• 14-06-2025, 13:51:05
    #46
    CanDostu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şu durumda olayların Türkiye'ye sıçraması gibi durumlar olursa, bunu İsrail yapmaz, İran yapar. Sebebi ise Kürecik radar sistemidir. Eğer savaşa ABD girerse, İran Türkiye'ye ültümatom verip kapatmasını isteyebilir. Kapatılmaması halinde İran'ın kendisini korumasını sebep göstererek Malatya, Adana, Hatay ve dolaylarını vurabilir.
    Amaçda bu olabilir ama iran tezgah düşeceğini sanmıyorum.Çünkü ABD hazırda bekliyor ortadoğuda en sevdiği ülke biziz.Bahane hazır NATO ülkesine saldırı oldu bunu asla kabul edemeyiz.ABD + Fransa libyada nasıl anında atladıyda burda da aynı olur.Arkasına Rus gelirse o zaman dengeler değişir bence.Ama iran tezgaha düşeceğini sanmıyorum.Türkiyenin NATO kabul edilmesindeki en büyük neden tampon bölge oluşturmakdı.Adamlar 50,60 yıl önce planı yapmış.
  • 14-06-2025, 15:12:33
    #47
    İsrail Türkiye ye saldırmaz,akp ile Türkiye ayrımını yapabiliyorlar,gücüde yetmez biliyorlar..Vadedilmiş topraklar saçmalığınıda bırakın,biz de Musul Kerkükte gözümüz var,Gürcistan ın doğu karadenizde gözü var,yunanlıların ermenilerin malum...Suriye ırak gibi lanet milletle komşu olacağıma modern gelişmiş ,halkı bizi seven İsraille komşu olmayı isterdim...
  • 14-06-2025, 18:16:43
    #49
    Vivobayim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam israilin ana amaci turkiyeye koridor acip karadan savasmak diyorlar bu dogru mu herkes oyle diyor asil amacinin biz olduğuna dair ve sebepleri nelerdir aydinlatacak biri var midir
    Türk Kara Kuvvetleri ile dünya üzerinde savaşmayı göze alabilecek bir ülke yok, sonları olur.
  • 14-06-2025, 22:17:11
    #50
    ertunc23 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Amaçda bu olabilir ama iran tezgah düşeceğini sanmıyorum.Çünkü ABD hazırda bekliyor ortadoğuda en sevdiği ülke biziz.Bahane hazır NATO ülkesine saldırı oldu bunu asla kabul edemeyiz.ABD + Fransa libyada nasıl anında atladıyda burda da aynı olur.Arkasına Rus gelirse o zaman dengeler değişir bence.Ama iran tezgaha düşeceğini sanmıyorum.Türkiyenin NATO kabul edilmesindeki en büyük neden tampon bölge oluşturmakdı.Adamlar 50,60 yıl önce planı yapmış.
    Hiç belli olmaz. Hürmüz boğazını da İran kapatamaz diyorlardı. Bugün kapattı. İran, uzun süredir ambargo uğrayan ülkedir. Dışarıdan teknoloji alamadığı gibi destekte alamıyor. Bir anda 200 uçağın İran'a girerek dalga geçilmesi de bu yüzden. Bütün uçakları tarihi eser ve savunma sistemi yok. Bütün kritik bölgelerine saldırılıyor. Bir süre sonra envanteri bitme noktasına gelecek. Takviye yapılacak yerleri yok edildiği için yerine de koyamayacak. En korkulan senaryo bu oluyor. Böylesi bir senaryoda benim işim bittiyse herkesin işi biter diyerek nükleer başlıklı füzeler gönderebilir. Tabi o da varsa...

    Diğer senaryo ise Çin'dir. Ne Almanya, ne İngiltere, ne de Fransa... Kimse bunların açıklamalarını dikkate almıyor. Çin, dün ayağınızı denk alın diye ABD + İsrail'e uyarı vermişti. Çin dahil olursa felaketin başlangıcı olur.

    Her iki senaryoda kötü.
  • 14-06-2025, 22:27:00
    #51
    İç dinamikler dalgalı. Sıkıntılı. Kendi içimizde bile hain çok. En büyük sorun burda açıkcası. Bir ve birlikte olsak kimse boyun eğdiremez. Birliğin yoluda güçlü tüm kesimin koşulsuz güvendiği savaş becerilerinede inandıgı bir liderle olabilir. Kurtuluş savaşındaki
    m. Kemal Atatürk figürü gibi. Bu olmazsa zor. İsrail gelir tüm üst kademeyi indirir halk içinde bir kaos ve soru işareti doğar. Hayale kapılan azınlıkların ağzının suyu akar. Dengeler değişir
  • 14-06-2025, 23:26:38
    #52
    biz nato ulkesiyiz gencler birakin kiraathane muhabbetini, yakismiyor r10 uyelerine. Dunya savasi cikmadan baska bi nato uyesi devlet bize saldiramaz. Kara birlikleri disinda ne yazikki caydiriciligimizda tam kaldigini dusunmuyorum. Hava kuvverleri eski kuvvetinde degil, istihbarat desen allaha emanet, denizde zaten 2 yuzyildir kendimizi koruyacak gucumuz yok.
  • 14-06-2025, 23:30:17
    #53
    profaks adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    biz nato ulkesiyiz gencler birakin kiraathane muhabbetini, yakismiyor r10 uyelerine. Dunya savasi cikmadan baska bi nato uyesi devlet bize saldiramaz. Kara birlikleri disinda ne yazikki caydiriciligimizda tam kaldigini dusunmuyorum. Hava kuvverleri eski kuvvetinde degil, istihbarat desen allaha emanet, denizde zaten 2 yuzyildir kendimizi koruyacak gucumuz yok.
    Kirathane muhabbetine benzediyse ve r10'a yakışır bir konu olmadığı için kusura bakmayın. Nato üyesi olmamız şuanda bir şey yapamadığını söylüyor,olası bir savaş anında natonun bir etkisi kalmayacağını düşünüyorum ve düşünüyorlar. Herkes kendi birliklerine müteffiklerine yanaşacak.
  • 14-06-2025, 23:30:27
    #54
    Küresel güç, yani siyonizm zaten her zaman istediğini alıyor. Yahudilikte ikiye bölünmüş durumda Netanyahu ve siyonizm bir sonraki plan yüksek olasılıkla Netanyahu yönetimi ve Trumpı devirmek olabilir. Sığ düşünüp kafayı bulandırmaya gerek yok devir harp devri değil ele geçirilmek istenen şey kolayca kontrol altına alınabiliyor paranın satın alamayacağı bir şey yoktur, tehdit ile birleştiğinde ülkelerin yapmayacağı bir şeyde yoktur, ironi gibi gelebilir fakat aksine inanan kendini kandırmakla meşgul olmaya devam edebilir. Trend topic olmak için gündemden faydalanmaya devam ederek bu tür konuların açılmasını normal karşılıyorum. Neticede bizim Türk halkının çapı bellidir.