Deneyimli birisi olarak söyleyeyim. Ben normalde Gaziantep 'te yaşıyordum. Eşim de oralı. Uni bile orda okumuş. Yani çevre illerden başka yer görmemiş. 3 yıl nişanlı kaldım vs vs. Dediklerinin hepsini ben de duydum. Sonra Şırnak/Cizre de iş ayarladım ve düğünü yapmak isedim. Kaynana günlerce nişanlıma neler söyledi neler. Sonra düğün oldu Cizreye yerleştik ve iki yıl yaşadık. Sonra tayin Mardine çıktı. Bizim şırnak dediğinde ağlayan hanım bu defa da Cizre 'den ayrılıyor diye ağlıyordu. Hanımın ailesi bile Cizreyi görünce sevmişlerdi. Ha Mardin de çok güzel bir yıldır da buradayız. Bir çok batı şehrine on basar doğu şehirleri. İnsanlar görmedikleri için öyle düşünyorlar. Bence bir fırsatını bulup bitlise, ahlata van gölüne ve diyarbakır mardin gibi şehirlere bir gezi planı yap. Hepsini kısa sürede arka arkaya göster ki ağzı açık kalsın
Ha nişan atma olayına gelince, kızın ailesi diyorsa ya da dedirtiyorsa aldırma. Ama kız senin memleketini küçük görüp alay ediyorsa ve nişanı atarım diyorsa. Kusura bakma dostum ama ortada gerçek bir nişan yok. Tabi aranızdaki ilişki tarzını bilmediğim için böyle söylüyorum. Seni gerçek seven birisi nereye dersen oraya gider. Düşün işte ben Şırnağa götürdüm. Hanım bırak tehtidi tek bir kelime bile demedi. Gönüller hoş olunca gerisi boş oluyor kardeş. Ayrıca şöyle birşey de var. Evlenecek kızlar önce ailesine ve çevresine yakın olmak ister. Çünkü gösterişli bir düğün ve lüks eşyalı bir ev düzüp çevresine hava atmak ister. O yüzden bunların maddi boyutu çok da önemli değildir onlar için. Daha sonraları içinse aileye yakın oturmak istemezler

Bu da çözülemeyen mantıksız olaylardan birisidir.
Kardeş son sözüm, hiç kendini sıkıntıya ve derde sokma. Bunun hastalığı var sağlığı var. Hayatın her şeyden önemlidir. Yaptığın bir hesaba göre 400 lira ile metropolde geçinmeyi hesap ediyorsun. Bunun yemeği, gezmesi var. Hiç aklım almıyor. 3 sene sonra sıkıntılar baş göstermeye başlayıp evdeki hesap çarşıya uymamaya başlayınca saçlar ağarmaya, sevgi sözcükleri hakarete ve birbirinizi başkalarıyla kıyaslamaya başlarsınız. Sana tavsiyem git memleketine atan, evini barkını ayarla, kız gelip senle bir hayat paylaşmak istiyorsa gelir yaar. Yoksa da bir kaç sene çalışıp para biriktirip ev de alırsın araba da. Kimseyi aldırma sen işine nasıl geliyorsa öyle yap. Çünkü mutluluk başkalarını memnun etmekle yakalanmaz. Başkalarının ne dediği önemli olmadığında yakalanılır. Ha sen öyle mi düşündün diye sorabilirsin. Evet, 11 yıllık ilişkimin olduğu birisi için bile ben bunları düşündüm. Ve Allah razı olsun, bir kere bile beni yanıltmadı. Doğru insanı bulduğumu o zor zamanlarda anlayıp daha da mutlu oldum kardeşim. İyi düşün kardeşim, hayat bir kere yaşanır, başkalarını mutlu etmek için yaşama. (Bu arada ben de baya baya sıralamışım cümleleri, kitap mı yazsam acaba

) Allah hayırlısını versin kardeşim her zaman...