• 26-01-2019, 01:02:21
    #1
    Selam arkadaslar

    Yeni isim geregi nfc modüllerle calisiyorum. Aksamlari da kendi capimda Rfid sistemlerini anlamaya yönelik calismalar yapiyorum (biraz hack icerir). Isyeri kapilarini acmak, giris-cikis zamanlarini tutan makineye kayit tutturmak ya da kahve makinesinden kahve almak icin rfid bir badge (türkcesini bilmiyorum) kullaniyoruz.

    Ürün de isvicre ürünü oldugu icin kolay kirilabilecek türden bir kart degil. Klon bir tane proxmark3 satin aldim. Yüksek ve alcak frekansli kartlari okuyabiliyor (yüksek frekansli antenler karta gömülüymüs). Zar zor olsa kendi rfid badge'imin tipini buldum. Legic mim 256 olarak geciyor. Suan kayitlarin nasil tutuldugunu anlamaya calisiyorum.

    Kahve almak icin hesabimda 12.85 frank vardi ve onun hexedecimal olarak bir karsligi var. 3 kahve aldiktan sonra kartta kalan miktar 11.35 oldu. Onla ilgili de hexedecimal karsiligi var. Ortak olan byte lar var ancak cözemedim henüz. Bir kac sefer daha alip mantigini bulmam lazim. O bilgi disinda her hangi bir sektörde bir yazma isi yok (kapi acma, giris-cikis icin badge i okuttururken vs). Bir tane bos legic kart siparis verdim gelmis, yarin gidip alacagim ve o karta yazmaya calisacagim elimdeki dump verisini.

    Biraz karisik görünüyor ve cok yaygin olmadigi icin de legic (alman ürünü) ile ilgili pek kaynak yok. Legic ile olmasa da cesitli rdid kartlariyla ilgilinen arkadaslarla birlikte fikir alisverisi yapmak isterim. Güzel bir projem var onu yaptim sayilir. Badge ile bilgisayari lock-unlock yapma. Tabi arduino kullaniyorum bunun icin. Ancak elimdeki arduino uno oldugu icin hid olarak davranmiyor, o yüzden firmware ini degistirmek zorunda kalip yaptim ama boyutu büyük oldugu icin zaten hid olarak kullanilan arduino pro micro siparisi verdim. Cesitli projeler yapmak istiyorum Asil amacim esp32 ve daha önemlisi lora üzerine yogunlasmak hatta uzmanlasmak.

    Ilgilenen varsa yazabilir
  • 26-01-2019, 01:08:22
    #2
    Asansör kartımız var muhtemelen NFC kullanıyor, bu kartı basit bir yoldan klonlama şansımız var mı sizce?
  • 26-01-2019, 01:13:57
    #3
    ertan2002 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Selam arkadaslar

    Yeni isim geregi nfc modüllerle calisiyorum. Aksamlari da kendi capimda Rfid sistemlerini anlamaya yönelik calismalar yapiyorum (biraz hack icerir). Isyeri kapilarini acmak, giris-cikis zamanlarini tutan makineye kayit tutturmak ya da kahve makinesinden kahve almak icin rfid bir badge (türkcesini bilmiyorum) kullaniyoruz.

    Ürün de isvicre ürünü oldugu icin kolay kirilabilecek türden bir kart degil. Klon bir tane proxmark3 satin aldim. Yüksek ve alcak frekansli kartlari okuyabiliyor (yüksek frekansli antenler karta gömülüymüs). Zar zor olsa kendi rfid badge'imin tipini buldum. Legic mim 256 olarak geciyor. Suan kayitlarin nasil tutuldugunu anlamaya calisiyorum.

    Kahve almak icin hesabimda 12.85 frank vardi ve onun hexedecimal olarak bir karsligi var. 3 kahve aldiktan sonra kartta kalan miktar 11.35 oldu. Onla ilgili de hexedecimal karsiligi var. Ortak olan byte lar var ancak cözemedim henüz. Bir kac sefer daha alip mantigini bulmam lazim. O bilgi disinda her hangi bir sektörde bir yazma isi yok (kapi acma, giris-cikis icin badge i okuttururken vs). Bir tane bos legic kart siparis verdim gelmis, yarin gidip alacagim ve o karta yazmaya calisacagim elimdeki dump verisini.

