• 19-06-2008, 19:18:14
    #10
    Rica ederim. Her zaman böyle güzel sorularla beklerim. garip garip sorular hariç güzel tüm sorulara severek ve detaylı cevap vermek hoşuma gidiyor. Siz böyle güzel sorular buldukça sorun. Hatta aklınıza gelen birşeyler olursa bile sorun Yeterki güzel, can alıcı sorular olsun.

    Sormamanız gereken soru tipleri: Sitem kastı, php kodlarım aktı ne etmeliyim gibi şeyler...
  • 19-06-2008, 19:37:48
    #11
    Tahsin ALTAY adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Her zaman böyle güzel sorularla beklerim.
    Ne kadar güzel bilemiyorum ama bende sorayım o halde (:

    - Ftp CHMOD ayarı yapamıyorum, (Değiştiriyorum fakat eski haline geri geliyor) WHM den yetki vermemizmi gerekiyor?
    - Hotmail mail adreslerine gerek site gerekse outlook tan mail atamıyorum?
    - Mail spam kontrolünü nasıl yapıyoruz (Bütün mailler için).

    WHM den nasıl yaparım.
  • 19-06-2008, 19:52:07
    #12
    1- Chmod değiştirmeye çalıştığınız dosyanın sahipliği değişmiş ise sebebi bu olabilir. Onu bir kontrol edin.

    2- aşağıda vereceğim komutları uygulayıp mail sunucusuna bir bakım yapmış olun. sonra tekrar deneyin.

    [root@netbilsis ~] /scripts/upcp --force
    [root@netbilsis ~] /scripts/eximup --force
    [root@netbilsis ~] /scripts/convert2maildir
    3. kodu yaptığımızda karşımıza gelen yerde 3 diyip devam ediyoruz.

    bunun akabinde eğer çalışmayan mailleriniz varsa

    nano /etc/localdomains

    açıp domain buradaki listede var mı kontrol edin. yoksa ekleyin kaydedin tekrar deneyin(reset gerekmez)

    3- Bu konuda çoook varyasyonlar yapmanız lazım.

    1- kullandığınız mail sistemi
    2- mod_security
    3- ek önlemler...

    şeklinde önlemler alabilirsiniz.

    Sorularınız orta güzellikleydi daha güzel ve ortalık da olmayan bilgileri sorarsanız sizler için daha faydalı olur bence. Hayallerinizde "Yahu Linux da bunu nasıl yaparım" dediğiniz şeyler mesela...
  • 19-06-2008, 20:11:47
    #13
    - Yeni kurulmuş sunucu bir değişiklik yapmadım bir yerlerden açmam gerekmiyor mu?
    - Çalışmayan mail yok, mailler çalışıyor hotmailden mail geliyor fakat hotmaile mail gitmiyor. Forumda bir kaç yol buldum ama karışık geldi. Whm den yapabilirmiyiz demiştim, SSH biraz karışık geliyor.

    Şuan "Yahu Linux da bunu nasıl yaparım" sözünü yukarıdakiler için kullanabiliyorum (:
    Teşekkürler
  • 19-06-2008, 20:26:53
    #14
    Sunucunuz yeni kurulduysa yapmanız gereken açıkçası tonlarca ayar var.

    WHM üzerinden yapabilecekleriniz ayarlar mevcut olduğu gibi SSH kullanmak zorunda olduğunuz şeylerde var. SSH kullanmaktan çekinmeyin işin zevki orda

    Öncelikle güzel bir apache derleyin ( apache update bölümünden)
    sonra ssh dan

    Alıntı
    [root@netbilsis ~] /scripts/upcp --force
    [root@netbilsis ~] /scripts/mysqlup
    [root@netbilsis ~] /scripts/eximup --force
    [root@netbilsis ~] /scripts/convert2maildir
    3. kodu yaptığımızda karşımıza gelen yerde 3 diyip devam ediyoruz.
    bunları yapın

    daha sonra yapmanız gerekenler güvenlik ve optimizasyon ayarlarıdır.

