Günümüzde trafik canavarlarının 10 milyon arttığı bir döneme denk geldik, bir konuda size danışacağım.
Bugün direksiyondayken öndeki araca geçmesi için yer vermek amacıyla geriye yanaştım ve arkamdaki araç inip camı tıktıkladı. "Heralde devam edeyim diye yapmıştır" deyip yoluma devam ettim. Lakin araç arkamdan ısrarla korna çalıp yanıma yanaştı. Sen dalga mı geçiyorsun üslubuyla, yanında kadınlar ve çocuklar olmasına rağmen "ki amacı muhtemelen bela çıkarmak" ters ters konuşmaya başladı. Bir şekilde alttan alıp "Ben seninle niye dalga geçeyim abi, kusura bakma" dedim ve konuyu kapadım.
Burda aslında demem gereken şu; günde binlerce video meşhur oluyor, aracından çıkıp arkadaki aracın camını patlatanlar mı dersin, çekiçle saldıranlar mı dersin... Ancak araç içerisindeki arkadaş videoya alıyor her şeyi, (ya da işine geldiği yerden sonrasını kayda alıyo) Tabii türk milleti olarak videoda saldıran, cinnet geçiren kişileri gördüğümüz gibi yargısız infaz tanısıına geçtiğimizde maalesef ki bir gerçek. Tabii şiddet çözüm değil ancak bugün başıma bu geldikten sonra sorgulamadım değil.
Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz?
not : şahsen benim aklıma "beni tahrik ettiğinde araçtan çıkıp ters birşey yaparsam videoya alır, bende diğerleri gibi tüm türkiye tarafından linçlenirim" gibi birşey geldi. Çünkü burada anlatamadığım kadar tahrik edici söylemler bulunuyordu...
Siz olsanız ne yapardınız?
4
●194
- 16-11-2025, 00:01:13hocam bu bir tane değil ki hangi birine yeteceksiniz? millet birbirine yol vermemek için bile 3. dünya savaşı çıkartacak trafikte bu konuyu artık günümzde çok takmaya gerek yok ayak uydurmak lazım yanında karısı çocuğu olup da hala böyle bir şeye yönelen birinden bir bk olmaz ekstra olarak hiç değmez
- 16-11-2025, 00:05:43Çok olgun davranmışsın çoğu insan o anda öfkesine yenik düşüp geri dönülmez bir hata yapabiliyor.
Günümüzde her şey saniyeler içinde videoya alınabiliyor ve bağlam kopuk şekilde yayılıyor.
Bu da mağdur ile saldırganın yer değiştirmesine bile neden olabiliyor.
Böyle durumlarda en doğru tavır, senin yaptığın gibi sakin kalmak,
Kavgadan uzak durmak. Onur kırıcı olsa da, bazen en büyük güç sinirine hakim olmaktır.
- 16-11-2025, 00:09:10çok güzel dediniz hocam, artık erkeklik belde ki silah oldu ters bir şey olduğunda yolda arabayla giderken bir motorcu gelip ateş edip öldürebiliyor bile. O yüzden hiç gerek yok he geri adım attım diye insanın gururu kırılabilir tabi bende olsam bende öyle hissederim, araç kamerası şart. Tabii ülke şartlarına göre pek işe yarar bir çözüm değil ama elde kanıt olması gerek. ön ve arka kamera şart artıkSEOKOZ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle