• 07-02-2013, 14:19:46
    #10
    Uzun dönem hakkında çok bilgim yok ama kısa dönem olarak biraz bilgi vereyim.

    İlk 1-2 gün telefon açamaması normal, çok fazla anksörlü telefon bulunmuyor ve arkadaşların dediği gibi çok büyük bir yer hatta dünyanın en büyük tümeni.

    Kardeşin uzun dönem tank şöförü olarak ilk olarak yanaşık düzen eğitimleriyle başlayıp, sırasıyla klasik askerliğe devam edecek. Bir sıkıntısı çok fazla rütbeli bulunması tümen de fakat hangi alay/bölükte olduğuna göre değişir bu durum, görmeyede bilir. Gerçi başında ki başçavuş dahi kıl biri olsa başka rütbeli görmesine gerekte kalmaz. Misal bizim koğuşun alt katında yarbay odası vardı adamı 15 gün içerisinde sadece 1 kere gördüm, biraz şans işi.

    Yemekler fena değil, kardeşine tavsiye her gün yediği yemeği bi yere not alsın, tümen komutanı ansızın gelip dün öğlen ne yediğini sorduğunda cevap alamazsa ne vatan hainliğini bırakır, ne başka bir şeyi. Buna tümen içinde "çarpma" denir. Komutanlar dahi erleri bir yere gönderirken aman tümen komutanına çarpılmayın diye uyarırlar.

    Bir diğer ezberlemesi gereken husus ise 3+1 kuralıdır
    1) karnım tok
    2) sırtım pek
    3) yüzüm pak
    +1 - haftada en az 1 kez ailemden bir bayanı arayacağım

    gerçi şimdiden öğrenmeye başlamıştır bunları.

    Ankara ayazı sert olur, gerçi nöbeti yoktur acemi olduğu için fakat sabah 5 30 kalk hava kararana kadar eğitim yap biraz zorlar. Bunlar dışında temizlik mangasında ve koğuş nöbetcisi olarak sırası geldiğinde görevini yerine getirir.

    Bir diğer dezavantajı her yer birbirine uzaktır. Sanırım toplam uzunlugu 22km di tümenin. Yemekhaneler ile koğuşlar arası 1 km, koğuşlar ile yemekhane arası 2km arası mesafe var yaklaşık. Heleki yemin töreni hazırlıgında koğuşlara olan uzaklıgı 4.5 km olduğundan dolayı aman diyorum.

    Gerçi dediğim gibi bulunduğu alay/bölüğe göre değişiklik gösterir

    ve size tavsiyem bir kaç gün aramadı diye tümen i arayıp kardeşinizin aramadıgını vs söylemeyin, kardeşinizi size hemen aratırlar bu konuda hassastırlar fakat 3+1 kuralına uymadığı için kardeşinizi azar çekebilirler.

    Sormak istediğin bir şey varsa sorabilirsin.
  • 08-02-2013, 13:14:08
    #11
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    MrManson adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Uzun dönem hakkında çok bilgim yok ama kısa dönem olarak biraz bilgi vereyim.

    İlk 1-2 gün telefon açamaması normal, çok fazla anksörlü telefon bulunmuyor ve arkadaşların dediği gibi çok büyük bir yer hatta dünyanın en büyük tümeni.

    Kardeşin uzun dönem tank şöförü olarak ilk olarak yanaşık düzen eğitimleriyle başlayıp, sırasıyla klasik askerliğe devam edecek. Bir sıkıntısı çok fazla rütbeli bulunması tümen de fakat hangi alay/bölükte olduğuna göre değişir bu durum, görmeyede bilir. Gerçi başında ki başçavuş dahi kıl biri olsa başka rütbeli görmesine gerekte kalmaz. Misal bizim koğuşun alt katında yarbay odası vardı adamı 15 gün içerisinde sadece 1 kere gördüm, biraz şans işi.

    Yemekler fena değil, kardeşine tavsiye her gün yediği yemeği bi yere not alsın, tümen komutanı ansızın gelip dün öğlen ne yediğini sorduğunda cevap alamazsa ne vatan hainliğini bırakır, ne başka bir şeyi. Buna tümen içinde "çarpma" denir. Komutanlar dahi erleri bir yere gönderirken aman tümen komutanına çarpılmayın diye uyarırlar.

