• 09-04-2019, 14:24:29
    #1
    hocam merhabalar. ben biraz c# biliyorum. sormak istediğim bir konu var. c# ta yaptığım uygulamalarda tek exe olarak dosyayı çıkartabiliyoruz. bazı büyük projelerde farklı uzantıda birçok dosya var. ben de exe dosyasını küçük tutup başka dosyalardan yararlansın istiyorum mesela php de index dosyası var. diğer gerekli fonksiyonları bu dosyaya dahil ediyoruz çalıştırıyoruz. ama indexte pek bi kod yazmıyoruz. bu mantığı c# ta nasıl yapabiliriz.
  • 09-04-2019, 14:28:03
    #2
    dll olusturup inject yapabilirsin
  • 09-04-2019, 14:30:57
    #3
    burakonline95 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    dll olusturup inject yapabilirsin
    teşekkür ederim. dll olayını buldum ama bu dll uzantısını özelleştirme olayı yokmudur. kendim bir dosya uzantısı belirleyebilir miyim?
  • 09-04-2019, 14:37:43
    #4
    hisarsistem adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    teşekkür ederim. dll olayını buldum ama bu dll uzantısını özelleştirme olayı yokmudur. kendim bir dosya uzantısı belirleyebilir miyim?
    uzantıyı istersen aliveli bile yapabilirsin önemli olan uzantısı değil, dll'den export edilen fonksiyonları exene import ederek çalıştırabilirsin.
  • 09-04-2019, 14:55:40
    #5
    Class Library kullanmalısın en mantıklı yolu bu
  • 09-04-2019, 23:31:04
    #6
    ilginc degisik cevaplar var Bir arkadasimiz inject demis ancak inject etmek baska bir anlamda kullaniliyor. Atiyorum DI (dependency injection) da cesitli injection metodlari var mesela property injection, constructer injection vs O yüzden injection yerine @oguzhane'nin kullandigi import tabiri daha dogru.

    @Blacksheep, diger arkadaslar da zaten onu kastetmis ama kimse isim kullanmamis. Evet aynen dedigin gibi arkadas bir class library projesi olusturup ortak kullanacagi seyleri oraya almasi lazim. Tabi birden fazla class library projesi olusturabilir. Bu da bizi n-tier calisma bicimine iter.

    Söylenenleri topluca derleyip yazayim dedim
  • 09-04-2019, 23:42:25
    #7
    ertan2002 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ilginc degisik cevaplar var Bir arkadasimiz inject demis ancak inject etmek baska bir anlamda kullaniliyor. Atiyorum DI (dependency injection) da cesitli injection metodlari var mesela property injection, constructer injection vs O yüzden injection yerine @oguzhane'nin kullandigi import tabiri daha dogru.

    @Blacksheep, diger arkadaslar da zaten onu kastetmis ama kimse isim kullanmamis. Evet aynen dedigin gibi arkadas bir class library projesi olusturup ortak kullanacagi seyleri oraya almasi lazim. Tabi birden fazla class library projesi olusturabilir. Bu da bizi n-tier calisma bicimine iter.

    Söylenenleri topluca derleyip yazayim dedim

    teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için. peki class library projesinde dosyanın uzantısını kendime göre değiştirebilir miyim? dll mi olmak zorunda?
  • 10-04-2019, 09:03:26
    #8
    hisarsistem adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için. peki class library projesinde dosyanın uzantısını kendime göre değiştirebilir miyim? dll mi olmak zorunda?
    Arkadas yazdi zaten yapilabilecegini.. Ancak visual studio da bildigim kadariyla ancak compile ettikten sonra degistirebilirsin.. Uzanti olarak dll, tlb, olb, ocx ve exe ekleyebilirsin, bunlar disinda bi uzantin varsa windows form projene ekleyemezsin visual studio üzerinden (belki csproj dosyasinda oynamalar yapabilirsin ama calisir mi emin degilim).

    Eger olmazsa assembly, dinamik olarak yüklemen ve bir instance yaratman gerekecek.. Buradaki örnegi kullanabilirsin = > https://stackoverflow.com/a/14184863/1022138
  • 10-04-2019, 14:38:01
    #9
    ertan2002 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadas yazdi zaten yapilabilecegini.. Ancak visual studio da bildigim kadariyla ancak compile ettikten sonra degistirebilirsin.. Uzanti olarak dll, tlb, olb, ocx ve exe ekleyebilirsin, bunlar disinda bi uzantin varsa windows form projene ekleyemezsin visual studio üzerinden (belki csproj dosyasinda oynamalar yapabilirsin ama calisir mi emin degilim).

    Eger olmazsa assembly, dinamik olarak yüklemen ve bir instance yaratman gerekecek.. Buradaki örnegi kullanabilirsin = > https://stackoverflow.com/a/14184863/1022138
    teşekkür ederim hocam