• 12-10-2012, 11:10:28
    #1
    Merhabalar,
    13-16.000 arası bir araç almayı düşünüyorum ailemle birlikte yaşıyorum öncelikle aile arabası olarak da kullanılabilecek biraz da gence yakışır araba önerileriniz nelerdir?

    Kredi aylık ödemesi ortalama ne olur? Her gün işe gidip gelsem arada gezsem ortalama günlük bi 10km. Lpgli bir araç ne kadar yakar, aylık giderleriyle birlikte her ay cebimden ne kadar çıkar?
  • 12-10-2012, 11:32:16
    #2
    Hocam hali hazırda paran yoksa hiç bulaşma derim. Her ne kadar ödeyen varsa da ödeyemeyen altında kalanlar da az değil. Bence bütçene göre bir araba al ve paran oldukça yükselt.
  • 12-10-2012, 12:39:45
    #3
    Ortalama giderleri öğrenirsem ona göre kalkışacağım böyle bi işe zaten. Ailemle yaşıyorum çok fazla giderim yok maaşımda çok şükür iyi, çok zorlanırsam freelance işler de alıyorum gerekirse öncesinde bir süre birikim yapar bi kısmını hazırlarım. Önemli olan benim için aylık giderler, Yakıt masrafı, kaskosu, vergisi vs. derken aylık ortalama ne kadar gider bir arabanın masraflarına bunu öğrenmek istiyorum.
  • 12-10-2012, 12:43:21
    #4
    100 KM'de 15TL yakan bir aracınız olsa; aylık 50 tl gibi yakıt harcamanız olur. Vergiler alacağiniz araca göre değişiyor. Ayni şekilde araç arıza yapabilir.. Bunu şu kadar diyemezsiniz sadece benzin ve vergileri hesaplayabilirsiniz. Vergilerde araca göre değiştiği için önce alacağiniz arabayi seçmelisiniz
  • 12-10-2012, 12:49:16
    #5
    Semihs adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    100 KM'de 15TL yakan bir aracınız olsa; aylık 50 tl gibi yakıt harcamanız olur. Vergiler alacağiniz araca göre değişiyor. Ayni şekilde araç arıza yapabilir.. Bunu şu kadar diyemezsiniz sadece benzin ve vergileri hesaplayabilirsiniz. Vergilerde araca göre değiştiği için önce alacağiniz arabayi seçmelisiniz
    Araç önerisi de istemiştim bakalım daha çok o civarlarda araç kullananların ben bu aracı kullanıyorum ortalama şu kadar masrafım oluyor demesini umut ederek açtım konuyu, bir de merak ettiğim nakit olmadan kredi çekmek ne kadar mantıklı acaba acele mi ediyorum
  • 12-10-2012, 13:00:27
    #6
    Muzo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Araç önerisi de istemiştim bakalım daha çok o civarlarda araç kullananların ben bu aracı kullanıyorum ortalama şu kadar masrafım oluyor demesini umut ederek açtım konuyu, bir de merak ettiğim nakit olmadan kredi çekmek ne kadar mantıklı acaba acele mi ediyorum
    Diğer sektörlerde bu durum zor. İş'ten çıkar adam ödemelerinin hepsi sarkar başka iş yapamaz. Ama bizim sektörde bu böyle değil.. Freelance olarak çalıştığında bile aylık ortalama kazancını yakalayabiliyorsun en azından ödemelerini kurtarabiliyorsun. Kredi olayında 4-5 bin liraya yakın geri ödemede faiz ödüyorsun bu sana zarar vermeyecekse bence bi problem olmaz.. Hatta birikim yapamıyorsan zorunlu ödemen olacaği için kârda bile sayılabilirsin
  • 12-10-2012, 13:10:06
    #7
    Semihs adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Diğer sektörlerde bu durum zor. İş'ten çıkar adam ödemelerinin hepsi sarkar başka iş yapamaz. Ama bizim sektörde bu böyle değil.. Freelance olarak çalıştığında bile aylık ortalama kazancını yakalayabiliyorsun en azından ödemelerini kurtarabiliyorsun. Kredi olayında 4-5 bin liraya yakın geri ödemede faiz ödüyorsun bu sana zarar vermeyecekse bence bi problem olmaz.. Hatta birikim yapamıyorsan zorunlu ödemen olacaği için kârda bile sayılabilirsin
    Evet zaten buna çok güveniyorum ancak bazen freelance piyayası da durulabiliyor.Çok kolay birikim yapabilen birisi değilim cebinde ne varsa harcayan biriyim ama borçlarımı hep sadık kalıp çok sarkıtmadan öderim biraz zora gelmem gerekiyor, kredinin aylık ödemesi için 700tl ayırsam masraflarla ne kadar olacağını merak ediyorum.
  • 12-10-2012, 13:20:28
    #8
    Muzo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evet zaten buna çok güveniyorum ancak bazen freelance piyayası da durulabiliyor.Çok kolay birikim yapabilen birisi değilim cebinde ne varsa harcayan biriyim ama borçlarımı hep sadık kalıp çok sarkıtmadan öderim biraz zora gelmem gerekiyor, kredinin aylık ödemesi için 700tl ayırsam masraflarla ne kadar olacağını merak ediyorum.
    Piyasası hızlı az sorun çıkartan hem gence hemde aile'ye gidebilecek araç olarak 2 tane tavsiye edebilirim. Daha önce yaptığım araştırmalar sonucunda; Toyota Corolla 98 model veya Honda Civic 98 model temiz bulursanız pek fazla sizi servise sokmayacak vergileride sanırım 6 ayda 200 tl gibi rakam'ı geçmeyecektir. Bu araçlara sahip arkadaşlar daha iyi bilirler fakat sen yinede istersen bu iki araci araştırabilirsin. Vergilerini, servislerini, parçalarını öğrenebilirsin
  • 12-10-2012, 13:42:12
    #9
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Semihs adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    100 KM'de 15TL yakan bir aracınız olsa; aylık 50 tl gibi yakıt harcamanız olur. Vergiler alacağiniz araca göre değişiyor. Ayni şekilde araç arıza yapabilir.. Bunu şu kadar diyemezsiniz sadece benzin ve vergileri hesaplayabilirsiniz. Vergilerde araca göre değiştiği için önce alacağiniz arabayi seçmelisiniz
    100 KM'de 15 TL yakan araba mı kaldı. En az yakan araç bile km'de 21-22'leri buldu.

    Arabayla kuşbakışı mesafe de aynı değil. Trafik vs. eklenince yakışı artar. Araba alınca evde durmak istemezsin bunları da düşünmelisin.