ertunc23 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Amaçda bu olabilir ama iran tezgah düşeceğini sanmıyorum.Çünkü ABD hazırda bekliyor ortadoğuda en sevdiği ülke biziz.Bahane hazır NATO ülkesine saldırı oldu bunu asla kabul edemeyiz.ABD + Fransa libyada nasıl anında atladıyda burda da aynı olur.Arkasına Rus gelirse o zaman dengeler değişir bence.Ama iran tezgaha düşeceğini sanmıyorum.Türkiyenin NATO kabul edilmesindeki en büyük neden tampon bölge oluşturmakdı.Adamlar 50,60 yıl önce planı yapmış.
Hiç belli olmaz. Hürmüz boğazını da İran kapatamaz diyorlardı. Bugün kapattı. İran, uzun süredir ambargo uğrayan ülkedir. Dışarıdan teknoloji alamadığı gibi destekte alamıyor. Bir anda 200 uçağın İran'a girerek dalga geçilmesi de bu yüzden. Bütün uçakları tarihi eser ve savunma sistemi yok. Bütün kritik bölgelerine saldırılıyor. Bir süre sonra envanteri bitme noktasına gelecek. Takviye yapılacak yerleri yok edildiği için yerine de koyamayacak. En korkulan senaryo bu oluyor. Böylesi bir senaryoda benim işim bittiyse herkesin işi biter diyerek nükleer başlıklı füzeler gönderebilir. Tabi o da varsa...

Diğer senaryo ise Çin'dir. Ne Almanya, ne İngiltere, ne de Fransa... Kimse bunların açıklamalarını dikkate almıyor. Çin, dün ayağınızı denk alın diye ABD + İsrail'e uyarı vermişti. Çin dahil olursa felaketin başlangıcı olur.

Her iki senaryoda kötü.