• 21-09-2012, 14:37:16
    #1
    Arkadaşlar hisse senedi alım-satım işlemlerini nasıl olduğunu araştırıyorumda sanırım herhangi bir bankadan yatırım hesabı açıp oradan alım-satım işlemi yapabiliyormuşum. Tam olarak araştırmadın burada bilgili arkadaşlar varsa tam olarak alım-satım işlemleri nasıl oluyor? Ne kadar para ile girmem gerekir? İstediğim zaman alıp istediğim zaman satış yapabiliyorum? Örneğin ziraat bankası internet bankacılığından gerçekleştirebiliyormuyum?

    Teşekkürler
  • 21-09-2012, 14:51:44
    #2
    sunucuoptimizasyon.com
    Evet gerçekleştirirsiniz, vadesiz altın fon hesabı şeklinde gram ücretiyle alım yapabilirsiniz, anlık olarak alım-satım yapma şansınız var. Ama bu sıralar altın almak akıl karı değil
  • 21-09-2012, 15:00:22
    #3
    Teşekkür ediyorum cevap için fakat altın için değildi sorum
    Şirketlerin hisse senet alım-satım işlemlerini tam olarak kast ediyorum. Hisse senetlerindede dediğiniz gibi anlık alım-satım yapabiliyormuyuz?
    Ayrıca bir örnek verirsek herhangi bir şirketten 500 tl'lık hisse senedi satın alırsam bunun tahmini yükseliş-düşüş değeri ne olur ve ne kadar zamanda olur?
  • 21-09-2012, 15:01:47
    #4
    sunucuoptimizasyon.com
    Pardon kafam dalgın altın görmüşüm hisse olayını, evet hisse senedide alıp satabilirsiniz ancak o konunun detayını bilmiyorum.
  • 21-09-2012, 15:04:20
    #5
    Teşekkürler.

    Bilgili arkadaşlar buraya
  • 21-09-2012, 15:55:20
    #6
    Okul'dan hatırladığım kadarıyla.
    Şirketlerin hisse senetleri gazetelerde yazıyor. İş Bankası'nda anlık alım satım yapabiliyorsunuz.
    Bim'in de hisse senetleri var. Cuma günleri indirim olduğu için bim'de daha fazla satış yapıyor.

    Cuma veya Cumartesi alırsanız kâr edersiniz.
  • 21-09-2012, 16:09:59
    #7
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Mesai günlerinin mesai saatlerinde alım satım yapabilirsiniz. 500 liralık bir alım satım işlemiyle borsada yem bile olamazsınız. Zaten alım satıma 2-3 lira gidiyor. Hisse senedi günde %20 artı eksiyi görebiliyor ki bu tamamen profesyonellik ve şans gerektiriyor. Bu işleri bilmesi kolay birşey olsa alım satımla 10bin TL'si olan adam bile trilyonluk olur. Ayrıca artış ve düşüşler işlem hacmiyle alakalıdır. Bir firmanın kağıdı satıldıkça fiyat artar millet elinden çıkardıkça düşer. İşi çok bilmiyorsan 500 lira civarı parayla girme bu işe elindekinden olursun.
  • 21-09-2012, 16:11:15
    #8
    Üyeliği durduruldu
    Öncelikle yatırım hesabı açmalısın.
    Daha sonra belirlediğin bir hisseyi İMKB alış veya İMKB satış tan alıp satıyorsun paranın hesaba geçmesi süresi 3 iş günü. Ama o parayı yine senet alıp satmakla kullanabilirsin. Sadece lot alıp satmak ister ve paranın hemen hesabına geçmesini istersen LOT altı alış ve satış tan yapabilirsin. Bu İMKB alış ve satış tan biraz yüksektir. Her aldığın senetten ve sattığın senetten banka belirli bir miktar lotuna göre işlem yapıp paranı kesiyor.
  • 21-09-2012, 16:12:24
    #9
    Sonuçta bir yerden girilecek hocam yarını beklemenin ne anlamı var
    Şu an 500 tl ile ne alıyım ve nasıl bir işlem yapmam mantıklı olur.
    Hatta en temel soru bu işi sökmek için sürekli alım-satım mı yapmamız lazım illa da tecrübemi?