızarkadaşının ablası ve annesi bişey diyemez.
    abi bu dediğin aklıma yatıyor. hatta benim kız ile de görüştüm bu konuyu. 1 sene kadar istanbul veya istanbula yakın bir yerde oturup tatil ve gezme amaçlı bitlise gidip geleceğiz eğer beğenirse buraya taşınacağız.
    Ha yok eğer beğenmezse senin şu B planı aşırı derecede etkili bir yöntem Engelli olduğum için istediğim yere atanmam daha kolay ve hızlı olacaktır.

    teknohaberci adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bence arkadaşlar olayı yanlış değerlendiriyor. Önceden beri aşina olduğum üye olduğun için ve önceki konuşmalarını da bildiğimden ikiniz birbirinize gayet denksiniz. Demek ki dengin o. Sözlerinden ve davranış biçiminden bunu açık ve net görüyorum. EŞİTSİNİZ. Sen ona kezban diyon ısrarla. Bu da ilişkinizin seviyesini belli ediyor. Kız da çocuk gibi davranıyor sen de. Sorun yok yani siz halinizden memnunsunuz. Sorum şu; niye ısrarla öneri beklion. Zaten her şeye cevabın var.
    Teknonaz abla ne diyeyim tüm olayı özetlemişsin. Öneri beklememin amacı şuydu. yapmak istediğim birşeyi illa ki birisine danışırım. hatta bugün çanta almak için dışarı çıktığımda arkadaşıma danıştım şunu alsam mı diye. kendi kafama göre iş yapmadım hiç. evet HİÇ.


    SecurityHome adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Deneyimli birisi olarak söyleyeyim. Ben normalde Gaziantep 'te yaşıyordum. Eşim de oralı. Uni bile orda okumuş. Yani çevre illerden başka yer görmemiş. 3 yıl nişanlı kaldım vs vs. Dediklerinin hepsini ben de duydum. Sonra Şırnak/Cizre de iş ayarladım ve düğünü yapmak isedim. Kaynana günlerce nişanlıma neler söyledi neler. Sonra düğün oldu Cizreye yerleştik ve iki yıl yaşadık. Sonra tayin Mardine çıktı. Bizim şırnak dediğinde ağlayan hanım bu defa da Cizre 'den ayrılıyor diye ağlıyordu. Hanımın ailesi bile Cizreyi görünce sevmişlerdi. Ha Mardin de çok güzel bir yıldır da buradayız. Bir çok batı şehrine on basar doğu şehirleri. İnsanlar görmedikleri için öyle düşünyorlar. Bence bir fırsatını bulup bitlise, ahlata van gölüne ve diyarbakır mardin gibi şehirlere bir gezi planı yap. Hepsini kısa sürede arka arkaya göster ki ağzı açık kalsın

    Ha nişan atma olayına gelince, kızın ailesi diyorsa ya da dedirtiyorsa aldırma. Ama kız senin memleketini küçük görüp alay ediyorsa ve nişanı atarım diyorsa. Kusura bakma dostum ama ortada gerçek bir nişan yok. Tabi aranızdaki ilişki tarzını bilmediğim için böyle söylüyorum. Seni gerçek seven birisi nereye dersen oraya gider. Düşün işte ben Şırnağa götürdüm. Hanım bırak tehtidi tek bir kelime bile demedi. Gönüller hoş olunca gerisi boş oluyor kardeş. Ayrıca şöyle birşey de var. Evlenecek kızlar önce ailesine ve çevresine yakın olmak ister. Çünkü gösterişli bir düğün ve lüks eşyalı bir ev düzüp çevresine hava atmak ister. O yüzden bunların maddi boyutu çok da önemli değildir onlar için. Daha sonraları içinse aileye yakın oturmak istemezler Bu da çözülemeyen mantıksız olaylardan birisidir.

