Bilgi için teşekkürler.
Bir kaç yerde ISPConfig'de bu şekilde fazla ram tüketimi içerdiğini söyleyen makale okudum.
Bugün CyberPanel'e geçiş yaptım. Tasarımı aktardıktan sonra performans farkını anlayabilirim sanırım.
Merhaba turansonkaya,
Cyberpanel'in ISPConfig den mariadb açısından avantajlı olması gibi bir durum söz konusu değildir. Mariadb / mysql panelden bağımsız ayrı bir servistir. İlgili nedenle panelin ne olduğunun bir önemi yoktur. Belki panelin kendi sorguları mariadb ye yük bindiriyor olabilir ki bunu show process list ile kontrol edebilirsiniz. Ayrıca my.cnf taraflı optimizasyon zaten şart. Asıl olan işlem sitenizde kullanılan scriptin sorgularını optimize etmenizdir.
İyi çalışmalar.