    Biraz karisik görünüyor ve cok yaygin olmadigi icin de legic (alman ürünü) ile ilgili pek kaynak yok. Legic ile olmasa da cesitli rdid kartlariyla ilgilinen arkadaslarla birlikte fikir alisverisi yapmak isterim. Güzel bir projem var onu yaptim sayilir. Badge ile bilgisayari lock-unlock yapma. Tabi arduino kullaniyorum bunun icin. Ancak elimdeki arduino uno oldugu icin hid olarak davranmiyor, o yüzden firmware ini degistirmek zorunda kalip yaptim ama boyutu büyük oldugu icin zaten hid olarak kullanilan arduino pro micro siparisi verdim. Cesitli projeler yapmak istiyorum Asil amacim esp32 ve daha önemlisi lora üzerine yogunlasmak hatta uzmanlasmak.

    Ilgilenen varsa yazabilir
    hocam eğer kahve makinesi internet ile iletisim kuruyorsa elinizdeki rfid kartın bakiyesini arttıramazsınız.

    Parayı nasıl yüklediğinize bağlı biraz da bu, eğer karta internet üzerinden para yükleyebiliyorsanız muhtemelen kahve makinesi internet ile etkileşime geçip API'den sizin kimliğinizi (ID değeri) sorgulayıp ona göre kendi veritabanlarındaki tutarı güncelliyor olabilir. Demek istediğim kart sadece sizin kimliğinizi belirliyor olabilir.
    Tabi bu benim gorusum. İyi aksamlar
  • 26-01-2019, 01:42:11
    #4
    F.Gungor adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Asansör kartımız var muhtemelen NFC kullanıyor, bu kartı basit bir yoldan klonlama şansımız var mı sizce?
    nfc ile rfid ayni sayilirlar aslinda. NFC ler yüksek frekansta calisiyorlar ve daha güvenlidir. Aslinda nfc icin belki benimki gibi kart klonlayici almana gerek yok. Android telefonlarda nfc okuma ve yazma isi yapan uygulamalar var. Youtube da cok videosunu görebilirsin. Bir tane nfc tagi alip ona klonlayabilirsin. Ya da emin olmamakla birlikte, telefonunu nfc tagi olarak kullanabilirsin cünkü nfc iki tarafli calisiyor.



    Wtapostar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam eğer kahve makinesi internet ile iletisim kuruyorsa elinizdeki rfid kartın bakiyesini arttıramazsınız.

    Parayı nasıl yüklediğinize bağlı biraz da bu, eğer karta internet üzerinden para yükleyebiliyorsanız muhtemelen kahve makinesi internet ile etkileşime geçip API'den sizin kimliğinizi (ID değeri) sorgulayıp ona göre kendi veritabanlarındaki tutarı güncelliyor olabilir. Demek istediğim kart sadece sizin kimliğinizi belirliyor olabilir.
    Tabi bu benim gorusum. İyi aksamlar
    Parayi bir makineden yüklüyoruz hocam, o makine de eski sistem gibi. Kagit para kabul ediyor sadece.. Simdi iki tane farkli makine var para yatirmak icin birisi kahve makinesi icin birisi de abur cubur almak icin makine. Onlarin satin alma makineleri de para yatirma makineleri de farkli.

    Zaten karti okudugumda birden fazla alan görüyorum ve bir alandaki sondaki 00 seklinde byte dizisi dikkatimi cekti (cünkü abur cubur makinesi icin para yüklemedim muhtemelen onundur).

    Senin bahsettigin internet olayi aklima geldi ama yaptiklarini sanmiyorum. Zaten o makineyi koyan da calistigim firmanin kendisi. Yani kahveyi vs firma kendisi dolduruyor, görevli bir arkadas geliyor icini dolduruyor makineyi ve gidiyor ki kendisi de zaten sirkette calisiyor. Yani internetten takip edilecek bir sistemi yok. Ama ona sorarim bilgi almak adina..

