makro çekim yapabilmek için örnekte gösterildiği gibi uzatmalardan almalısın yada makro lens almalısın,
Uzaktan makro çekimler yapılmak isteniyorsa tele objektif almalısınız, bence en güzel ve en zevkli tarafı budur, teleobjektiflerle çekim yapmak çok keyiflidir arkadaşlar, düşünsenize bazı yırtıcı hayvanlar vardır yanına yaklaşamazsınız ama mutlaka yakın çekim yapmalısınız o halde yapmanız gereken 2000 , 3000' lik bir odak uzaklıklı tele objektif işinize çok yarar.
Katıldığım bir kursta hocamız aynen şunu söylemişti bunuda dip not olarak söyliyim.
"
Kötü makine yoktur, kötü fotografçı vardır, önemli olan sizin ne istediğinizdir, yani çiçek, böcek çekecekseniz makro çekime uygun objektif, manzara çekeceksiniz geniş açılı objektifler .
Birde eğer body haricinde objektif alacaksanız objektiflerin üzerindeki değer 3 katını geçmemeli, yani atıyorum başlangıç 55 mm ise bitiş 155 mm yi geçmemeli, 105 mm ise 305 mm geçmemeli gibi....almalısınız derdi. "
Son olarak bu işe yeni başlamış arkadaşlara şunu tavsiye ederim, tek başınıza çekim yapmak pek işinize gelmez yada sıkılırsınız bu durumda
facebookta gruplar onlara katılarak çeşitli etkilinlikler toplu halde çekimlere katılın hem pratiğinizi atırırsınız hemde sosyalleşmiş olursunuz, ve ayrıca
foto siteleri var oralara çektiğiniz resimleri eklerseniz yapılan yorumlarla hatalarınızı görmüş olursunuz.Saygılarımla...