@CliaWeb; hocam durum şu ki ram kullanımı panelde bu şekilde ancak mesela belli saatler geliyor ram kullanımı bir anda 6,35 gb civarına çıkıyor ve inmiyor linux ram temizleme kodlarıda işe yaramıyor düşmüyor yani ya panelde sorun var ya bu htop da anlamadım gitti ama çalışmada bir problem yok
Merhaba ColorOSTR,
İlgili ekran görüntüsünde durum normal, swap yok. top / htop görüntüsü de bir sonuca vardırmayacaktır. Siz process incelemeleriniz ile tüketimin mariadb / veritabanı tarafında olduğuna emin iseniz my.cnf yapılandırması ile query loglayabilirsiniz, sorgu sürelerini limitleyebilirsiniz veya bir sistem uzmanına bash script yazdırıp x load sonrası processleri dosyaya yazdırabilirsiniz.
İyi çalışmalar.