• 24-11-2022, 17:44:08
    #1
    Arkadaşlar 1 sunucumuzda hestiacp kullanıyoruz ancak devamlı ramde şişme yaşanıyor bunun sebebinide mariadb ye bağlıyoruz sonuç olarak bunun bir çözümüne ulaşamadık panelde clamav ve spamasssasian yok mariadb yerine postgresql kurmayı düşünüyorum maradb komple kaldırarak bunu deneyen yada sorunu çözebilecek yardımcı olabilecek bir arkadaşımız varmı ? sunucu ubuntu 20 de çalışıyor.
  • 24-11-2022, 18:07:19
    #2
    Cyberpanel kullanın
  • 24-11-2022, 18:09:19
    #3
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Cyberpanel kullanın

    öneriniz için teşekkür ederim ancak panel tavsiyesi istememiştim sorunun çözümü yeterli sağolun...
  • 24-11-2022, 19:02:36
    #4
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar 1 sunucumuzda hestiacp kullanıyoruz ancak devamlı ramde şişme yaşanıyor bunun sebebinide mariadb ye bağlıyoruz sonuç olarak bunun bir çözümüne ulaşamadık panelde clamav ve spamasssasian yok mariadb yerine postgresql kurmayı düşünüyorum maradb komple kaldırarak bunu deneyen yada sorunu çözebilecek yardımcı olabilecek bir arkadaşımız varmı ? sunucu ubuntu 20 de çalışıyor.
    Merhaba ColorOSTR,

    Ram tarafında tüketim yapan process leri kontrol etmelisiniz. Ram tüketimini siz kontrollerinizde MariaDB de olduğunu tespit etti iseniz sunucunuzda barınan sitelerin sorgularına bakmalısınız ve buna göre yazılımları optimize etmelisiniz. En basitinden mysql de root login olarak show processlist çıktısına bakabilir, o anki tüketimde hangi veritabanının hangi tablosunun bunu tetiklediğini tespit edebilirsiniz. MariaDB kötü veya iyi anlamı çıkarmaz bu durum.

    İyi çalışmalar.
  • 24-11-2022, 19:06:53
    #5
    CliaWeb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba ColorOSTR,

    Ram tarafında tüketim yapan process leri kontrol etmelisiniz. Ram tüketimini siz kontrollerinizde MariaDB de olduğunu tespit etti iseniz sunucunuzda barınan sitelerin sorgularına bakmalısınız ve buna göre yazılımları optimize etmelisiniz. En basitinden mysql de root login olarak show processlist çıktısına bakabilir, o anki tüketimde hangi veritabanının hangi tablosunun bunu tetiklediğini tespit edebilirsiniz. MariaDB kötü veya iyi anlamı çıkarmaz bu durum.

    İyi çalışmalar.

    hocam durum şu ki bu aniden oluşan bir durum procseslerde herhangi bir şey göremiyorum mariadb üst üste açılıyor ve ram belleği neredeyse %74e kadar çıkarıyor sonra düşmüyor sunucuyu kapatıp açınca düzeliyor... Anlam veremedim ayrıca hestia üzerinden mariadb vs hepsini tektek yeniden başlatsakta ram temizlenmiyor.
  • 24-11-2022, 19:10:54
    #6
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam durum şu ki bu aniden oluşan bir durum procseslerde herhangi bir şey göremiyorum mariadb üst üste açılıyor ve ram belleği neredeyse %74e kadar çıkarıyor sonra düşmüyor sunucuyu kapatıp açınca düzeliyor... Anlam veremedim ayrıca hestia üzerinden mariadb vs hepsini tektek yeniden başlatsakta ram temizlenmiyor.
    Merhaba ColorOSTR,

    Siz belki ram tüketimini yanlış yorumluyor da olabilirsiniz lütfen inceleyin; https://www.linuxatemyram.com/

    Yüksek ram tüketimi demek mutlaka bir yazılım sunucudaki tüm ram kaynağını tüketiyor anlamına gelmez. Teknik anlamda hestiacp ayrıca bir paneldir, mariadb ise bir veritabanıdır / veritabanı sunucusudur. Sizin my.cnf tarafında çeşitli parametreler ile sorguları, tüketimleri optimize etmeniz veya limitlemeniz mümkündür.

    Söz konusu olan ram önbelleğinin temizlenmesi ise de deneyebilirsiniz; https://blog.cliaweb.com/linux-ram-o...temizleme.html

    İyi çalışmalar.
  • 24-11-2022, 19:20:24
    #7




    @CliaWeb; hocam durum şu ki ram kullanımı panelde bu şekilde ancak mesela belli saatler geliyor ram kullanımı bir anda 6,35 gb civarına çıkıyor ve inmiyor linux ram temizleme kodlarıda işe yaramıyor düşmüyor yani ya panelde sorun var ya bu htop da anlamadım gitti ama çalışmada bir problem yok
  • 24-11-2022, 19:29:27
    #8
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle




    @CliaWeb; hocam durum şu ki ram kullanımı panelde bu şekilde ancak mesela belli saatler geliyor ram kullanımı bir anda 6,35 gb civarına çıkıyor ve inmiyor linux ram temizleme kodlarıda işe yaramıyor düşmüyor yani ya panelde sorun var ya bu htop da anlamadım gitti ama çalışmada bir problem yok
    Merhaba ColorOSTR,


    İlgili ekran görüntüsünde durum normal, swap yok. top / htop görüntüsü de bir sonuca vardırmayacaktır. Siz process incelemeleriniz ile tüketimin mariadb / veritabanı tarafında olduğuna emin iseniz my.cnf yapılandırması ile query loglayabilirsiniz, sorgu sürelerini limitleyebilirsiniz veya bir sistem uzmanına bash script yazdırıp x load sonrası processleri dosyaya yazdırabilirsiniz.

    İyi çalışmalar.
  • 25-11-2022, 23:39:42
    #9
    merhabalar, mariadb'den ziyada php çok fazla ram tüketebilir.