    Bir diğer ezberlemesi gereken husus ise 3+1 kuralıdır
    1) karnım tok
    2) sırtım pek
    3) yüzüm pak
    +1 - haftada en az 1 kez ailemden bir bayanı arayacağım

    gerçi şimdiden öğrenmeye başlamıştır bunları.

    Ankara ayazı sert olur, gerçi nöbeti yoktur acemi olduğu için fakat sabah 5 30 kalk hava kararana kadar eğitim yap biraz zorlar. Bunlar dışında temizlik mangasında ve koğuş nöbetcisi olarak sırası geldiğinde görevini yerine getirir.

    Bir diğer dezavantajı her yer birbirine uzaktır. Sanırım toplam uzunlugu 22km di tümenin. Yemekhaneler ile koğuşlar arası 1 km, koğuşlar ile yemekhane arası 2km arası mesafe var yaklaşık. Heleki yemin töreni hazırlıgında koğuşlara olan uzaklıgı 4.5 km olduğundan dolayı aman diyorum.

    Gerçi dediğim gibi bulunduğu alay/bölüğe göre değişiklik gösterir

    ve size tavsiyem bir kaç gün aramadı diye tümen i arayıp kardeşinizin aramadıgını vs söylemeyin, kardeşinizi size hemen aratırlar bu konuda hassastırlar fakat 3+1 kuralına uymadığı için kardeşinizi azar çekebilirler.

    Sormak istediğin bir şey varsa sorabilirsin.
    Hocam çok yararlı bilgiler bir pm attım size dönüş yaparsan sevinirim.
  • 11-02-2013, 01:43:38
    #12
    Bende acemiliği orada yaptım.Şu an Erzurum'dayım usta birliğinde.Bir bölükte 500 kişi var ve o bölüğe ait sadece 5 adet ankesörlü telefon mevcut.Zaten gün içerisinde boş vakit olmuyor konuşabilmek için , merak etmeyin fırsat bulamamıştır bende ilk gittiğimde 4-5 gün arayamamıştım.
    MrManson arkadaş her yer birbirine uzaktır demiş ama , bölükler ile yemekhane arasında 300 metre bile yok değil kilometre...Bölüklerden tören alanı da taş çatlasın 700 metre
    Merak etmeyin güzel yer , öyle ağır bi eğitim , spor falan yok.Ulaştırma her zaman iyidir zaten.Orda eline silah bile vermiyorlar çoğu acemi birliğinde silah zimmetlerler ama orda sadece tanımını öğretiyorlar ve 3 el atış yaptıktan sonra bir daha silahla işleri olmuyor.
  • 11-02-2013, 10:35:21
    #13
    Cuslaw adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bende acemiliği orada yaptım.Şu an Erzurum'dayım usta birliğinde.Bir bölükte 500 kişi var ve o bölüğe ait sadece 5 adet ankesörlü telefon mevcut.Zaten gün içerisinde boş vakit olmuyor konuşabilmek için , merak etmeyin fırsat bulamamıştır bende ilk gittiğimde 4-5 gün arayamamıştım.
    MrManson arkadaş her yer birbirine uzaktır demiş ama , bölükler ile yemekhane arasında 300 metre bile yok değil kilometre...Bölüklerden tören alanı da taş çatlasın 700 metre
    Merak etmeyin güzel yer , öyle ağır bi eğitim , spor falan yok.Ulaştırma her zaman iyidir zaten.Orda eline silah bile vermiyorlar çoğu acemi birliğinde silah zimmetlerler ama orda sadece tanımını öğretiyorlar ve 3 el atış yaptıktan sonra bir daha silahla işleri olmuyor.

