• 14-02-2013, 02:51:20
    #10
    Tyreece adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Daha sadece 14 yaşında hocam. Öneri yapabilecek yok mu?
    o yaşta birinin sigara içmesi kesinlikle arkadaş ortamıyla alakalıdır bence. sorunu çözmek arkadaş ortamını değiştirmesini sağlamakla olabilir ama o da çok zor sonuçta
  • 14-02-2013, 02:55:14
    #11
    Reveloper
    Tyreece adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Daha sadece 14 yaşında hocam. Öneri yapabilecek yok mu?
    15 yaşımdan beri kullanıyorum sadece özentilik.. liseye başlayacağız diye sigaraya başladık ne çocukça düşünce

    gel gelelim sigarayı bırak konuşmam senle dediğinizde kişi sigarayı bırakamaz ne yaparsan yap ne dersen de bide daha 14 yaşında hayatını çok zevkli gördüğü yaşta zorlamanın manası yok ben 16 yaşımda bırakmıştım sonra tekrar başladım bişey ifade etmiyor. sen git bi abilik yap barış kardeşinle ama evine çağır. annem bi ara bişey yaptı bize(benle babama) sigara içme isteğimiz gitti. meğersem çayın içine bıktım tozu koyuyomuş dene istersen bol bol içir belki yeni başladı hosuna gitmez bırakır
  • 14-02-2013, 02:57:21
    #12
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    İşiniz Zor Hocam..
  • 14-02-2013, 02:58:03
    #13
    Üyeliği durduruldu
    Yarın mesaj atacağım dışarı çağıracağım. Geldiğinde kenara çekip konuşacağım. Kendisini benim yerime koymasını, aynı şeyi yaşasaydı ne yapardı soracağım. Gözlerimin önünde kaybettiğim insanlardan bahsedeceğim. Hemen kapılarında duran adamın söylediklerinden de bahsedeceğim. Öpeceğim, sarılacağım. Ama tek bir şey de kararsızım; ya ben, ya sigara diye bir şey demeli miyim? Ya da bunu dolaylı yoldan nasıl söyleyebilirim? Arkadaşlarını da tembihleyeceğim sigara içecekleri zaman yanlarında kardşeim olmasın. İlişkilerini tamamen kestiremem, kesmelerini de kendim istemem çünkü onlar da iyi çocuklar. Hepsini tanıyorum ama kardeşimi de bu kötü şeyin içine çekmelerini izlemek istemiyorum.
  • 14-02-2013, 02:59:25
    #14
    Burti adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    15 yaşımdan beri kullanıyorum sadece özentilik.. liseye başlayacağız diye sigaraya başladık ne çocukça düşünce

    gel gelelim sigarayı bırak konuşmam senle dediğinizde kişi sigarayı bırakamaz ne yaparsan yap ne dersen de bide daha 14 yaşında hayatını çok zevkli gördüğü yaşta zorlamanın manası yok ben 16 yaşımda bırakmıştım sonra tekrar başladım bişey ifade etmiyor. sen git bi abilik yap barış kardeşinle ama evine çağır. annem bi ara bişey yaptı bize(benle babama) sigara içme isteğimiz gitti. meğersem çayın içine bıktım tozu koyuyomuş dene istersen bol bol içir belki yeni başladı hosuna gitmez bırakır
    ben o tozların satışını yapan bi firmada çalıştım bi ara. müşteriler şikayet için arıyordu. adamlar önceden bi paket içiyordum bu tozu kullandırdınız iki pakete çıkardım diyodu hep kısacası toz işi sakat iş .

    ben ortamına müdehale et diyorum . bak ben mesela bu yaşta arkadaşlarım hep bıraktı diye bırakmak istiyorum. çünkü kötü insan figürü oluyosunuz bi yerde.
  • 14-02-2013, 03:00:35
    #15
    Üyeliği durduruldu
    Tyreece adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Fiske dahi vuramam ona. Dövmek çözüm olsa keşke ama öyle bir hata yaparsam onu o yola daha fazla itmiş olurum diye düşünüyorum. Aramızda güzel bir ilişki vardı. Oturup adamakıllı bir konuşma yaparak anca bıraktırabilirim diye düşünüyorum. Ama karşıma aldıktan sonra ne diyeceğim, ne yapmalıyım bunu soruyorum sizlere. Şiddet içerikli önerilerde bulunmazsanız sevinirim. Yine de teşekkür ederim.
    Bak kardeş bende öyle diyordum ama olmuyor yoksa bırakmıyorlar kardeşimi dövmedim daha içiyor.
  • 14-02-2013, 03:08:26
    #16
    Üyeliği durduruldu
    Bucak adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bak kardeş bende öyle diyordum ama olmuyor yoksa bırakmıyorlar kardeşimi dövmedim daha içiyor.
    Siz sigara kullanıyor musunuz hocam?
    Kardeşinizi çekip sarılıp öptünüz mü hiç bir abi değil de bir arkadaş gibi konuşmayı denediniz mi?
    Abi-kardeş ilişkiniz nasıl?

    Bunları bilmeden bir yorum yapamam tabii ki ama dövmek veya tehditler savurmak, sigarayı bıraktırmak için bir çare değil de fitili daha da kısaltmak gibi bir şey olarak görüyorum. Konuşmayı deneyeceğim ben. Ama ya sigara, ya ben seçim yap demek istemiyorum. Ama tekrar kullandığını da öğrenirsem bir daha güvenemem, kardeşim diyemem. Dolaylı yoldan bunu da hissettirmem lazım.
  • 14-02-2013, 03:09:43
    #17
    Üyeliği durduruldu
    Tyreece adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Siz sigara kullanıyor musunuz hocam?
    Kardeşinizi çekip sarılıp öptünüz mü hiç bir abi değil de bir arkadaş gibi konuşmayı denediniz mi?
    Abi-kardeş ilişkiniz nasıl?

    Bunları bilmeden bir yorum yapamam tabii ki ama dövmek veya tehditler savurmak, sigarayı bıraktırmak için bir çare değil de fitili daha da kısaltmak gibi bir şey olarak görüyorum. Konuşmayı deneyeceğim ben. Ama ya sigara, ya ben seçim yap demek istemiyorum. Ama tekrar kullandığını da öğrenirsem bir daha güvenemem, kardeşim diyemem. Dolaylı yoldan bunu da hissettirmem lazım.
    Abla kardeş olarak resmen ayrılmaz ikiliyiz kardeş fakat her dediğini yaptım ama olmuyor işte.
  • 14-02-2013, 03:11:21
    #18
    Üyeliği durduruldu
    Bucak adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Abla kardeş olarak resmen ayrılmaz ikiliyiz kardeş fakat her dediğini yaptım ama olmuyor işte.
    Peki, peki ama nasıl bıraktırabilirim? Hiç mi yolu yok? Bile bile kendini zehirlemesine göz yumamam, çok sakınıyorum.