    Kardeş son sözüm, hiç kendini sıkıntıya ve derde sokma. Bunun hastalığı var sağlığı var. Hayatın her şeyden önemlidir. Yaptığın bir hesaba göre 400 lira ile metropolde geçinmeyi hesap ediyorsun. Bunun yemeği, gezmesi var. Hiç aklım almıyor. 3 sene sonra sıkıntılar baş göstermeye başlayıp evdeki hesap çarşıya uymamaya başlayınca saçlar ağarmaya, sevgi sözcükleri hakarete ve birbirinizi başkalarıyla kıyaslamaya başlarsınız. Sana tavsiyem git memleketine atan, evini barkını ayarla, kız gelip senle bir hayat paylaşmak istiyorsa gelir yaar. Yoksa da bir kaç sene çalışıp para biriktirip ev de alırsın araba da. Kimseyi aldırma sen işine nasıl geliyorsa öyle yap. Çünkü mutluluk başkalarını memnun etmekle yakalanmaz. Başkalarının ne dediği önemli olmadığında yakalanılır. Ha sen öyle mi düşündün diye sorabilirsin. Evet, 11 yıllık ilişkimin olduğu birisi için bile ben bunları düşündüm. Ve Allah razı olsun, bir kere bile beni yanıltmadı. Doğru insanı bulduğumu o zor zamanlarda anlayıp daha da mutlu oldum kardeşim. İyi düşün kardeşim, hayat bir kere yaşanır, başkalarını mutlu etmek için yaşama. (Bu arada ben de baya baya sıralamışım cümleleri, kitap mı yazsam acaba ) Allah hayırlısını versin kardeşim her zaman...
    haklısın sonuna dek. bende artık kesin olarak kararımı vermek üzereyim. önümde 2 seçenek var.
    - bursa ve ankara 2lisini en üste ve 3. sırayada Bitlisi yazmayı düşünüyorum. yalovayı düşünüyordum ama baktım ki kiralar istanbul ile yarışıyor hemen vazgeçtim. Bursa ve Ankara ideal şehirler. hemde bildiğim yerler. eğer bu yolu izlersem ve ilk iki tercihlerden birine atanırsam benim kızı arada bitlise götürüp alıştırmayı ortama ısınmasını sağlamayı düşünüyorum ve belli süre sonra hoop Bitlise tahin..

    - 2. yol ise direk Bitlisi en üstte yazmak. bunun için haziranda benim kızın yanına gidip hem nişanlımla hemde nişanlımın ailesi ile konuşup ikna etmeyi deneyeceğim. konuşma kabiliyetim olsada ikna etme yeteneğim tartışılır. o yüzden bu yolda başarıya ulaşabilme ihtimalim düşük. eğer olmazsa hemen üstteki seçeneği deneyeceğim.

    ha birde kesin atanacam felan diyorum ama eğer atamalar haziran yapılırsa kürek sapını tutarım resmen... inşAllah temmuzda yapılır : )
  • 18-05-2014, 14:05:06
    Hocam yeni evlenmiş bir kardeşin olarak, bir kaç önerim olacak.
    Yenge hanım demiş ya, köye getireceksen beni; şöyle olursa böyle olursa nişanı atalım felan. Bunu hor görmeyin gerçekten, evet anadolu'mun tadı çok ayrı ama; nedense istanbula gelen gitmek istemiyor zor'u görse de.
    Ama şunu da söyleyeyim, ailesiyle en az 40 km yolunuz olsun. Yanlış anlama ama memuriyetini kullanmak isteyecektir ailesinin üyeleri.
    Evlendiğiniz gün, elini ayağını kesin ailesinden; bir başbaşa durun bakalım. Her şey nasıl yoluna giriyor.
    Bazı arkadaşlarım demiş, 2binTL ye ev geçinir mi diye.
    Bende anlamadım ama, çalışanlarımız var ev bile alıyor.

    İstanbula yakın, Darıca semti var. Kocaeline bağlı. Hem sessiz sakin hemde yaşanılası bir yer.
    Amcamda orada ki devlet hastanesinde yoğun bakım hmş. rahat orada, 2. evini alıyor.
  • 18-05-2014, 14:17:25
    Üyeliği durduruldu
    iliskini 3 kere daha gozden gecir. Eger sana ya istanbul ya ayrilalim diyorsa affedersiniz ama bir s... git at nisani deyin.
    Ama siz de pek esiniz olacak kisi hakkinda pek iyi seyler soylemyorsunuz. gercekten iliskinizi birkac defa daha gozden gecirin..


    Evlenecegin kisi seni zorlamamali, aksine, sana destek cikmali. Kalalim sevgilim bitliste 3-5 yil, para biriktirelim sonra istanbula geceriz der.

    Daha 1 ay olmadi benim evleneli. Esim baska sehir istiyor, ankaradan gitmek istiyor 2 yildir ama daha dur birkac yil duralim, isi kuralim, para biriktirelim gideriz dedim ve bu konuda bana destek oluyor. kirada pasa pasa oturuyoruz iste.

    Eger o seni adam yerine koymuyorsa, sizde onu kadin yerie koymuyorsaniz bir an once bosanin, herkes kendi keyfine baksin hocam.
  • 20-05-2014, 00:48:38
    Üyeliği durduruldu
    Devamlı ayrılalım diyen biriyle evlenmezdim nasıl olsa ilerde ayrılmış olurduk. Memleketime gider "köyüm" den evlenir eş dost akrabalarıma yakın otururdum. Ne sen istanbulu taşıyabilir nede istanbul seni.
  • 20-05-2014, 01:13:45
    ben de bu özgüvene hastayım.

    2.400 TL maaşla evlenmeyi düşünüyorsun. Bunun üstüne bir de İstanbul'da yaşamayı planlıyorsun. Pardon da neye güveniyorsun ki? Diyecek laf yok valla.
  • 17-06-2014, 23:12:16
    Ne yaptın hocam, son durum ne?