• 01-07-2010, 12:49:58
    #1
    Türkiye yeni yeni profesyonel orduya geçişi tartışırken bir Avrupa ülkesi bugün zorunlu askerliği kaldırdı.


    İsveç'te bugünden itibaren zorunlu askerlik uygulaması kaldırıldı.

    Savunma Bakanlığı, Mecliste bir süre önce kabul edilen yasaya dayanarak, zorunlu askerlik uygulamasına son verdi.

    Profesyonel ordu, gönüllü olarak bu mesleği seçenlere gerekli eğitim verildikten sonra belli maaş karşılığında görev alacak askerlerden oluşacak.

    Savunma Bakanlığının gençler arasında yaptığı araştırmaya göre, genç kız ve erkeklerin üçte biri askerlik mesleğine sıcak bakıyor. Askerlik mesleğine 18 yaşını dolduranlar başvurabilecek.

    Bakanlık, gönüllü askerliğe başvuruları özendirmek amacıyla televizyon ve gazetelere ilanlar da veriyor.



    kaynak
  • 01-07-2010, 12:54:58
    #2
    Aynısı değil benzeri birşey Türkiye'de yapılsa askere gitmeyenlere hemen vatan haini gözüyle bakılır.

    Fransa'da askerlik sadece 1 gün. Avusturya'da sabah gidiyorsun, akşam evine geliyorsun ve hafta sonları da tatil.
  • 01-07-2010, 13:04:21
    #3
    Üyeliği durduruldu
    vBulletinMaster adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Türkiye yeni yeni profesyonel orduya geçişi tartışırken bir Avrupa ülkesi bugün zorunlu askerliği kaldırdı.


    İsveç'te bugünden itibaren zorunlu askerlik uygulaması kaldırıldı.

    Savunma Bakanlığı, Mecliste bir süre önce kabul edilen yasaya dayanarak, zorunlu askerlik uygulamasına son verdi.

    Profesyonel ordu, gönüllü olarak bu mesleği seçenlere gerekli eğitim verildikten sonra belli maaş karşılığında görev alacak askerlerden oluşacak.

    Savunma Bakanlığının gençler arasında yaptığı araştırmaya göre, genç kız ve erkeklerin üçte biri askerlik mesleğine sıcak bakıyor. Askerlik mesleğine 18 yaşını dolduranlar başvurabilecek.

    Bakanlık, gönüllü askerliğe başvuruları özendirmek amacıyla televizyon ve gazetelere ilanlar da veriyor.



    kaynak
    En iyisi ,3 aylık eğitimli adamı dağa yollarsan tabi ölür, eğitim her konuda şart.
  • 01-07-2010, 13:08:31
    #4
    Üyeliği durduruldu
    Türkiye'de olsa kıyamet kopar Ama bu kafayla giderlese oda olur elbet...
  • 01-07-2010, 13:08:58
    #5
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    isveç'i kişi sayısı olarak kaç tane düşmanı var ki askere ihtiyaç duysun. Türkiye'yle karşılaştırmak bile gereksiz
  • 01-07-2010, 13:10:41
    #6
    Üyeliği durduruldu
    Fransa'nın isveç'in pkk gibi başında dert var mı ki asker konusunda titiz davransınlar? Şu anda diğer ülkeler özellikle Fransa Türkiye'nin jeopolitik konumunda olsa ve başında pkk gibi bir örgüt terörü olsa bak askerlikler kaç seneye çıkıyor ve zorunlu mu oluyor gönüllü mü! Türkiye ile isveç'i kıyaslamak bile saçma.
  • 01-07-2010, 13:12:53
    #7
    Üyeliği durduruldu
    Serdal_Altundal adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Fransa'nın isveç'in pkk gibi başında dert var mı ki asker konusunda titiz davransınlar? Şu anda diğer ülkeler özellikle Fransa Türkiye'nin jeopolitik konumunda olsa ve başında pkk gibi bir örgüt terörü olsa bak askerlikler kaç seneye çıkıyor ve zorunlu mu oluyor gönüllü mü! Türkiye ile isveç'i kıyaslamak bile saçma.
    Fransa ve İspanyada zorunlu askerlik yok ancak onlarda senelerdir eta ile uğraşıyorlar.
  • 01-07-2010, 13:14:36
    #8
    Üyeliği durduruldu
    beyzade adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aynısı değil benzeri birşey Türkiye'de yapılsa askere gitmeyenlere hemen vatan haini gözüyle bakılır.

    Fransa'da askerlik sadece 1 gün. Avusturya'da sabah gidiyorsun, akşam evine geliyorsun ve hafta sonları da tatil.

    Önce karşılaştırdığınız ülkeye bir bakın. Kaç tane düşmanı var?

    O zaman sizi fransız vatandaşlığına geçirtsinler söyleyin de.
  • 01-07-2010, 13:22:58
    #9
    Bencede kaldırılmalı eskiden böyle düşünmüyordum tam aksini savunuyordum fakat artık birşeyleri görebiliyoruz.

    Paşa çocukları çürük raporlarıyla eğlenirken halkın insanları doğuda şehit oluyor.Zaten diskolarda paşaların köleliğini yapan askerlerimize hiç birşey demiyorum. Demokrasi bu mu kardşeşim ? Birisi orada dağın başında karakolda ölümü bekleyecek.Diğeri ise paşaların ve eşlerinin keyiflerini yerine getirmek için onlara hizmet edecek.

    Bu ülkenin ordusu milletine düşman. Tsk kesinlikle tasviye edilmelidir. Ergenekonla ilişkisi bulunan paşalar hepsi içeri tıkılmalıdır. Prof. orduya geçilmelidir. Eğer birisi asker olacaksa ömür boyu o işini yapmalı. Maaşınıda almalıdır. 3 ay ne işe yarıyor ? Batıda yapanlar yatıyor doğuda yapanlar ne yapsın ?