Yazılımcı Arkadaşlar Lütfen Okuyun ama Lütfen !
42
●2.658
- 24-03-2026, 01:13:12yzde olsa projeyi görsen bile 3 günde bitmemeli projeler. çok basit hepsi birbirine benzedi artık projelerin.S3K1Z adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 24-03-2026, 01:16:41Birde şunu belirtmeden geçemeyeceğim. Çok saçma şekilde R10 yaşına bakılıyor.MyZiFiR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
arkadaş ben yıllarımı verdim. Bu işe ama hayat şartları beni başka kariyere itti ve tekrar asıl işime dönmüş olabilirim. Bir diğeri de yıllar önce üyelik almıştır. Şimdiki ai teknoloji zamanında yazılım işine bodoslama girmiştir. Şimdi soruyorum bu mu tecrübeli ben mi ?
Yaptığı işlere ve projelere göre değerlendirilmeli bence...
- 24-03-2026, 01:17:00Hocam şimdi şöyle birşey var. Bu memlekette güvenlik müvenlik ne bileyim scalable, extendable falan filan kimsenin afedersiniz de umrunda bile değil (terbiye çerçevesinde "umrunda" diyorum yoksa başka birşey demek lazım ama terbiye işte). Bir tarafta yapay zekanın hypeına takılmış hiçbirşeyden anlamayan işverenler diğer tarafta yapay zekanın adını kullanarak iş yapmaya çalışan analarından babalarından ahlak dersi almamış yeni yetmeler. Tencere kapak misali bunlar birbirini buluyorlar. Ha olan gerçek yazılımcılara oluyor ama biz yazılımcılar akıllı adamlarız böyle tencere kapak arasına tost olmayız. Kendileri pişirsinler yiyebiliyorlarsa kendileri yesinler yapılacak birşey yok. Ben eskiden çok takılıyordum böyle şeylere ama artık hiç takılmıyorum. Herkes kendi cezasını kendi çekiyor zaten. İlk ilanı "yapay zekayı etkin kullanabilen" diye açıyorlar, ikinci ilanı da "yazılımcıya ulaşamıyoruz, işi düzgün yapacak birisi aranıyor" yada "yazılımcı işi yarım bıraktı, kaldığı yerden devam edecek uzman bir yazılımcı" falan filan diye başlayan ilanlar açıyorlar. Gerçek senior yazılımcı kendi ağırlığını bu ikinci ilana koymalı. Bu fırtına dindiğinde ortada ne vibe coderlar ne de bunların yazdığı çöplerle iş yapmaya çalışan embesiller kalacak. Herşey olması gerektiği gibi gerçek yazılımcılarla çalışan gerçek işverenlerin olduğu düzgün bir piyasa oluşacak tekrar.
- 24-03-2026, 01:19:18Çok haklısınız hocam, bende sizin gibiyim bir çok şeyi göremezden geliyordum. Lakin adamın kendi kendi ana ajans sitesinde bir açıklar varsa orda dur diyeceksin artık. Kendi söküğünü dikemeyen terzi mi olurmultiwhatsapp adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 24-03-2026, 01:24:19Tamamen yapay zekaya uygulama yaptırdıktan sonra bence en azından güvenlik zafiyeti varmı diye birilerinden destek alınmalı. En basitinden yakın bir tarihte bir müşterim kendine lisans satışı yapmak için uygulama yapmış her şey güzel ancak başkalarının siparişlerine url üzerinden id değiştirerek /hesap/siparislerim/5 gibi bir url ile erişerek görülebiliyordu
- 24-03-2026, 01:26:53olay sadece güvenlik zafiyeti değil ki, yüzlerce ai projesi gördüm kalite eksikliği var, ai kullanılsın yine onda sıkıntı yok ama 3-5 promt girip proje bitti denilmesin, hepsi görsel olarak bir birinin aynısı.dinarbey adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 24-03-2026, 01:28:06Bi ön muhasebe scripti gördüm, bazı kayıtları farklı tabloda tutuyor bütün hesaplama birbirine girmiş. Adam Ai ile ilave yapıyor Ai ise her seferinde farklı tablo oluşturmuş. Çalışana maaş ödüyor paranın düştüğü tablo ayrı, ürün satışından gelen ücretin kayıt olduğu tablo farklı. Harcama giriyorsun kasada para yok diyor ana kasa için 5 farklı tablo var her sayfada birinden işlem yapıyor 😄 Bi de kullanmışlar bunu hesaplar asla tutmuyor. Admin şifresi sayfa kaynağında açık açık görünüyor db de bile değil. Çok komik şeyler oluyor maalesef.
Sözde yazılımcının düşüncesi: "taş atıp kolum mu yoruldu veriyorum yapay zekaya yazıyor. Ben paramı alırım ucuza sürümden kazanırım" mantığındalar. Oysa müşteri umrunda değil aldı parasını zaten bir daha ulaşamıyorda "sözde yazılımcısına"