• 29-09-2012, 00:25:39
    #1
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Merhaba,
    Ülkemizde framework kullanılarak yazılan scriptlere firma haricindekiler tam anlamıyla öcü gibi bakmakta.

    En basit örnek geçen sene satışta olan Cycl0ne'in script ve diğer framework kullanarak yazılmış sistemler. O kadar özelliğe rağmen Cycl0ne - Uğur arkadaşımız normal scriptin çeyreği kadar satış yakalayamamıştı. Çünkü insanlar framework'e kötü bir şeymiş gibi bakıyor.

    Fakat framework ufak çaplı projeler dışında kullanılır ise gerçekten daha iyidir.

    Neden framework'e "öcü" gibi bakmamalıyız?
    • Düzen
    • Kod temizliği
    • Daha sağlam güvenlik
    • Daha fazla hız (çalışma süresi bakımından)
    • Her şeyi yazmanıza gerek yok, yılların tecrübesiyle oturtulmuş libraryleri zaten vardır
    • Bilindik frameworklar size sunulmadan önce phpunit gibi sistemlerle test edilir
    • Ekip çalışması daha rahat yapılır
    gibi bir çok faydası var.

    Framework konusunda tekerleği yeniden icat etmenin bir anlamı yok gibi düşünenler de var. Fakat bu tekerleği yeniden icat etmek değildir. Yılların tecrübesini kolaylığa dökmektir. Tekerleği daha sağlam, daha güzel, daha verimli yapmaktır. Framework sizi kötü kodlamaktan korur, kodlama standardı getirir, çalışma hızınızı arttırır.

    Özetle: framework kötü bir şey değildir. Artık fw ile yazılmış scriptlerden çekinmeyi bırakın..

    Neden fw istemediğinizi belirtirseniz cevaplamaya hazırım..

    Ek Bilgi:
    http://www.webteders.com/blog/detay/...i-Nelerdir./12
    http://ab.org.tr/ab11/bildiri/15.pdf
    http://www.omurtesi.com/index.php/bl...-Avantajlari/4
    http://www.yazarbaz.com/web-tasarim-...kullanmaliyiz/
  • 29-09-2012, 00:38:54
    #2
    Ben bir alıcı değil, hatta satıcıda değil sadece yazılım yapan biri olarak yorum yapıyorum. Piyasadaki kütüphanelere öcü gibi bakmıyorum, fakat kendi kütüphanemi kendim yazmayı tercih ediyorum. Aynı bu inşaat gibidir temelini atarsın bir alt yapı kurarsın üzerine her işe uygun şekilde geliştirirsin, tabi her scriptte 0 dan kod yazma derdinden de kurtulursun bu basit bir projede olsa, gelişmiş projede olsa.

    Bence her 2 mevzu tercih meselesi bu yazar, alıcı ve satıcı içinde böyle.
  • 29-09-2012, 00:41:27
    #3
    Misafir
    Framework'ün olumlu yönlerini güzel bir biçimde açıklamışsın, ancak insanların neden "öcü" gibi baktığını ve bu bakış açısını yanlışlayacak tezler de ileri sürüp bilgi verirsen; kişilerin bilgilenmesi konusunda daha yararlı olabilir. Konu için teşekkürler.
    • FTWDA
    FTWDA bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 29-09-2012, 00:43:14
    #4
    gknsoftware adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben bir alıcı değil, hatta satıcıda değil sadece yazılım yapan biri olarak yorum yapıyorum. Piyasadaki kütüphanelere öcü gibi bakmıyorum, fakat kendi kütüphanemi kendim yazmayı tercih ediyorum. Aynı bu inşaat gibidir temelini atarsın bir alt yapı kurarsın üzerine her işe uygun şekilde geliştirirsin, tabi her scriptte 0 dan kod yazma derdinden de kurtulursun bu basit bir projede olsa, gelişmiş projede olsa.

    Bence her 2 mevzu tercih meselesi bu yazar, alıcı ve satıcı içinde böyle.
    Ona da eyvallah fakat derdim mvc-fw kullanılarak yazılmış scriptlere sıcak bakmayanlarla hocam

    --R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 00:43:14 -->-> Daha önceki mesaj 00:42:03 --

    Regex adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Framework'ün olumlu yönlerini güzel bir biçimde açıklamışsın, ancak insanların neden "öcü" gibi baktığını ve bu bakış açısını yanlışlayacak tezler de ileri sürüp bilgi verirsen; kişilerin bilgilenmesi konusunda daha yararlı olabilir. Konu için teşekkürler.
    Sanırım model-view-controller olayı onlara ters geliyor. Onun için konu açtım zaten.
  • 29-09-2012, 00:43:57
    #5
    R10 üzerinde böyle bir algımı var ? Bana göre bir script, yeterli satış sayısına ulaşamadıysa bunun sebebi reklam, tanıtım ve sunumun başarısız yapılmasıdır. Alıcıların yazılımın arkaplanında ki mvc yapısından, yazdığınız template ve hook sisteminden anlamasını beklememeli kimse.

    Framework kullanımı projeden projeye değişiklik gösterir. Bana göre her projede gerekli değildir. Yani bir emlak sistemi veya blog, forum gibi basit crud işlemlerinden ibaret projelerde son derece gereksizdir.

