• 26-06-2008, 14:17:26
    #28
    Ni-Osman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Versiyona 1 demedik 0.9 dedim İşte bu yüzden demiştim

    Biraz bekleyin hele çözecem bazı insanlarda çalışıyor bazılarında çalışmıyor
    Harun abi bazı insanlar olduk bak

    Osman abi nezaman bitiricen ya
  • 26-06-2008, 14:23:38
    #29
    Osman özel mesajlarına bak sunucu şifrelerini gönderiyorum.
    VMY adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Harun abi bazı insanlar olduk bak
    Osman abi nezaman bitiricen ya
    Osman Bu ne zaman ne yapıp ne diyeceği belli olmaz.
    doktorlar kendi haline bırakın demiş

    Osman Ben Evlenene Kadar Yazarsın Kodu insallah :P
  • 26-06-2008, 14:54:08
    #30
    bozuk bu bozuk.çalışmıyor
  • 26-06-2008, 15:27:29
    #31
    Kurumsal PLUS
    Yatacam birazdan gece 3 de kalkarım ozaman halledecem

    Bu birinci program emin olun 2. yazılımı 10 kat daha çok seveceksiniz..

    Hangi hesabın nekadar CPU tükettiğini yazıyor size
  • 26-06-2008, 15:29:47
    #32
    Ufuk Gedik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bozuk bu bozuk.çalışmıyor
    AHHAahah osman tostingci -fostidencoder osman
    Hadi osman bitir artık uykum geldi

    Ni-Osman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yatacam birazdan gece 3 de kalkarım ozaman halledecem
    Bu birinci program emin olun 2. yazılımı 10 kat daha çok seveceksiniz..
    Hangi hesabın nekadar CPU tükettiğini yazıyor size
    Madem Uyuyorsun bende uyuyayım. oda bişeymi ben bi kod yazıyorum %10 cpu sınırı anlıkda kullansan hesabı donduruyor istediğin süreye kadar reseller satanların işine gelecek bir kod
  • 26-06-2008, 15:31:04
    #33
    Kurumsal PLUS
    DHS adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    AHHAahah osman tostingci -fostidencoder osman
    Hadi osman bitir artık uykum geldi
    Yeni uyku saatim

    18:00 - yatış
    03:00 - Kalkış

    Yani 2 saatim var artık sabah hallederiz yani gece
  • 26-06-2008, 15:36:15
    #34
    Ni-Osman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yeni uyku saatim
    18:00 - yatış
    03:00 - Kalkış
    Yani 2 saatim var artık sabah hallederiz yani gece
    Benide Herkez uyumuyormusun diyenlere bari sırrımı açıklayayım

    Hafta içi
    Yatış 09:30
    Kalkış 13:30

    Hafta Sonu
    Yatış : 01:00
    Kalkış : 13:00
  • 26-06-2008, 17:54:02
    #35
    enxdesigN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tahsin ALTAY'ın yaptığı bash scriptten sonra biz sadece kac yazıyoruz sunucudaki IP'leri görebilmek için.

    Hatta onu biraz daha özelleştirdi. kackisi yazıyoruz, sunucuda bulunan farklı IP verilmiş sitelerdeki kişileri farklı farklı listeliyor. Hatta ve hatta kac 78 (78=IP numarasının sonu) yazdığımızda sadece o IP'deki kişileri listeliyor.

    Hatta daha ileri götürmüş işi. IP banlamak için ban ıp adresi yazıyoruz. Banlanıyor.

    Hatta yedekalmak için yedekal yazıyoruz. Ram kullanımları için ramdetay yazıyoruz.

    Yani biz sunucularımızla Türkçe iletişim kuruyoruz

    Enes sırrımızı açığa vermiş bari kodları da verelim herkesin işine yarasın

    Osman, uygulama güzel de sanırım yaptığın uygulamanın istediği bazı şeyler var ve onlarda başka sunucuda olmayınca çalışmıyor. Önemli olan en az ihtiyaçla tespit yapman bu doğrultuda geliştirirsen programı daha iyi olur.

    https://www.r10.net/kabuk-programlama...ri-istegi.html adresindeki programın bende %70'ini bitirdim son bir kaç bölümü kaldı ama yoğunluktan bitiremedim. Bitince o da eminim bir çok kişinin işine yarayacaktır.

