• 09-08-2021, 11:33:45
    #1
    Selamlar,
    ISPConfig 3 panelinde çalışan aktif bir sunucum var.
    2GB Ram, 2 CPU özelliklerine sahip.
    WooCommerce altyapısında barınan bir sitem var ve şuan test aşamasında olduğu için trafik yok denecek kadar az.
    Sunucu üzerinde yoğun bir şekilde ram kullanımı var ve buda sıklıkla sunucuda çökme sorununa yol açıyor. Ram'i toparladığı taktirde tüm hizmetleri tekrar başlatıyor. (2-3 dakika sürüyor)

    Bu sorunu nasıl aşabilirim?
    Bilgisi olan arkadaşların yorumlarını bekliyorum.

    Bu çökme sırasında ise ISPConfig yoğun yük altında gibi bir hata veriyor, daha sonra panele ulaşımım kesiliyor.
    Buna ek olarak sunucuda sadece tek bir site barınıyor.

  • 09-08-2021, 21:17:02
    #2
    turansonkaya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Selamlar,
    ISPConfig 3 panelinde çalışan aktif bir sunucum var.
    2GB Ram, 2 CPU özelliklerine sahip.
    WooCommerce altyapısında barınan bir sitem var ve şuan test aşamasında olduğu için trafik yok denecek kadar az.
    Sunucu üzerinde yoğun bir şekilde ram kullanımı var ve buda sıklıkla sunucuda çökme sorununa yol açıyor. Ram'i toparladığı taktirde tüm hizmetleri tekrar başlatıyor. (2-3 dakika sürüyor)

    Bu sorunu nasıl aşabilirim?
    Bilgisi olan arkadaşların yorumlarını bekliyorum.

    Bu çökme sırasında ise ISPConfig yoğun yük altında gibi bir hata veriyor, daha sonra panele ulaşımım kesiliyor.
    Buna ek olarak sunucuda sadece tek bir site barınıyor.

    Merhabalar,
    my.cnf üzerinden bazı limitilendirmeler yaparak ram kullanımını düşürebilirsiniz. Ram kullanımını kısıtlamak performans sorunlarına neden olabilir. Tablo büyüklüğüne göre ram kullanımı artar
    innodb kullanıyorsanız ram kullanımı artar, myisam'a çeviririrseniz ram kullanımı düşecektir
  • 09-08-2021, 21:19:05
    #3
    huseyincengiz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar,
    my.cnf üzerinden bazı limitilendirmeler yaparak ram kullanımını düşürebilirsiniz. Ram kullanımını kısıtlamak performans sorunlarına neden olabilir. Tablo büyüklüğüne göre ram kullanımı artar
    innodb kullanıyorsanız ram kullanımı artar, myisam'a çeviririrseniz ram kullanımı düşecektir
    Bilgi için teşekkürler.
    Bir kaç yerde ISPConfig'de bu şekilde fazla ram tüketimi içerdiğini söyleyen makale okudum.
    Bugün CyberPanel'e geçiş yaptım. Tasarımı aktardıktan sonra performans farkını anlayabilirim sanırım.
  • 09-08-2021, 21:21:47
    #4
    turansonkaya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bilgi için teşekkürler.
    Bir kaç yerde ISPConfig'de bu şekilde fazla ram tüketimi içerdiğini söyleyen makale okudum.
    Bugün CyberPanel'e geçiş yaptım. Tasarımı aktardıktan sonra performans farkını anlayabilirim sanırım.
    Merhaba turansonkaya,

    Cyberpanel'in ISPConfig den mariadb açısından avantajlı olması gibi bir durum söz konusu değildir. Mariadb / mysql panelden bağımsız ayrı bir servistir. İlgili nedenle panelin ne olduğunun bir önemi yoktur. Belki panelin kendi sorguları mariadb ye yük bindiriyor olabilir ki bunu show process list ile kontrol edebilirsiniz. Ayrıca my.cnf taraflı optimizasyon zaten şart. Asıl olan işlem sitenizde kullanılan scriptin sorgularını optimize etmenizdir.

    İyi çalışmalar.
  • 09-08-2021, 21:21:49
    #5
    turansonkaya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bilgi için teşekkürler.
    Bir kaç yerde ISPConfig'de bu şekilde fazla ram tüketimi içerdiğini söyleyen makale okudum.
    Bugün CyberPanel'e geçiş yaptım. Tasarımı aktardıktan sonra performans farkını anlayabilirim sanırım.
    Rica ederim, ram kullanımı mail servisleriniede bağlı olabilir. Gereksiz servisleri disable ederek yinede ramden tasarruf edebilrisiniz.
  • 09-08-2021, 21:24:30
    #6
    CliaWeb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba turansonkaya,

    Cyberpanel'in ISPConfig den mariadb açısından avantajlı olması gibi bir durum söz konusu değildir. Mariadb / mysql panelden bağımsız ayrı bir servistir. İlgili nedenle panelin ne olduğunun bir önemi yoktur. Belki panelin kendi sorguları mariadb ye yük bindiriyor olabilir ki bunu show process list ile kontrol edebilirsiniz. Ayrıca my.cnf taraflı optimizasyon zaten şart. Asıl olan işlem sitenizde kullanılan scriptin sorgularını optimize etmenizdir.

    İyi çalışmalar.
    huseyincengiz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Rica ederim, ram kullanımı mail servisleriniede bağlı olabilir. Gereksiz servisleri disable ederek yinede ramden tasarruf edebilrisiniz.
    Tekrardan bu değerli bilgiler için teşekkürler.
    Linux tarafında detaylı bir sunucu bilgim bulunmadığı için optimizasyon yapamıyorum. Dolayısıyla hangi servisin ne işe yaradığını detaylı olarak bilmiyorum.
    Tasarım yine çok yük bindirirse CyberPanel tarafında bir kaç optimizasyon işlemi yaptırmayı planlıyorum.