    Bunun yerine prosedürel kodlama yerine oop mimarisini kullanmaları konusunda insanları bilinçlendirebiliriz.
  • 29-09-2012, 00:46:20
    #6
    karacoder adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    R10 üzerinde böyle bir algımı var ? Bana göre bir script, yeterli satış sayısına ulaşamadıysa bunun sebebi reklam, tanıtım ve sunumun başarısız yapılmasıdır. Alıcıların yazılımın arkaplanında ki mvc yapısından, yazdığınız template ve hook sisteminden anlamasını beklememeli kimse.

    Framework kullanımı projeden projeye değişiklik gösterir. Bana göre her projede gerekli değildir. Yani bir emlak sistemi veya blog, forum gibi basit crud işlemlerinden ibaret projelerde son derece gereksizdir.

    Bunun yerine prosedürel kodlama yerine oop mimarisini kullanmaları konusunda insanları bilinçlendirebiliriz.
    Hocam adamlar reklamın kralını yaptılar. Hatta özellikler de şahaneydi fakat tutmadı

    Benim de amacım insanları bilinçlendirmek zaten. Cycl0ne ile konuştum bir kaç kişi fw olduğu için almadığını belirtmiş dediğine göre.

    Basit bir video scriptinde, blog scriptinde vs. dediğin gibi gereksiz. Bunu da belirttim zaten
  • 29-09-2012, 00:47:05
    #7
    karacoder adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    R10 üzerinde böyle bir algımı var ? Bana göre bir script, yeterli satış sayısına ulaşamadıysa bunun sebebi reklam, tanıtım ve sunumun başarısız yapılmasıdır. Alıcıların yazılımın arkaplanında ki mvc yapısından, yazdığınız template ve hook sisteminden anlamasını beklememeli kimse.

    Framework kullanımı projeden projeye değişiklik gösterir. Bana göre her projede gerekli değildir. Yani bir emlak sistemi veya blog, forum gibi basit crud işlemlerinden ibaret projelerde son derece gereksizdir.

    Bunun yerine prosedürel kodlama yerine oop mimarisini kullanmaları konusunda insanları bilinçlendirebiliriz.
    Bencede kesinlikle sunum yada reklamda sorun olabilir. Neticede alıcı bir yazılımcı değil, yazılımcı olmadığı mvc vs. gibi konulara hakim olmayabilir müşteri için işleyiş daha önemlidir düşüncesindeyim bende.
  • 29-09-2012, 01:11:53
    #8
    Üyeliği durduruldu
    kullanıcıyı köklü anlamda ilgilendiren bir olay değil bu, aksine framework isteniyor yazılım yaptırırken veya satarken , öcü gibi bakma mevzusu yazılımcılar içindeki fikir ayrılığından kaynaklanıyor, bu durumda kullanıcıyı ilgilendirecek bir şey değil.

    şu satış yapamamış bu satış yapamamış demekle bitmiyor, yapmak başka satmak başka

    eğer yazılımcı kişi analitik düşünüp yazılımı bitirip kaç kişinin alabileceğini hesaplayamıyorsa bu işi profesyonel pazarlamacılara bırakmalıdır.

    piyasada zebille bulunan bir script yapsanız mesela video / müzik satış oranınız genel anlamda düşüktür , neden ? çünkü piyasa doymuş buna, peki satış yapmak için ne yapmalı piyasadan farklı hareket edilmelidir.

    eğer bir insan yaptığı bir işi satışa sunup beklenen satışı yakalayamıyorsa pes etmek olmaz, satışta başarısız olduğunu kabullenmeli yeni satış teknikleri geliştirmelidir.

    dediğim gibi yapmak başka satmak başka
  • 29-09-2012, 01:17:39
    #9
    BHCoder adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    kullanıcıyı köklü anlamda ilgilendiren bir olay değil bu, aksine framework isteniyor yazılım yaptırırken veya satarken , öcü gibi bakma mevzusu yazılımcılar içindeki fikir ayrılığından kaynaklanıyor, bu durumda kullanıcıyı ilgilendirecek bir şey değil.

    şu satış yapamamış bu satış yapamamış demekle bitmiyor, yapmak başka satmak başka

    eğer yazılımcı kişi analitik düşünüp yazılımı bitirip kaç kişinin alabileceğini hesaplayamıyorsa bu işi profesyonel pazarlamacılara bırakmalıdır.

    piyasada zebille bulunan bir script yapsanız mesela video / müzik satış oranınız genel anlamda düşüktür , neden ? çünkü piyasa doymuş buna, peki satış yapmak için ne yapmalı piyasadan farklı hareket edilmelidir.

    eğer bir insan yaptığı bir işi satışa sunup beklenen satışı yakalayamıyorsa pes etmek olmaz, satışta başarısız olduğunu kabullenmeli yeni satış teknikleri geliştirmelidir.

    dediğim gibi yapmak başka satmak başka
    Dediğinizde haklısınız fakat mevcut karmaşık fatura ödeme otomasyon scriptimi fw kullanarak tekrar kodlama düşüncesi vardı 1 aydır. Mevcut çalıştığım kişilerden sadece biri fw olsa iyi olur dedi. Ayrıca r10'dan da 7-8 kişi ile görüştüm. Hem diğerlerinden farklı film scripti için hem de fatura sisteminin yenilenmesi için, hiç biri fw olsun diye bir şey dememişti. Üstelik nedenini sorduğumda kimse net bir cevap vermiyor. Bundan insanların bilmeden olumsuz baktığını çıkardım ben hocam.