• 25-03-2026, 10:15:13
    #1
    Selamlar arkadaşlar,

    SGK 7000 prim günümü doldurdum. Kıdem tazminatımı ve kalan yıllık izinlerimi alarak istifa etmeyi planlıyorum. Acaba hiç tecrübe eden varmı? Nelere dikkat etmeliyim, süreç nasıl işliyor? İlgili evrak alımı, iş yerine ne zaman ve ne şekilde bildirmek, istifa dilekçesi yazmak gerekiyor ise neler yazmak ve dikkat etmek gerekiyor ve eklenebilecek önemli noktalar varsa tecrübe edenler paylaşabilirler mi?

    Teşekkürler.
  • 25-03-2026, 10:17:54
    #2
    Bence bu konuda bir avukattan destek al. Çünkü fesih durumunda sorun yaşayabilirsin.
  • 25-03-2026, 10:20:00
    #3
    R10 En Hızlı Yazılımcı 🚀
    Hayırlı olsun hocam emekliliğin tadını çıkarın.
  • 25-03-2026, 10:21:23
    #4
    Avukatlık bir şey yok. Sigortaya gidip günümü doldurdum. Tazminat için belge istiyorum dersen büyük ihtimalle yardımcı olurlar.

    Belgeyi zaten çalıştığın şirkete teslim ediyorsun. Onlarda çıkış ile ilgili prosüdürü uygularlar burada sizin dikkat etmeniz gereken husus. İstifa dilekçesinde (rızamla çıktım ibaresi olmaması)
  • 25-03-2026, 10:23:36
    #5
    SGK'dan belge alıp çalıştığınız kuruma sunmanız önemli. Tabi firmanın ayrılanlara yaklaşımı da önemli. Belgeyi almadıklarını iddia etmeleri ihtimaline karşı taleplerinizi içeren istifa dilekçenizle birlikte noterden bu belgeyi işyerinize göndermeniz ileride ispat edebilmek açısından faydanıza olacaktır.
  • 25-03-2026, 10:52:01
    #6
    humpyers adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Selamlar arkadaşlar,

    SGK 7000 prim günümü doldurdum. Kıdem tazminatımı ve kalan yıllık izinlerimi alarak istifa etmeyi planlıyorum. Acaba hiç tecrübe eden varmı? Nelere dikkat etmeliyim, süreç nasıl işliyor? İlgili evrak alımı, iş yerine ne zaman ve ne şekilde bildirmek, istifa dilekçesi yazmak gerekiyor ise neler yazmak ve dikkat etmek gerekiyor ve eklenebilecek önemli noktalar varsa tecrübe edenler paylaşabilirler mi?

    Teşekkürler.
    öncelikle hayırlı olsun, merakımdan soruyorum, 7000 iş gününü aynı şirkette mi yoksa farklı şirketlerde mi doldunuz
  • 25-03-2026, 10:55:18
    #7
    Benimde 4900 günü tamamlayınca kidem tazminatı esas yazısı alıp çıkma hakkım doğuyor. 4768 gün var.. son çalıştığınız yerde çalıştığınız her yıl için 1 brüt maaş hakedişi olur..
  • 25-03-2026, 11:39:22
    #8
    Sakuragi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Avukatlık bir şey yok. Sigortaya gidip günümü doldurdum. Tazminat için belge istiyorum dersen büyük ihtimalle yardımcı olurlar.

    Belgeyi zaten çalıştığın şirkete teslim ediyorsun. Onlarda çıkış ile ilgili prosüdürü uygularlar burada sizin dikkat etmeniz gereken husus. İstifa dilekçesinde (rızamla çıktım ibaresi olmaması)
    Hocam cevabınız için teşekkürler. Bu zaten rızamla istediğim ve haklarımı alarak çıkış yapacağım bir şey, neden rızamlar çıktım ibaresi olmaması lazım. Yaşadığınız bir tecrübe var mı?

    HeavenGarden adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    SGK'dan belge alıp çalıştığınız kuruma sunmanız önemli. Tabi firmanın ayrılanlara yaklaşımı da önemli. Belgeyi almadıklarını iddia etmeleri ihtimaline karşı taleplerinizi içeren istifa dilekçenizle birlikte noterden bu belgeyi işyerinize göndermeniz ileride ispat edebilmek açısından faydanıza olacaktır.
    Hocam bu konuda benim aklıma takılanlar arasındaydı. Noter ile olayı büyütmeden mail ile önce yazılı bilgilendirme ve ilgili yazı ve istifayı iletip, sonra asıllarını elden teslim etmeyi düşünüyordum.

    bani adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    öncelikle hayırlı olsun, merakımdan soruyorum, 7000 iş gününü aynı şirkette mi yoksa farklı şirketlerde mi doldunuz
    %90 lık kısmı aynı şirkette hocam.

    Kriptopay adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Benimde 4900 günü tamamlayınca kidem tazminatı esas yazısı alıp çıkma hakkım doğuyor. 4768 gün var.. son çalıştığınız yerde çalıştığınız her yıl için 1 brüt maaş hakedişi olur..
    Evet hocam doğru, brüt maaş tavanı 64.948,77 TL daha yüksek maaşınız varsada bu fiyattan alabiliyorsunuz.