Hocam kademeli alim ne sekilde yapilmali atiyorum 100x paramiz var. Mesela yuzde kac dususte kasanin YUzde kaci ile almak en mantiklidir bunu yapay zekadanda onay alabuilecek bir formus varmi tesekkur ederim
Kademeli alımın bir çok şekli var, örneğin 100x verdiğiniz örnekten gidelim;
100x in 30 u ppf (para piyasası fonu) nda durur nakit vadeli olarak, 30x fon sepeti, 30x hisse sepeti 10x emita olur (emita fonu) sonra kademeli alım devreye girer, buradaki önemli kısım 70x lik aldığınız oranları (30/70, 10/70) korumaktır, burada fon sepetiniz diğerlerinden fazla artarsa dengelemek için geride kalanlardan ppf fonundan alabilirsiniz. eğer düşerse fon sepetinden alabilirsiniz. yani takip etmeniz gereken aldığınız hisse değil aldığınız ürünün toplam içindeki dağılımıdır. eğer dengeli bir yapı kurarsanız düşsede çıksada sürekli karda olursunuz. ancak sürekli yükseliyor diye bir sepetin ağırlığını yükseltirseniz düşüncede çok kaybedersiniz. dikkat edin sepet dedim yani 30x lik tek hisse değil 4-5 hisse olmalı onlarda kendi içinde dağılımlı olmalı.
Unutmayın amacınız uzun vadeli olduğundan başlangıçta çok kazanmak değil, aynı parayı (100x) i altın, dolar veya vadeliye koyduğunuzda alacağınız kar oranını geçmek. mesela 100x vadelide size 3x kazandırırsa 1 ayda, sizin pörtföy 4x kazandırdıysa iyidir.
(örneğin kendi 10k lık pörtföyüm henüz 1 ay olmadı şuan %7 net karda, altın bazında da ufak bir kar oranı var 8 martta 1 ay olacak)
Bu 2. mesajim mesela rsps gibi fonlar var tuketime dayali ve esit agirlikta calisan bir ABD borsa endeksi.
Cok hosuma gitmisti ama Midasta yok tek tek alincada icerdeki hisseleri komisyon cok tutuyordu
FAN cok begenmistim ruzgar enerjisi
Bugday onermislerdi uctu gitti aslidna guzel bir sepet yapilabilir hem savasa hem baska seylere dayanikli
Bence fonlarda diğerlerinde olduğu gibi sepet yapılmalı, özellikle başkalarının yani uzmanlar dışında önerenlere kulak asılmamalı, yinede ben serbest fonları tercih ettiğimden dolayı para ekledikçe belirli oranlarda çeşitlendireceğim, bunlar yabancı enerji fonları, teknoloji fonları, yerli enerji, teknoloji fonları ile savunma fonları tabi dengelemek için altın gümüş ve diğer emitalar.
şahsım adına fon yatırımını hisse yatırımından daha karlı buluyorum zira benim kafa yoramayacağım konulara uzmanlar yoruyor ben sadece hangi fonları seçeceğime karar veriyorum...
hiç biri yatırım tavsiyesi değildir.
iyi forumlar.