• 03-05-2026, 23:28:22
    #19
    “Dünya hayatı bitince, kimin kazançlı çıkacağını öğreneceksiniz.”
    (En‘âm Sûresi, 135)
  • 04-05-2026, 01:28:21
    #20
    HSCreative adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben bilinç dışı olarak ayda 2-3 kere falan yatmadan önce ölüm aklıma geliyor, sonra bi 3-5sn dehşete düşüyorum, sonra bir hiç olduğumu idrak ettiren ve rahatlatan iki düşünceyi aklıma getiriyorum:
    1) kendimi yatağımdan uzayın derinliklerine kadar gittiğimi hayal ediyorum bir hiç olduğum aklıma geliyor rahatlıyorum yada
    2) dün gece saat 3te uyurken ne hissettiğimi soruyorum kendime yani kısmen ölüyken: bir hiç. yine rahatlama geliyor

    Eskiden çok korkardım da şimdi büyüdük, gerçekten doğruymuş yaş alınca hayat bi oyun gibi yaşa geç diyor insan
    Doğmadan önceyi de düşündünüz mü hiç? Şuan öldükten sonre tekrar var olmak istiyorsunuz ya.
    1 yaşında iken karakteriniz varmıydı. 2 3 yaşında iken karakteriniz varmıydı.
    Zamanla şuanki haliniz evrimleşe evrimleşe bu duruma geldiniz.
    Yani babanız siz annenizin rahmine düşmeden bir hafta önce vefat etse, yine doğmazdınız.
    Tamamiyle tesadüf eseri dünyaya geldik.
    Zamanla karakterimiz ortaya çıkınca kendimizi çok değerli biriymiş gibi gördük.
    Öldükten sonra da mutlaka dirilmeye, ödüllendirilmeye layık olduğunuzu düşündünüz.
    Ölünce belkide hiç önemli biri olmadığınızı anlayıp, Dolayısıyla ödüllendirilmenin de anlamsız olacağını görebiliriz belki.
    Dünya tesadüf eseri oluşmuş. Biz tesadüf ederi doğduk.
    Ama uzay hakkında tesadüftür diyemiyorum. Mutlaka bir güç vardır belki uzayı çekip çeviren.
    Ama dünyada herşey tesadüf eseri oluştu. Bunu işte adım gibi eminim böyle olduğunu.
  • 04-05-2026, 01:30:05
    #21
    öldüğümüzü bilemicez o yüzden sorun değil bence
  • 04-05-2026, 01:31:07
    #22
    A.AY adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Doğmadan önceyi de düşündünüz mü hiç? Şuan öldükten sonre tekrar var olmak istiyorsunuz ya.
    1 yaşında iken karakteriniz varmıydı. 2 3 yaşında iken karakteriniz varmıydı.
    Zamanla şuanki haliniz evrimleşe evrimleşe bu duruma geldiniz.
    Yani babanız siz annenizin rahmine düşmeden bir hafta önce vefat etse, yine doğmazdınız.
    Tamamiyle tesadüf eseri dünyaya geldik.
    Zamanla karakterimiz ortaya çıkınca kendimizi çok değerli biriymiş gibi gördük.
    Öldükten sonra da mutlaka dirilmeye, ödüllendirilmeye layık olduğunuzu düşündünüz.
    Ölünce belkide hiç önemli biri olmadığınızı anlayıp, Dolayısıyla ödüllendirilmenin de anlamsız olacağını görebiliriz belki.
    Dünya tesadüf eseri oluşmuş. Biz tesadüf ederi doğduk.
    Ama uzay hakkında tesadüftür diyemiyorum. Mutlaka bir güç vardır belki uzayı çekip çeviren.
    Ama dünyada herşey tesadüf eseri oluştu. Bunu işte adım gibi eminim böyle olduğunu.
    hepsi nokta atışı. ancak uzay da tamamen kaotiktir. her şey kaotik.
  • 04-05-2026, 01:42:21
    #23
    rakar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hepsi nokta atışı. ancak uzay da tamamen kaotiktir. her şey kaotik.
    Belki çok ileri bir medeniyet vardır. Dünya benzeri binlerce dünya yaratmıştır. Birşeyi test ediyordur.
    Yaratıcı varmıdır yok mudur onu bilmiyorum.
    Ama dünyada ne yazıkki herşey tesadüf ederi oluşmuş.
    Sonsuz merhamette bir yaratıcı var. Yahudiler Mısır'dan ayrıldıktan sonra onlara gökten kudret helvası bıldırcın indirebilirken,
    Afrika'da asırlardır açlıktan ölen tek bir çocuğa bile yardım etmedi.
    Dehşet şekilde eşitsizlik var dünyada.
    Yemin ederim yaratıcı dünyaya müdahale etmiş olsaydı. Vallahide Billahide dünya bu durumda olmazdı.
    Müslümanlar anlamadıkları şeye imtihan deyip geçerler. Ya da Allahın bir hikmeti deyip geçerler.
    Dünyada bukadar kaos varsa belli ki Yaratıcı hiç bir zaman dünyaya müdahale etmediğinin göstergesidir.
    Müslümanlar İncil Allah tarafından gönderildi derler. Halbuki Hz İsa zamanında 2 kapaklı bir kitap yoktu.
    Sonsuz güçte bir yaratıcı İncil göndermiş olsa, İncil kutsal kitabını çok çok ileri uzaylı bir teknoloji ile kitabı korur.
    Hiç bir tahrip olmadan günümüze gelirdi.
    Aynısı Kuran içinde geçerli.
    Yaratıcı neden Kuran'ı gönderirken çok gelişmiş bir teknoloji ile direkt fiziksel bir kitap olarak göndermedi.
    23 yılda parça parça gönderdi.
    Tamam bununda sebeplerini sıralayabilir müslümanlar.
    Tamam parça parça göndersin. Ama yinede öyle bir uzaylı teknolojisi ile onu gönderecek ki, Eskime yırtılma bozulma olmadan günümüze gelmesi gerekirdi.
    Dİğer bir örnek.
    7.yyılda Melekler Bedir savaşında o zamanın askerleri gibi savaşıp müslümanlara yardım etmişti.
    Neden mesela günümüzdeki savaş uçakları benzeri bir teknoloji ile Allah müslümanlara yardım etmedi.
    Hatta bırak günümüzü. Bizden şuan 1 milyar yıl daha gelişmiş bir medeniyetin silahlarını bile müslümanlara gönderebilirdi.
    Hep ne varsa o zamanki şartlar ne ise meleklerde diğer ruhani varlıklarda hep o zamanın özelliklerini taşımış.

    NOT: Ettiğim yemin islami yemin değil. Vallahi Billahi kelimeleri ağız alışkanlığıdır.
  • 04-05-2026, 01:57:06
    #24
    İnsan ölmez dünyasını değiştirir. Sonsuz ebedi zaman kavramının olmadığı bir yere gider. ALLAH hepimizi cennetle mükafatlandırsın inşAllah. Bu dünyada ölüm kurtuluş demektir aslında.
  • 04-05-2026, 02:14:33
    #25
    Bi aralar 100 yıl sonra şuan yeni doğanlarda dahil herkes ölecek diye düşünüyordum.
  • 04-05-2026, 12:40:03
    #26
    belki 50 belki 100 sene sonra şu an bu forumdaki kimse olmayacak buralarda profil mezarlığına dönücek burası