    Hotmail konusunda eğer gönderdiğiniz mailler her yere gidiyor, sadece hotmail'e gitmiyorsa hotmaile bir mail atmanız gerekebilir... onlarda bir engel vardır mutlaka onu öğrenmelisiniz...


    ayrıca yeni sorular yeni başlık şeklinde olursa herkesin işine daha çok yarar sağlar sanırım.
  • 23-06-2008, 21:39:16
    #15
    dna
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    ellerine saglık tahsin guzel bılgı
  • 03-06-2009, 17:15:02
    #16
    Üyeliği durduruldu
    Tahsin ALTAY adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Anlatayım fakat bu konuda eğer bilginiz yoksa KESİNLİKLE VE KESİNLİKLE Yapmayın!!!!!

    bu konuda ne kadar ünlem koysam azdır. Buna çook dikkat edin. Sunucu elinizde kalırsa Tahsin Altay demişti bende aynısını ettim tarzı birşey kabul etmem Ben sadece bilgimi paylaşıyorum. Linux da bilgili birisinin yapmasında fayda var.

    Bu kadar öğüt yeter. Şimdi anlatıma geçiyorum.

    -------------------------------------------------------------------

    Öncelikle Mysql servisimizi durduruyoruz.

    [root@netbilsis ~] service mysql stop

    Mysql servisimizi başarılı bir şekilde durdurduğumuza emin olup tmp klasörüyle ilgili ilk operasyonumuzu ediyoruz. Operasyonun kod adı: tmp yedekleme

    [root@netbilsis ~] cd /
    [root@netbilsis ~] cp -aR /tmp /tmp_yedek

    birinci satırda / ile kök dizine geldik. İkinci satırda dosya sahipliğini ve izinlerini koruyarak yedekledik. oradaki parametreler önemli. Eğer bir sorun olursa geri almamız yeterli olacaktır.

    şimdi sisteme mount edilmiş olan tmpDSK dosyasını unmount edeceğiz yani sistem tanımlamasını kaldıracağız öyle de düşünebilirsiniz.

    [root@netbilsis ~] umount -l /usr/tmpDSK

    sistem tanımlamasını kaldırdığımıza göre artık bu dosyamız eski bir dosya bunu silebiliriz.

    [root@netbilsis ~] cd /usr/
    [root@netbilsis ~] rm -rf tmpDSK

    şimdi yeni tmp tanımlaması yapacağız. Yeni tmp tanımlamamızın boyutu 3.9 GB olacak. bol bol kullanırsınız.

    [root@netbilsis ~] dd if=/dev/zero of=tmpDSK bs=2048 count=2048000
    [root@netbilsis ~] mkfs -t ext3 /usr/tmpDSK

    cPanel kullanıcıları şimdi birde şu ünlü tmp security kodunu çalıştıralım. Bunun amacı yeni klasörümüzün izinlerini kolayca ayarlıyabilmek...

    [root@netbilsis ~] /scripts/securetmp --auto


    eski tmp klasörümüzün içindeki dosyaları tekrardan geri yükleyelim. Onlar bize lazım

    [root@netbilsis ~] cp -aR /tmp_yedek/* /tmp/

    artık yedek tmp ile işimiz kalmadı silelim gitsin.

    [root@netbilsis ~] rm -rf /tmp_yedek

    Şimdi de /tmp chmod ayarlayalım...

    [root@netbilsis ~] chmod 1777 /tmp

    İşimiz bitti mysql tekrardan başlatalım

    [root@netbilsis ~] service mysql start


    yazımın sonunda tekrarlıyorum. Bu konu teknik bir konu bilmeyenler hüsrana uğrayabilir. BİLMEYENLER KURCALAMASIN Elimden geldiğince detaylı yazdım
    ellerine sağlık arkadaşım

    birde tmp yı nasıl büyülteceğimi anlatabilirmisin ?