    Benim tavsiyem 2-3 ufak bash ile bu sorunu çözebilirler. Yapmaları gerekeni ben yazayım.


    ramdetay
    aktif etmek için, nano /usr/bin/ramdetay
    sonra alttaki kodları yazın. Ctrl + X ile kaydedin sonra chmod 750 /usr/bin/ramdetay

    Alıntı
    #/usr/bin/!
    free -m | awk 'NR==2{print "Toplam Bellek: ", $2 " Mb"}'
    free -m | awk 'NR==2{print "Kullanılan Bellek: ", $2 - ($4+ $7) " Mb"}'
    free -m | awk 'NR==2{print "Boş Bellek: ", $4 + $7 " Mb"}'
    Sunucuya yapılan bağlantıları görmek için;

    nano /usr/bin/kac


    Alıntı
    #/usr/bin/!
    clear
    echo " --------------------------------- "
    echo " NETBiLSiS SUNUCU BAĞLANTI DETAYLARI "
    echo " --------------------------------- "
    echo " Taranan İp" 77.92.xx.xx
    echo " --------------------------------- "
    SORGU1=0
    if [ $SORGU1 -eq `netstat -nat |grep 77.92.xx.xx:80 |wc -l` ]; then
    echo " Bağlantı yok"
    else
    netstat -an | grep " 77.92.xx.xx:80 "| awk '{print $5}'|cut -d":" -f1 | sort |uniq -c | sort -nr | head -10
    fi
    SORGU2=0
    if [ $SORGU2 -eq `netstat -nat |grep 77.92.xx.xx:80 |wc -l` ]; then
    echo " Bağlantı yok"
    else
    netstat -an | grep " 77.92.xx.xx:80 "| awk '{print $5}'|cut -d":" -f1 | sort |uniq -c | sort -nr | head -10
    fi
    dip not: xx.xx bilerek yazmadım. siz ipleri kendi ipleriniz olara yazın. ip eklemek istedikçe
    Alıntı
    SORGU2=0
    if [ $SORGU2 -eq `netstat -nat |grep 77.92.xx.xx:80 |wc -l` ]; then
    echo " Bağlantı yok"
    else
    netstat -an | grep " 77.92.xx.xx:80 "| awk '{print $5}'|cut -d":" -f1 | sort |uniq -c | sort -nr | head -10
    fi
    buradaki kodları sorgu3-4-5 diye ekleyip devam edin...


    otomatik banlamaya ben kesinlikle karşıyım. Normal kullanıcıları banlayıp duruyor sistem. Sunucu yöneticisi sunucunun başında durur ve takip eder. Buradan yola çıkarsak load lar yükselmeye başladığını gördüğünüzde müdahale edip ip'yi banlayın. Otomatik olanı da mevcut bu kodun fakat önermediğim için yazmadım.

    Cpu yükünü takip etmek için;

    Alıntı
    #/usr/bin/!
    ps aux | awk '{arr[$1]+=$3} END {for (i in arr) {print i,arr[i]}}' | sort -k2nr
    Ram yükünü takip etmek için;

    Alıntı
    #/usr/bin/!
    ps aux | awk '{arr[$1]+=$4} END {for (i in arr) {print i,arr[i]}}' | sort -k2nr
    bash scriptlerini kullanabilirsiniz.

    Herkese cümletten kolay gelsin. Biraz rahatsızım daha yazacaktım ama idare edin halsizim biraz. Daha sonra detaylı birşeyler yaparız yine.

    Kastıran perl'lere gerek yok bu tip ufak şeyler için. Perl'i hazırlayan kişi boşa yorulmuş olur ayrısa sunucuda oradan buradan veri çekeceğim diye yorulmuş olur. Bash varken bu tip ufak şeyler için perl'e gerek yok. Kullanıcı yüzü hazırlayacağınız bir panel düşünüyorsanız perl olabilir ama bu kadarcık şeylere gerek yok.

    **Not: apache suexec olarak derli olmalı bu işlemler için. Başka birşeye gerek yok
  • 26-06-2008, 23:06:33
    #36
    Anlaşılan directadmin gene dışlandı konudan Directadmin e de bi el atsanız ne güzel olacak, hem daha geniş kitleye hitap eder script :P