Hocam şimdi şöyle birşey var. Bu memlekette güvenlik müvenlik ne bileyim scalable, extendable falan filan kimsenin afedersiniz de umrunda bile değil (terbiye çerçevesinde "umrunda" diyorum yoksa başka birşey demek lazım ama terbiye işte). Bir tarafta yapay zekanın hypeına takılmış hiçbirşeyden anlamayan işverenler diğer tarafta yapay zekanın adını kullanarak iş yapmaya çalışan analarından babalarından ahlak dersi almamış yeni yetmeler. Tencere kapak misali bunlar birbirini buluyorlar. Ha olan gerçek yazılımcılara oluyor ama biz yazılımcılar akıllı adamlarız böyle tencere kapak arasına tost olmayız. Kendileri pişirsinler yiyebiliyorlarsa kendileri yesinler yapılacak birşey yok. Ben eskiden çok takılıyordum böyle şeylere ama artık hiç takılmıyorum. Herkes kendi cezasını kendi çekiyor zaten. İlk ilanı "yapay zekayı etkin kullanabilen" diye açıyorlar, ikinci ilanı da "yazılımcıya ulaşamıyoruz, işi düzgün yapacak birisi aranıyor" yada "yazılımcı işi yarım bıraktı, kaldığı yerden devam edecek uzman bir yazılımcı" falan filan diye başlayan ilanlar açıyorlar. Gerçek senior yazılımcı kendi ağırlığını bu ikinci ilana koymalı. Bu fırtına dindiğinde ortada ne vibe coderlar ne de bunların yazdığı çöplerle iş yapmaya çalışan embesiller kalacak. Herşey olması gerektiği gibi gerçek yazılımcılarla çalışan gerçek işverenlerin olduğu düzgün bir piyasa oluşacak tekrar.