Merhaba ColorOSTR,
Ram tarafında tüketim yapan process leri kontrol etmelisiniz. Ram tüketimini siz kontrollerinizde MariaDB de olduğunu tespit etti iseniz sunucunuzda barınan sitelerin sorgularına bakmalısınız ve buna göre yazılımları optimize etmelisiniz. En basitinden mysql de root login olarak show processlist çıktısına bakabilir, o anki tüketimde hangi veritabanının hangi tablosunun bunu tetiklediğini tespit edebilirsiniz. MariaDB kötü veya iyi anlamı çıkarmaz bu durum.
İyi çalışmalar.
hocam durum şu ki bu aniden oluşan bir durum procseslerde herhangi bir şey göremiyorum mariadb üst üste açılıyor ve ram belleği neredeyse %74e kadar çıkarıyor sonra düşmüyor sunucuyu kapatıp açınca düzeliyor... Anlam veremedim ayrıca hestia üzerinden mariadb vs hepsini tektek yeniden başlatsakta ram temizlenmiyor.