Selamlar arkadaşlar,
SGK 7000 prim günümü doldurdum. Kıdem tazminatımı ve kalan yıllık izinlerimi alarak istifa etmeyi planlıyorum. Acaba hiç tecrübe eden varmı? Nelere dikkat etmeliyim, süreç nasıl işliyor? İlgili evrak alımı, iş yerine ne zaman ve ne şekilde bildirmek, istifa dilekçesi yazmak gerekiyor ise neler yazmak ve dikkat etmek gerekiyor ve eklenebilecek önemli noktalar varsa tecrübe edenler paylaşabilirler mi?
Teşekkürler.
7000 Günü Doldurup İstifa Eden Var mı?
7
●508
- 25-03-2026, 10:17:54Bence bu konuda bir avukattan destek al. Çünkü fesih durumunda sorun yaşayabilirsin.
- 25-03-2026, 10:21:23Avukatlık bir şey yok. Sigortaya gidip günümü doldurdum. Tazminat için belge istiyorum dersen büyük ihtimalle yardımcı olurlar.
Belgeyi zaten çalıştığın şirkete teslim ediyorsun. Onlarda çıkış ile ilgili prosüdürü uygularlar burada sizin dikkat etmeniz gereken husus. İstifa dilekçesinde (rızamla çıktım ibaresi olmaması) - 25-03-2026, 10:23:36SGK'dan belge alıp çalıştığınız kuruma sunmanız önemli. Tabi firmanın ayrılanlara yaklaşımı da önemli. Belgeyi almadıklarını iddia etmeleri ihtimaline karşı taleplerinizi içeren istifa dilekçenizle birlikte noterden bu belgeyi işyerinize göndermeniz ileride ispat edebilmek açısından faydanıza olacaktır.
- 25-03-2026, 10:52:01öncelikle hayırlı olsun, merakımdan soruyorum, 7000 iş gününü aynı şirkette mi yoksa farklı şirketlerde mi doldunuzhumpyers adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 25-03-2026, 11:39:22Hocam cevabınız için teşekkürler. Bu zaten rızamla istediğim ve haklarımı alarak çıkış yapacağım bir şey, neden rızamlar çıktım ibaresi olmaması lazım. Yaşadığınız bir tecrübe var mı?Sakuragi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Hocam bu konuda benim aklıma takılanlar arasındaydı. Noter ile olayı büyütmeden mail ile önce yazılı bilgilendirme ve ilgili yazı ve istifayı iletip, sonra asıllarını elden teslim etmeyi düşünüyordum.HeavenGarden adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
%90 lık kısmı aynı şirkette hocam.bani adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Evet hocam doğru, brüt maaş tavanı 64.948,77 TL daha yüksek maaşınız varsada bu fiyattan alabiliyorsunuz.Kriptopay adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle