• 29-08-2010, 03:16:49
    #1
    Bir süredir fotoğrafçılık ile ilgileniyorum, sizlerin bu konuda ki sorularını elimden geldiğince cevaplamaya çalışacağım.

    Makine alımında kararsız kalmış olabilirsiniz, aklınızda sorular olabilir buyrun sorun
  • 29-08-2010, 14:14:55
    #2
    slr makinalarda gece çekim nasıl yapılır?
  • 29-08-2010, 14:16:45
    #3
    Nikon D90 fotoğraf makinam var. Ekim ayındaki eğitimlere kadar iki-üç bir şey öğrenmek istiyorum.

    Önerebileceğin kaynak var mı ? (Yalnız okuduğunu anlamak için fotoğrafçı olmak gereken kaynaklar değil, amatörlerin anlayacağı tarzda bir anlatım olursa iyi olur.)
  • 29-08-2010, 14:38:42
    #4
    okokok adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    slr makinalarda gece çekim nasıl yapılır?
    Slr diyerek Yeni nesil dslr makineleri sorduğunuzu varsayarak cevap veriyorum,
    Pozlama süresi arttırılarak, iso hassasiyeti arttırılarak, diyafram aralığı açılarak.
    Ancak,
    Pozlama süresi arttırıldığı zamanlarda makineyi sabitlemek gerekli,
    İso hassasiyeti makinenize göre belirli bir düzeyden sonra gren(noise) oluşturmaya başlayacaktır.
    Rudeboy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Nikon D90 fotoğraf makinam var. Ekim ayındaki eğitimlere kadar iki-üç bir şey öğrenmek istiyorum.

    Önerebileceğin kaynak var mı ? (Yalnız okuduğunu anlamak için fotoğrafçı olmak gereken kaynaklar değil, amatörlerin anlayacağı tarzda bir anlatım olursa iyi olur.)
    http://www.fotokritik.com/forum/cekim_teknikleri

    Buradan başlayabilirsin.
  • 29-08-2010, 15:15:52
    #5
    Rudeboy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Nikon D90 fotoğraf makinam var. Ekim ayındaki eğitimlere kadar iki-üç bir şey öğrenmek istiyorum.

    Önerebileceğin kaynak var mı ? (Yalnız okuduğunu anlamak için fotoğrafçı olmak gereken kaynaklar değil, amatörlerin anlayacağı tarzda bir anlatım olursa iyi olur.)
    Herkese national geograpy fotoğraf okulu video setini öneririm nette araştırılınca bulunuyor yanlız vista vs windows 7 de çalışmıyor xpde çalıştırmaya bakın çok faydasını görürsünüz

  • 31-08-2010, 17:43:14
    #6
    Üyeliği durduruldu
    EOS 350D 18-55mm ile macro deniyorum. Yakın zamanda uzatma tüpü alıcam İnş. 2 senedir makine bende araya öss si fln girdi kullanamadım doğru düzgün.
  • 31-08-2010, 18:56:34
    #7
    Kodak z981 DSRL Like makinem var. Örneğin;
    http://img830.imageshack.us/img830/8...nbyduskorc.jpg

    böyle bir fotoğraf çektim ve yakında kalan üzüm flu oluyor. Bu flu olayını gidermek , daha geniş alanı net şekilde yakından çekebilmek için ne yapabilirim? İlk makinem olduğu için olayın mantığını da kavramış değilim. Ama çekeceğim fotoğraflar uzaktan yakalanmış zoomlu görüntüler ( Tepedeki keçilerin yürüdüğü yerlerin uzaktan çekimi gibi mesela ) birde üzüm resminde olduğu gibi yakında birben fazla nesne. Sanırım makinem çok yakın makrolar için uygun değil, bu yüzden biraz daha mesafeli ama tüm resmin net olduğu kareler yakalamak istiyorum.

    Yukarıdan saydığım 2 koşul için makinemin nasıl bir ayara sahip olması gerekir.

    Uzak mesafelerden çekim için senin makinen ....... olmalı
    Üzüm fotoğrafın gibi çekimlerde cisimlerin tamamını net çekebilmen için makinenin ayarları ... şeklinde olmalı diye ayrırsan çok sevinirim . Teşekkürler.
  • 31-08-2010, 22:07:54
    #8
    Üyeliği durduruldu
    2. koşulun için makine demeyelim de ayar konusunda manuel ayarlara giriş yapman lazım, eğer yeniyim diyorsan normal makrolarla biraz daha uğraş sonra geçersin(sıkar diye söylüyorum). Ama yapman gereken diyafram ayarlarıyla oynamak(Makinende AV ve TV modları var onlarla yapıyorsun) Pozlama süresi diyafram açıklığı oran tablolarını internette bulabilirsin onlara göre yaparsan sorun olmaz.
    1.koşul için de yukarıdaki mesajda yazdığım uzatma tüpü Türkiye'de 30 tl den başlıyor fiyatları 3000 tl ye mercek almak yerine benim gibi yapıp kullanabilirsin(henüz almadım haftaya alıcam İnşAllah).
  • 01-09-2010, 20:19:54
    #9
    teknotek adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    2. koşulun için makine demeyelim de ayar konusunda manuel ayarlara giriş yapman lazım, eğer yeniyim diyorsan normal makrolarla biraz daha uğraş sonra geçersin(sıkar diye söylüyorum). Ama yapman gereken diyafram ayarlarıyla oynamak(Makinende AV ve TV modları var onlarla yapıyorsun) Pozlama süresi diyafram açıklığı oran tablolarını internette bulabilirsin onlara göre yaparsan sorun olmaz.
    1.koşul için de yukarıdaki mesajda yazdığım uzatma tüpü Türkiye'de 30 tl den başlıyor fiyatları 3000 tl ye mercek almak yerine benim gibi yapıp kullanabilirsin(henüz almadım haftaya alıcam İnşAllah).
    Bu olayı duymam iyi oldu araştırıyorum hocam nikon d90 da uzaktan kumanda modülü varmış bunu kullanamadım bir türlü bilgin varmı acaba?