Ailemizde tansiyon öyküsü oldukça yaygın: annem, babam, dedem, halam, teyzem… Hatta ailede hemen herkes etkilenmiş. Ne yazık ki bende de çıktı. Şu anda Vaso*** 10 mg kullanıyorum ve bir dönem panik atak da yaşadım; nabzım bazen 130–140’e kadar çıkabiliyor. Bu yüzden Vaso*** bana oldukça iyi geliyor ve şuanlık oldukça düzenli kullanıyorum.
Arkadaşlar, tansiyondan korkmuyorum. Aslında korkmak yerine, erken fark etmenin ne kadar önemli olduğunu biliyorum. Bu “sinsi hastalık” yıllarca belirti vermez ve sessiz ilerler. Düzenli olarak tansiyon ölçmek, hem kendinizi hem de geleceğinizi korumanın en iyi yollarından biri.
Ben de tesadüfen fark ettim, üstelik hiçbir belirti yokken… Sadece rutin ölçüm sayesinde ortaya çıktı. Eğer biraz gecikseydi, belki fark etmem çok daha zor olacaktı. Bu yüzden herkese tavsiyem: kendi sağlığınızı ihmal etmeyin, tansiyonunuzu düzenli ölçün ve doktor kontrollerinizi aksatmayın. Sağlık gerçekten ihmal edilemeyecek kadar değerli.
Hipertansiyon Hastası Olanlar Konuya :)
10
●250
- 21-03-2026, 22:17:02
- 21-03-2026, 22:22:03Çok geçmiş olsun hocam, ilaçları kullanmak. Hayat kalitenizi arttırır ve kalbinizi korur.chnyrdkl adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 21-03-2026, 22:23:51En sıkıntısı da buymuş zaten, yıllarca sessiz şekilde ilerleyen birşeymiş. Fakat dideral bu konuda iyi iş görür, aynı muadili gibi birşey kullandıgım ilaç. Aynı familyaya ait. Beta BlokerTemajet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 21-03-2026, 22:24:41Dideralin eş değeri olduğunu hiç duymadım açıkçası. Evet belirti vermeyen tansiyon daha tehlikeliymiş bende zamanında araştırmıştım.kozmikkreatif adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 21-03-2026, 22:25:14Çok teşekkür ederimobisa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 21-03-2026, 22:26:48Evet, şöyle: Dideral daha çok anksiyete ve fırlayan nabız durumları için kullanılır; kalbi frenleyici etkisi vardır. Vasoxen ise aynı familyada yer alır ve özellikle tansiyonu düşürerek benzer şekilde kalbi frenler.Temajet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle