Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Arkadaşlar 1 sunucumuzda hestiacp kullanıyoruz ancak devamlı ramde şişme yaşanıyor bunun sebebinide mariadb ye bağlıyoruz sonuç olarak bunun bir çözümüne ulaşamadık panelde clamav ve spamasssasian yok mariadb yerine postgresql kurmayı düşünüyorum maradb komple kaldırarak bunu deneyen yada sorunu çözebilecek yardımcı olabilecek bir arkadaşımız varmı ? sunucu ubuntu 20 de çalışıyor.
Merhaba ColorOSTR,

Ram tarafında tüketim yapan process leri kontrol etmelisiniz. Ram tüketimini siz kontrollerinizde MariaDB de olduğunu tespit etti iseniz sunucunuzda barınan sitelerin sorgularına bakmalısınız ve buna göre yazılımları optimize etmelisiniz. En basitinden mysql de root login olarak show processlist çıktısına bakabilir, o anki tüketimde hangi veritabanının hangi tablosunun bunu tetiklediğini tespit edebilirsiniz. MariaDB kötü veya iyi anlamı çıkarmaz bu durum.

İyi çalışmalar.