• 17-09-2012, 15:30:56
    #19
    Öncelikle arayüz hazır olmalıdır.
    Daha sonra ilk olarak veritabanı tasarlanır en ince detayına kadar. Bunun için diyagram veya bir analiz dosyası hazırlamak gerekir diye düşünüyorum kolaylık açısından.
    Daha sonra nesnelere atanacak değerler, işlevler belirlenir. Anasayfanın bir modülü için bir class yazılır ve admin tarafındaki ilgili yeride aynı zamanda yapmaya çalışırım. Daha hızlı çalışma sağlıyor bence. En son crud işlemleri tamamlanır.
    Daha sonra test senaryoları
  • 17-09-2012, 20:11:01
    #20
    Reveloper
    karacoder adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öncelikle arayüz hazır olmalıdır.
    Daha sonra ilk olarak veritabanı tasarlanır en ince detayına kadar. Bunun için diyagram veya bir analiz dosyası hazırlamak gerekir diye düşünüyorum kolaylık açısından.
    Daha sonra nesnelere atanacak değerler, işlevler belirlenir. Anasayfanın bir modülü için bir class yazılır ve admin tarafındaki ilgili yeride aynı zamanda yapmaya çalışırım. Daha hızlı çalışma sağlıyor bence. En son crud işlemleri tamamlanır.
    Daha sonra test senaryoları
    Böyle coder olmaz olsun Dağınık coder'lar fan club !

    Bende aynısı gibi birşey yapıyorum

    Tasarımı hazırladıktan sonra Veritabanını yazıyorum nereler düzenlenecek vs diye

    Fix ayar veritabanım:

    id
    title
    keywords
    description
    charset
    site_url
    template
    copyright (0 ise site altına link gözükmez, 1 ise site altında link gözükür)
  • 17-09-2012, 21:08:05
    #21
    Yapılacaklar Listesi
    1.Admin panel
    1.1. giriş paneli
    1.2. etiket
    1.3. yazı ekleme
    ....
    ...

    bu olay tamamen gereksiz bir şey diye düşünüyorum

    öncelikle bi harita method boy kareli defteri alırsın karşına

    veritabanında ne alanlara tablolara ihtiyacın olacak adım adım yazarsın sonra o veritabanını oluştururusun

    sonra kullanıcı arayüzü nü lorem ipsum ile hazırlayıp birer birer lorem ipsumları kaldırıp yerlerine sayfaları kodlarsın.

    sonrada bi panel tasarlarsın kafanda genelde standart şudur: solda 180px. genişliğinde menü arada 10px boşluk sonra sağda 770px genişliğinde içerik bölümü. bu zor olmasa gerek

    ihtiyaca göre birer birer menüleri oluşturup içeriğini kodlarsın sonra şöyle bir bakarsın ne eksikse ekleye ekleye gider ve bittiğini hissettiğin yerde bırakırsın
  • 18-09-2012, 12:33:10
    #22
    Önce veritabanı, sonra admin panel, sonra anasayfa, sonra anasayfadan sonra gidilecek sayfalar, sonra sayfaların içinden gidilecek sayfalar diye devam ediyorum.
  • 18-09-2012, 14:36:16
    #23
    Evvela db de kullanacağım tabloları bir kağıda yazarım. Aradaki bağlantıyı en basit sql sorgusu olacak şekilde halletmeye çalışırım. Db yi bitirrim. Sonra psd yi elime alırım html dökmeye başlarım. html tamamen bittikten sonra php ye başlarım. header ve footer ı ayırır gerekli fonksiyonlarımı hazırlarım db bağlantısınıda bitiririm. Sonra aynı bağlantıyla tasarıma geçmeden admini bitiririm. sonra da tasarıma geçerim.

    İncelikler. her sayfamı utf-8 bomsuz sql sorgusunu ise utf-8 sql tabloları ise utf8_general_ci (yanlış yazmış olabilirim tam olarak aklımda değil ama en alttaki) yaparım. Böylelikle script her dilde sorunsuz olur.