    Sen hangi tabur ve bölükteydin ?
    Koğuşlarımızdan tören alanı mesafesi 4.3 km civarıydı

    700 metre dediğine göre sen muhtemelen 2 alaydaydın ve muhtemelen bu yüzden de Malazgirt Yolu nu dahi görmedin. Bizim bölükten giderken malazgirt yolu kestirme yol olarak geçerdi ve erlerin kullanmaları yasaktı. Yalnızca malazgirt yolunun uzunlugu 1071 mt dir ve kestirme olsa dahi yolun anca 1/3 üdür.
  • 11-02-2013, 13:28:35
    #14
    2.alay 2.tabur 1.bölük.
    Yemekhane zaten tabur binasının arkasında.1 dakika sürmüyo gitmesi.
    Yemekhanedende tören alanı çok yakın zaten.Er gazinosunun hemen altı.1 km bile değil..
  • 11-02-2013, 14:09:27
    #15
    Cuslaw adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    2.alay 2.tabur 1.bölük.
    Yemekhane zaten tabur binasının arkasında.1 dakika sürmüyo gitmesi.
    Yemekhanedende tören alanı çok yakın zaten.Er gazinosunun hemen altı.1 km bile değil..
    Ben 1. alaydaydım sen neyse ki şanslıymışsın da o tören alanına bazen günde 2 defa olmak üzere toplamda 18-20 km yol yapmamıssın.

    Ayrıca senin merkez kantine yakın olma gibi bir avantajında varmış, hesap et ben bir kere bile görmedim merkez kantinin içini acemliğim boyunca. Bizim kantinde sigara kalmaz sigara bekle, merkez kantin mesafesi 4 km çarpılmadan gitme ihtimalin yok, o kadar süre ortadan kaybolma ihtimalin hiç yok. Gerçi acemiliğim 17 gün sürdü o ayrı.

    Ayrıca bizim eğitim alanı dahi 1 km den fazla bir mesafeydi, bir tek hamam yakındı koğuşların karşısında, o da ankara ayazında duştan çık içtima al koğuşlara dön o bile ızdıraptı.
  • 19-02-2013, 17:11:29
    #16
    Red
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Ankara'da uzun dönem askerlik yaptım ve yaklaşık 2 yıl önce teskere aldım. Yakındım ama belirttiğiniz yerde değildim. Yaz ve kış farketmeksizin 12 ay boyunca , günde ortalama 14-16 saat dışardaydım. Askerden eve getirdiğim herhangi bir sağlık problemim yok. Bana kattıkları gerçekten çok fazla. Ne kadar Bolu'nun soğuğu vursada ; Ankara'nın kışı , yazdan daha güzel. Merak etmenize gerek yok. Acaba üşüyormudur , acaba karnı açmıdır diye düşünmeyin. Madem yeni gitti; Türk Silahlı Kuvvetleri, zaten eldiveninden beresine , kalın çorabından ince çorabına , iç çamaşırından eldivenine herşeyini veriyor. Acemilikte grip olacak. Spor başlayınca herşey düzelecek. Spordan kaçmadığı sürece ve yemek seçmediği sürece hiç birşey olmaz. İzmir'de 75 gün acemilik yaptım. Evimi 3 kere aradım. Bırakın özlemesi daha iyi. Askerlik herkese, herşeyi katar. Şu ana kadar kendime yaptığım en büyük iyilik, askere gitmek oldu. İçiniz rahat olsun.

    Kardeşine yapabileceğin en büyük iyilik boyunluk temin etmesini söylemektir. Onuda acemilikte sabah eğitim alanına gitmek dışında kullanamaz. Çünkü kullanımı yasaktır.

    Şimdiden hayırlı teskereler. İstanbul'da oturuyorum. Ankara'ya yolum düşerse p.m ile kardeşinin bilgilerini isterim, eksiği varsa götürür ziyaret ederim.

    Hiç unutmam. R10'dan Ankara'da oturan bir arkadaşım askerdeyken arayıp birşey lazım mı , ziyarete geleceğim demişti? Yarım kokoreç bide ayran istemiştim. Ertesi gün nizamiye'den aradılar ve arkadaşımı görünce şaşırmıştım. O kokorecin tadı haylen damağımda. Forumu takip ediyormu bilmiyorum ; ama , Vedat , teşekkürler.
  • 19-02-2013, 17:13:41
    #17
    Üyeliği durduruldu
    Ankarada oturuyorum bende şimdiden şeker pancarının o iğrenç kokusuna hazırlan diyim sana o kadar Ben ankara dikmende oturuyorum yılda 1-2 kez o tarafa işim düşüyor burnuma mandal takıp gidiyorum ama ben