    Ben yine de kendi kartimi klonlayip farkli kartlarla giris cikis yapmak istiyorum. Yani amacim kahve makinesini hackleyip bedava bir seyler icmek degil (inancima göre haram). Maksadim sadece anlamak ve cözmek.
  • 26-01-2019, 02:02:01
    #5
    RFID kartların veya sizin bahsettiğiniz anahtarlık biçiminde olan badge'lerin UID denilen özel kimlik numaraları bulunuyor. Bu kimlik numarası her kart için özeldir. İzin verilen UID'ye sahip kartlar giriş çıkış sistemini kullanabilir, turnikelerden geçebilir. Tabi bu kartlarda özel kimlik numaraları dışında farklı bilgiler de saklayabiliyorsunuz. Kart içerisindeki bakiye tutarı da bu şekilde saklanıyordur. Ancak bakiye bilgisi tutan bu seviyedeki kartlar şifrelenmiş oluyor. Karta veri yazmak veya tamamen kopyalamak için şifreyi bilerek tüm verilere erişmek gerekecektir.
  • 26-01-2019, 02:13:28
    #6
    hurcan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    RFID kartların veya sizin bahsettiğiniz anahtarlık biçiminde olan badge'lerin UID denilen özel kimlik numaraları bulunuyor. Bu kimlik numarası her kart için özeldir. İzin verilen UID'ye sahip kartlar giriş çıkış sistemini kullanabilir, turnikelerden geçebilir. Tabi bu kartlarda özel kimlik numaraları dışında farklı bilgiler de saklayabiliyorsunuz. Kart içerisindeki bakiye tutarı da bu şekilde saklanıyordur. Ancak bakiye bilgisi tutan bu seviyedeki kartlar şifrelenmiş oluyor. Karta veri yazmak veya tamamen kopyalamak için şifreyi bilerek tüm verilere erişmek gerekecektir.
    cevap icin tesekkürler hocam. Söylediklerinin bir cogu hakkinda fikrim var. Yanlis yapip bir tane legic kart aldim ama muhtemelen id si yazilabilen türden degil. Alternatiflere bakacagim ama en azindan veri yazma olayini ögrenmek icin denerim o karti.

    Ben elimdeki badge in verilerini okuyabiiyorum ve dump olarak kaydettim. Yani parayi harcadigimda degisen verileri görüyorum. Giris cikis olayi dedigin gibi uid ile ilgli cünkü badge yazilan bir sey yok zaten saat hesabi tutuluyor vs O yüzden bilgisayara yolluyor bu verileri benim id im üzerinden.

    proxmark forumda elemanin biri yapmisti bir seyler. Once kapiyi actirmayi basardi sonra tamamen kopyaladi (%100 emin degilim tamamen kopyalayabidiginden). Ancak baya bir ugrasmis cünkü hic bir kaynak olamadan deneye yanila yapmis. Ben de bir nevi o yola girecegim gibi. Amacim sadece ögrenmek, kendimi gelistirmek, aciklarini bulmak..

    Söylediklerin aklimdaki bir soruyu canlandirdi, belki bir fikrin vardir. Simd benim elimde badgedeki 16 blogun verileri var (zaten 256 bytelik bir badge). Bunlari ben tek tek elimde olacak bos karta yazamam mi? cünkü yukarda söyledigim kisi sektör sektör verileri yazdigini söylemisti. Sifreli olmasinin ne avantaji var ki bu durumda? Ben belki uid yi degistiremem ama diger verileri byte olarak bos karta yazamam mi? proxmark in resmi firmware inde write komutu da var. ben iceman in yaptigi forku da deneyecegim onda legic icin daha cok fonskyion var.
  • 26-01-2019, 02:38:51
    #7
    ertan2002 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    cevap icin tesekkürler hocam. Söylediklerinin bir cogu hakkinda fikrim var. Yanlis yapip bir tane legic kart aldim ama muhtemelen id si yazilabilen türden degil. Alternatiflere bakacagim ama en azindan veri yazma olayini ögrenmek icin denerim o karti.

    Ben elimdeki badge in verilerini okuyabiiyorum ve dump olarak kaydettim. Yani parayi harcadigimda degisen verileri görüyorum. Giris cikis olayi dedigin gibi uid ile ilgli cünkü badge yazilan bir sey yok zaten saat hesabi tutuluyor vs O yüzden bilgisayara yolluyor bu verileri benim id im üzerinden.

    proxmark forumda elemanin biri yapmisti bir seyler. Once kapiyi actirmayi basardi sonra tamamen kopyaladi (%100 emin degilim tamamen kopyalayabidiginden). Ancak baya bir ugrasmis cünkü hic bir kaynak olamadan deneye yanila yapmis. Ben de bir nevi o yola girecegim gibi. Amacim sadece ögrenmek, kendimi gelistirmek, aciklarini bulmak..

    Söylediklerin aklimdaki bir soruyu canlandirdi, belki bir fikrin vardir. Simd benim elimde badgedeki 16 blogun verileri var (zaten 256 bytelik bir badge). Bunlari ben tek tek elimde olacak bos karta yazamam mi? cünkü yukarda söyledigim kisi sektör sektör verileri yazdigini söylemisti. Sifreli olmasinin ne avantaji var ki bu durumda? Ben belki uid yi degistiremem ama diger verileri byte olarak bos karta yazamam mi? proxmark in resmi firmware inde write komutu da var. ben iceman in yaptigi forku da deneyecegim onda legic icin daha cok fonskyion var.
    Bildiğim kadarıyla şifreli kartlar UID üzerinden belirli bir algoritma ile şifreleniyorlar. Şifreli kartların UID ve diğer şifrelenmemiş okunabilir verileri okuyucu tarafından okunabilir. Karttaki bütün veriyi okuyamazsınız diye düşünüyorum. Okumanız için şifreyi bilmeniz gerekir. Siz eğer tüm veriyi okuyabiliyorsanız bu büyük ihtimalle UID ve şifrelenmemiş bilgiler dışında şifrelenmiş veri olacaktır ve sizin için herhangi bir anlam ifade etmeyecektir.
  • 26-01-2019, 03:07:50
    #8
    hurcan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bildiğim kadarıyla şifreli kartlar UID üzerinden belirli bir algoritma ile şifreleniyorlar. Şifreli kartların UID ve diğer şifrelenmemiş okunabilir verileri okuyucu tarafından okunabilir. Karttaki bütün veriyi okuyamazsınız diye düşünüyorum. Okumanız için şifreyi bilmeniz gerekir. Siz eğer tüm veriyi okuyabiliyorsanız bu büyük ihtimalle UID ve şifrelenmemiş bilgiler dışında şifrelenmiş veri olacaktır ve sizin için herhangi bir anlam ifade etmeyecektir.
    anladim hocam, ama dedigim gibi kahve satin aldiktan sonra bir kisimdaki veriler degisti. Ben bununla ilgili oldugunu düsünüyorum. Ayrica bahsettigim kisi karta yazabilmis. Ne kadar güvenliklidir bilmiyorum ama ben verileri okudugumda 256 byte lik verinin bir kismini aliyorum diger kisimlari 00000.. O verilerin gösterilmemesi pek mantikli degil bence bos veriler. Cünkü kartta sadece uid ve iki makine icin bakiye var diye düsünüyorum. Bu verileri bos bir karta yazip deneyecegim.. UID yi belki degistiremem ama en azindan kahve makinesinin bakiyesini yazabilirsem onu kullanabilirim. Cünkü o makinenin ID kontrol ettigini düsünmüyorum.
  • 26-01-2019, 03:22:47
    #9
    ertan2002 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    anladim hocam, ama dedigim gibi kahve satin aldiktan sonra bir kisimdaki veriler degisti. Ben bununla ilgili oldugunu düsünüyorum. Ayrica bahsettigim kisi karta yazabilmis. Ne kadar güvenliklidir bilmiyorum ama ben verileri okudugumda 256 byte lik verinin bir kismini aliyorum diger kisimlari 00000.. O verilerin gösterilmemesi pek mantikli degil bence bos veriler. Cünkü kartta sadece uid ve iki makine icin bakiye var diye düsünüyorum. Bu verileri bos bir karta yazip deneyecegim.. UID yi belki degistiremem ama en azindan kahve makinesinin bakiyesini yazabilirsem onu kullanabilirim. Cünkü o makinenin ID kontrol ettigini düsünmüyorum.
    Kart içerisindeki bakiye verisi olduğunu düşündüğünüz kısım eğer gerçekten bakiyeyi temsil ediyorsa bakiye verisi sifrelenmemistir. Bildiğim kadarıyla veriler şifreli oldugu icin UID ve açık veriler dışındaki tüm verileri 0 olarak görürsünüz. Eğer siz kartı okurken decrypt yaparsanız yani sifreleme algoritması ile okursanız 0 olan verilerin aslında başka veri olduğunu göreceksiniz.