• 02-03-2026, 16:51:00
    #1
    Bugun sabah cok kotu senaryolar vardi, evet bazi hisseler taban yapti ama su an
    Bist 100
    13.403,88
    -2,29% zararda (-3.4 ile mi ne acisti)

    Savasta olan israil iran borsasi bile pozitifken bizim borsanin bu durumda olmasi kotu ama ben yinede kiymetli buluyorum.
    Dolar uzerinden 305 dolar alti haftalik kapanislar olmadigi surece problem yok bu arada su an 300 dolar seviyesinde ve bugun pazartesi.
    Acikcasi umutluyum. Bir baris sinyali gelirse Altindan buraya giris olabilir tabi YTD degildir ve savasin ne kadar surecegini bilmiuyoruz ama en azindan kendim icin positif ayrisan hisseler sebebiyle bugun kazancli cikanlardan biriyim.
    Herkese bol kazanclar
  • 02-03-2026, 16:53:44
    #2
    mal almalık zaman şu sıralar bence benim kendi fikrim savaş sona erince piyasa düzelir bence y.t.d
  • 02-03-2026, 17:44:12
    #3
    tekli alım yapmak yerine kademeli alım yaptığınız sürece çok bir şey değişmez,

    Ortalama olarak 14k da başlayan borsa yıl başına, yıl sonunu 20k civarında bitirmesi gerekir (enflasyon oranında) bu değerin altı yatırımcılar için alım sürecidir.

    Ancak trade yapacaksanız almanızı önermem zira savaş uzadıkça BIST düşecek o düştükçe ekonomi kötüleyip daha da düşebilir...

    Viop tarafında aylık vadelerde shorts açıp durum dengelenir (bunu bilmiyorsanız yanaşmayın)

    Ben şahsen elime para geçtikçe fon alımı yapmaya devam edeceğim, (serbest fon)

    Tüm bunlar yatırım tavsiyesi değildir
  • 02-03-2026, 17:51:48
    #4
    Browland adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    tekli alım yapmak yerine kademeli alım yaptığınız sürece çok bir şey değişmez,

    Ortalama olarak 14k da başlayan borsa yıl başına, yıl sonunu 20k civarında bitirmesi gerekir (enflasyon oranında) bu değerin altı yatırımcılar için alım sürecidir.

    Ancak trade yapacaksanız almanızı önermem zira savaş uzadıkça BIST düşecek o düştükçe ekonomi kötüleyip daha da düşebilir...

    Viop tarafında aylık vadelerde shorts açıp durum dengelenir (bunu bilmiyorsanız yanaşmayın)

    Ben şahsen elime para geçtikçe fon alımı yapmaya devam edeceğim, (serbest fon)

    Tüm bunlar yatırım tavsiyesi değildir
    Hocam kademeli alim ne sekilde yapilmali atiyorum 100x paramiz var. Mesela yuzde kac dususte kasanin YUzde kaci ile almak en mantiklidir bunu yapay zekadanda onay alabuilecek bir formus varmi tesekkur ederim
  • 02-03-2026, 17:53:29
    #5
    Browland adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    tekli alım yapmak yerine kademeli alım yaptığınız sürece çok bir şey değişmez,

    Ortalama olarak 14k da başlayan borsa yıl başına, yıl sonunu 20k civarında bitirmesi gerekir (enflasyon oranında) bu değerin altı yatırımcılar için alım sürecidir.

    Ancak trade yapacaksanız almanızı önermem zira savaş uzadıkça BIST düşecek o düştükçe ekonomi kötüleyip daha da düşebilir...

    Viop tarafında aylık vadelerde shorts açıp durum dengelenir (bunu bilmiyorsanız yanaşmayın)

    Ben şahsen elime para geçtikçe fon alımı yapmaya devam edeceğim, (serbest fon)

    Tüm bunlar yatırım tavsiyesi değildir
    Bu 2. mesajim mesela rsps gibi fonlar var tuketime dayali ve esit agirlikta calisan bir ABD borsa endeksi.
    Cok hosuma gitmisti ama Midasta yok tek tek alincada icerdeki hisseleri komisyon cok tutuyordu
    FAN cok begenmistim ruzgar enerjisi
    Bugday onermislerdi uctu gitti aslidna guzel bir sepet yapilabilir hem savasa hem baska seylere dayanikli
  • 02-03-2026, 19:13:42
    #6
    Messi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam kademeli alim ne sekilde yapilmali atiyorum 100x paramiz var. Mesela yuzde kac dususte kasanin YUzde kaci ile almak en mantiklidir bunu yapay zekadanda onay alabuilecek bir formus varmi tesekkur ederim
    Kademeli alımın bir çok şekli var, örneğin 100x verdiğiniz örnekten gidelim;

    100x in 30 u ppf (para piyasası fonu) nda durur nakit vadeli olarak, 30x fon sepeti, 30x hisse sepeti 10x emita olur (emita fonu) sonra kademeli alım devreye girer, buradaki önemli kısım 70x lik aldığınız oranları (30/70, 10/70) korumaktır, burada fon sepetiniz diğerlerinden fazla artarsa dengelemek için geride kalanlardan ppf fonundan alabilirsiniz. eğer düşerse fon sepetinden alabilirsiniz. yani takip etmeniz gereken aldığınız hisse değil aldığınız ürünün toplam içindeki dağılımıdır. eğer dengeli bir yapı kurarsanız düşsede çıksada sürekli karda olursunuz. ancak sürekli yükseliyor diye bir sepetin ağırlığını yükseltirseniz düşüncede çok kaybedersiniz. dikkat edin sepet dedim yani 30x lik tek hisse değil 4-5 hisse olmalı onlarda kendi içinde dağılımlı olmalı.

    Unutmayın amacınız uzun vadeli olduğundan başlangıçta çok kazanmak değil, aynı parayı (100x) i altın, dolar veya vadeliye koyduğunuzda alacağınız kar oranını geçmek. mesela 100x vadelide size 3x kazandırırsa 1 ayda, sizin pörtföy 4x kazandırdıysa iyidir.

    (örneğin kendi 10k lık pörtföyüm henüz 1 ay olmadı şuan %7 net karda, altın bazında da ufak bir kar oranı var 8 martta 1 ay olacak)


    Messi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu 2. mesajim mesela rsps gibi fonlar var tuketime dayali ve esit agirlikta calisan bir ABD borsa endeksi.
    Cok hosuma gitmisti ama Midasta yok tek tek alincada icerdeki hisseleri komisyon cok tutuyordu
    FAN cok begenmistim ruzgar enerjisi
    Bugday onermislerdi uctu gitti aslidna guzel bir sepet yapilabilir hem savasa hem baska seylere dayanikli
    Bence fonlarda diğerlerinde olduğu gibi sepet yapılmalı, özellikle başkalarının yani uzmanlar dışında önerenlere kulak asılmamalı, yinede ben serbest fonları tercih ettiğimden dolayı para ekledikçe belirli oranlarda çeşitlendireceğim, bunlar yabancı enerji fonları, teknoloji fonları, yerli enerji, teknoloji fonları ile savunma fonları tabi dengelemek için altın gümüş ve diğer emitalar.

    şahsım adına fon yatırımını hisse yatırımından daha karlı buluyorum zira benim kafa yoramayacağım konulara uzmanlar yoruyor ben sadece hangi fonları seçeceğime karar veriyorum...

    hiç biri yatırım tavsiyesi değildir.

    iyi forumlar.