• 01-09-2010, 23:49:54
    #10
    Uzatma tüpleri çok fazla iş görür aletlerdir Yakında ben de alacağım ikinci elleri 200 civarı çok kaliteliler. Görüş edinmeniz açısından resimlerle karşılaştırma, bir makro objektiften aşağı kalır yanı yok.

    Canon EF 50mm f/1.4 USM

    12mm + Canon EF 50mm f/1.4 USM

    20mm + Canon EF 50mm f/1.4 USM

    36mm + Canon EF 50mm f/1.4 USM

    12+20+36=68mm + Canon EF 50mm f/1.4 USM


    Yalan mı ama çok kaliteli .
  • 02-09-2010, 00:02:22
    #11
    @MaidZoe
    hocam nikon d90 18 105 kit lens var sanırım bende bunun için önerebileceğin bir model ürün varmı yarın ilk işim bundan almak olacak
  • 02-09-2010, 00:25:14
    #12
    Cem adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    @MaidZoe
    hocam nikon d90 18 105 kit lens var sanırım bende bunun için önerebileceğin bir model ürün varmı yarın ilk işim bundan almak olacak
    Hocam nikonlar için inan hiç bilgim yok uzatma tüplerinde, burda baktımda genelde hepsi canon için nikon için 20-30 liralık şeyler var ancak bunlar bu kadar sağlam iş verir mi pek sanmam.
  • 07-09-2010, 03:14:15
    #13
    Ya ben bu makineyi bir türlü ayarlayamıyorum arkadaşlar var mı bilen eden? Kodak z981 , Manuel modu var yani herşeyi ayarlanabiliyor ama ben menülerden bir türlü beceremiyorum. 1. sayfada en sondaki resim gibi ( onun kadar kaliteli olmayacağının farkındayım ) bir yakın çekim almak istesem ayarlar ne olmalı ve bu makinenin ayrıntılı kullanma klavuzuna nerden ulaşabilirm. Teşekkürler.
  • 07-09-2010, 06:20:34
    #14
    Üyeliği durduruldu
    Merhabalar hocam, Yakınlarda D90 almayı düşünüyorum; Bütçemi ayarlamaya çalışıyorum.

    Örneğin; bir fotoğraf çekiminde çoğu şey makineden ancak; Photoshop.. mesela siz çektiğiniz bir fotoğrafa ne tür düzenlemeler uyguluyorsunuz ? bunu çok merak ediyorum. Ve nasıl yapıyorsunuz
  • 07-09-2010, 07:04:35
    #15
    Üyeliği durduruldu
    Fotoğraf makinam olsun istiyorum, kuruş param yok, hatta üstüne üstlük borcum var, çözüm istiyorum maidzoe
  • 07-09-2010, 07:25:48
    #16
    Üyeliği durduruldu
    https://www.r10.net/1061861668-post10.html şuradaki son fotğraf gibi bir foto çekebilmem için almam gereken makine bana kaça mal olur
  • 08-09-2010, 00:13:10
    #17
    okyanus adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    https://www.r10.net/1061861668-post10.html şuradaki son fotğraf gibi bir foto çekebilmem için almam gereken makine bana kaça mal olur
    aynenn..
  • 08-09-2010, 01:13:32
    #18
    makro çekim yapabilmek için örnekte gösterildiği gibi uzatmalardan almalısın yada makro lens almalısın,

    Uzaktan makro çekimler yapılmak isteniyorsa tele objektif almalısınız, bence en güzel ve en zevkli tarafı budur, teleobjektiflerle çekim yapmak çok keyiflidir arkadaşlar, düşünsenize bazı yırtıcı hayvanlar vardır yanına yaklaşamazsınız ama mutlaka yakın çekim yapmalısınız o halde yapmanız gereken 2000 , 3000' lik bir odak uzaklıklı tele objektif işinize çok yarar.

    Katıldığım bir kursta hocamız aynen şunu söylemişti bunuda dip not olarak söyliyim.

    " Kötü makine yoktur, kötü fotografçı vardır, önemli olan sizin ne istediğinizdir, yani çiçek, böcek çekecekseniz makro çekime uygun objektif, manzara çekeceksiniz geniş açılı objektifler .

    Birde eğer body haricinde objektif alacaksanız objektiflerin üzerindeki değer 3 katını geçmemeli, yani atıyorum başlangıç 55 mm ise bitiş 155 mm yi geçmemeli, 105 mm ise 305 mm geçmemeli gibi....almalısınız derdi.
    "

    Son olarak bu işe yeni başlamış arkadaşlara şunu tavsiye ederim, tek başınıza çekim yapmak pek işinize gelmez yada sıkılırsınız bu durumda facebookta gruplar onlara katılarak çeşitli etkilinlikler toplu halde çekimlere katılın hem pratiğinizi atırırsınız hemde sosyalleşmiş olursunuz, ve ayrıca foto siteleri var oralara çektiğiniz resimleri eklerseniz yapılan yorumlarla hatalarınızı görmüş olursunuz.Saygılarımla...