Herkes 3-5 günlük kazancından bir şeyler gönderse, yardım etse, Bu mübarek Ramazan Ayında oradaki insanlarda Sahur yapabilse, İftarını açabilse. Şuanda Pakistandaki halk doğrudüzgün sahur yapmadan, İftarını açamadan Oruö tutmaya çalışıyor.
Böyle acıları çekmiş, bu tür kötü günler görmüş bizden başka kim onların halinden anlayabilir?
Şuanda Pakistan için, Kimse Yokmu Derneği, İHH, Kızılay, Başbakanlık yardım toplamakta.. Dilediğiniz kuruma 3-5 bişeyler gönderelim arkadaşlar..
2 bin kişinin öldüğü, milyonlarca kişinin sokakta kaldığı kardeş ülke Pakistan'da durum içler acısı... İnsanlar açlık ve sefalet içerisinde... Çocuklar çırılçıplak sokaklarda... Salgın tehlikesi kapıda... İnsanlık için ise sıra sizde!
Yaşadığı büyük sel felaketinin geride bıraktığı ağır travmayı atlatamayan kardeş ülke Pakistan'da yaralar sarılamıyor. Binlerce afetzedeye henüz yardım eli ulaşmış değil. Ülkenin beşte biri hala sular altında olmasına rağmen çok ciddi su sıkıntısı yaşanıyor. İnsanlar açlık ve sefalet içerisinde... Çocuklar çırılçıplak, sokaklarda... Ve afetzedeler salgın hastalık tehlikesiyle karşı karşıya..
Gözler şimdi milyonlarca dolar yardım sözü veren uluslararası toplumda. Türk Kızılayı Pakistan'ın yeniden yapılanması için harekete geçti. Ayrıca Başbakanlık genelgesi ile ülke çapında bir de yardım kampanyası düzenleniyor.
Günlerdir aç, susuz ve barınacak yer olmadan hayatta kalmaya çalışmak. Son günlerde Pakistanlı afetzedeleri anlatan kelimeler bunlar... Felaketten kurtulanlar yaşadıklarına sevinemiyor. Yaklaşık 2 bin kişinin hayatını kaybettiği ve milyonlarca kişinin de selden etkilendiği Pakistan'da durum gittikçe kötüleşiyor.
Yardımlar hayli sınırlı. Birleşmiş Milletler bazı bölgelerdeki afetzelere hala hiçbir yardımın uluşmadığını duyurdu. Selden etkilenen tarım alanları gıda sıkıntısının süreceğinin işareti.
Pakistan hükümeti uluslararası toplumdan söz verilen yardımların bir an önce gönderilmesini istiyor. Şu ana kadar vaadedilen yardımların yarısı bile ülkeye ulaşmadı.
''Gerçek ve tüzel kişiler bu hesaplara doğrudan bağış yapabilecekler. Sivil toplum kuruluşlarımızdan istekli olanlar topladıkları yardımı, afetzedelere ulaştırmak üzere şartlı ve şartsız bu hesaplara aktarabilecekler. Tüm yardım toplama faaliyetleri, 2860 sayılı Yardım Toplama Kanunu hükümleri çerçevesinde yapılacak.
Benzer acıları daha önce yaşamış olan halkımızın, ulusal ve yerel basınımızın, sivil toplum kuruluşlarımızın, kamu kurum ve kuruluşları ile her düzeydeki kamu görevlilerinin, meslek odalarının ve birliklerin bir insanlık görevi olan bu yardım kampanyalarına gönüllü olarak her türlü destek ve yardımı sağlayacaklarına inancımız tamdır.''
YARDIM İÇİN HESAP NUMARALARI
Pakistan'daki afetzedelere yardım için açılan hesap numaraları da şöyle:
Ziraat Bankası Aşağıayrancı Şubesi
Hesap No : 555 555 55 Ana Hesap
5001 TL
5002 Dolar
5003 Euro
Türkiye Halk Bankası Bakanlıklar Şubesi
Hesap No : 05000005 TL
5300003 Dolar
2 P 000023 Euro
Vakıflar Bankası Finans Market Şubesi
Hesap No : 205 55 55 TL
405 66 66 Dolar
405 77 77 Euro
alıntıdır
Kardeş Pakistan Yardımlarımızı Bekliyor....
23
●1.583
- 18-08-2010, 17:46:57Üyeliği durdurulduyanlış anlamayında birşeyi merak ediyorum yardımlaşmak yardım etmek çok güzel 100 milyar dolarım olsa gözümü kırpmam yardım delisi ederim fakat
ülkemizde geçimini sağlamak için organlarını satan o kadar kişi varki
yaşlı insanlar var çalışma durumu olmayan sürünen sokaklarda huzur evine gidecek parası olmayan
o kadar kötü durumda insanlar varki ailesinde özürlü kişiler olan onlaramı baksın yoksa çalışsınmı ne yapacağını bilemeyen
biz çok süper çok ekonomisi harika bir ülkemiyizde kendi içimizdeki sorunları hallettik gazneye pakistana koşmaya çalışıyoruz
yoksa tamamen gösteriş üzerinemi bunları yapıyoruz yada bizim yardım kuruluşlarının bir yerlere yardım etmesi için mutlaka bir felaket zelzele yada SEÇİM olmasımı gerekli
ben milliyetçi bir adamım ve bakıyorum ülken harap haldeyken dış borcu almış gitmiş toprakları başkalarına satılırken hala para olmuyorken neden hep başka yerlere koşma amacındayız
Allah pakistandaki insanlara sabır ve selamet versin çok fazla maddi gücüm olmadığı için yardım edemiyorum tek yapabileceğim Allahtan sabır ve selamet dua etmektir onlar için...
bu vakfa hiç bir şekilde güvenmiyorum kurtuluş savaşında pakistanlı kişiler bize bilezik göndermiş peki biz altın bilezikle napmışız kurtuluş savaşında tüm ülkeler bize savaş açmışken kimden silah satın almışız acaba onuda çok şiddetle merak ediyorum - 18-08-2010, 17:51:37Siz görmüyorsunuz diye sadece seçim ya da zelzele zamanı yardım yapılıyor anlamına gelmez. Milliyetçi adamsınız ama araştırmacı biri değilsiniz sanırım, ülkenin haliyle ilgili yazdıklarınız tamamen kaynaksız ve iftira niteliğinde.F3rh4t adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Pakistanlılar İstiklal Savaşı zamanında bize şimdinin rakamlarıyla 15 Milyon TL para gönderirken Pakistan'ın durumu çok mu iyiydi sanıyorsunuz?
Allah vermesin yarın ülkenin başına birşey geldiğinde sizin gibi insanlar yüzünden elimizden tutanımız olmayacak.
Ayrıca da ben beklerdim ki, kuruluşunun sermayesini Pakistan'a borçlu olan İş Bankası, adına yakışır bir yardım yapsın bu felaket vesilesiyle Pakistan'a.
"Bileziklerini gönderdiler" sembolik bir ifadedir. "Ellerinde ne var ne yok bize yardım ettiler" anlamındadır. İlk etapta Pakistan ve Hindistan'dan bize gelen para tutarı 1.035.608 TL ve 8250 Sterlin'dir.Alıntı - 18-08-2010, 18:05:46Üyeliği durdurulduişbankası yapsa kendi şahsi olarak tamam fakat halk önce kendini kalkındırmalı diye düşünüyorum vede bu olay siyasi bir çatışmaya döneceğini düşündüğüm için (karşıt görüşlerdeniz büyük ihtimal) uzatmayacağım zaten pekte uzak değil gördüğüm kadarıyla ülkenin başına birşey gelmesi gidecek olan kayda değer herşey gitti
- 18-08-2010, 18:07:31Evet evet öyle.F3rh4t adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
"Bizde yokken Pakistan'a yardım edilmeli mi, onlar bize yardım etti mi?" sorunuzun cevabını aldıysanız mesajları rapor edeceğim yardım konusu daha fazla bulanmasın. - 18-08-2010, 18:11:04Üyeliği durduruldureport edebilrsin dediğim gibi bizde yokken yardım edilmelimi edilebilir fakat ilk başta kendimiz onlar bize yardım ettimi onu bilmiyorum birebir karşıma geçip tecrübesini yaşamış bir insan anlatırsa emin olurum fakat internette yazılan ne olursa olsun benim için sadece %80 gerçeklik payı içerirKMLGRLR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 18-08-2010, 18:14:33İnternette yazılan mı? Bilmeden, okumadan, incelemeden iftira atıp yok sattılar ülke batıyor diyen biri mi yazıların doğruluğundan şüpheleniyor?F3rh4t adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Yazdığım rakamlar için kaynaklar;
Mustafa Keskin, "Milli Mücadele'de Hint Müslümanlarının Türkiye'ye yardımları"
Alptekin Müderrisoğlu, Kurtuluş Savaşı'nın Mali Kaynakları
Hasan Rıza Soyak, Atatürk'ten Hatıralar, II - 18-08-2010, 18:19:46Üyeliği durduruldudedimya konu siyasete dönüyor o yüzden uzatmayalım bu tür tartışmaların yeri burası değil belli bi yerden sonraKMLGRLR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
herkez neyin ne olduğunu biliyor ne olsa
report et bence ben kendi msjlarımı ettim
herkez neyin ne olduğunu biliyor ne olsa