• 24-05-2025, 23:00:44
    #10
    Hocam, insan kazanmazsa şirketler nasıl kazanacak? Kölelik, her zaman onların işine gelir. Bu düzeni istedikleri gibi eğer bükebilirler; sonuç yine köleliğe çıkar gibi geliyor bana.
    Mesela Japonya’da yaya geçitlerinde bekleyen, dubalar gibi duran görevliler var. Gerçekten gerekli mi? Elbette hayır. Ama devletin bu insanlara verecek gücü var. Bu açığı da aı ile, hem maddi hem manevi kazançla kapatıyor.
    Bence gelişmiş ülkeler, saçma da olsa yeni iş kolları açacak ve insanları bu şekilde istihdam edecek. Ne yazık ki, gelişmemiş ülkeler ise daha çok sefillik ve açlıkla karşı karşıya kalacak. Çünkü yaşadıkları devlet, vasıfsız insanları istihdam edecek altyapıya sahip olamayacak.
  • 25-05-2025, 00:10:13
    #11
    A.AY adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Doğru söylüyorsunuz, geçmişte tüm ülkelerde vardı. Ama sonucunda şuan yok.
    Sadece bu videoyu bırakıyorum.
    Cübbeli Ahmet e göre kölelik cariyelik devam ediyor.
    Hz Mehdi gelir ise, tekrar köle cariye alınabilecek. Bu cariyeler mal gibidir. Dileyen istediği kadar satın alabilir. Aynı zamanda cariye ile cinsellikte nikah şartı aranmaz. Tecavüz bile edilse, neticede kişinin malı olduğu için kimse karışamaz.
    Ukrayna ve Rusyanin aldığı esirlerde bu kurallar mı var?



    https://youtu.be/r-WGiUeu08M
    Cariye ile ilgili yazdıklarınız doğru. Ancak kölelik yok şu an. Dünya savaşı sonrasında tüm dünyada tekrar gelecek. Bize ait bir durum değil.

    Savaşta düşman askerini ister öldürürsün ister esir alırsın. Hayat hakkı diğer tüm haklardan büyüktür. Evlilik hakkından bile. Bu sebeple cariye ile zulmetmeden birliktelik yaşamak mümkün. Eskiden öyleydi. Kuranda da "onlar eşleri ve ellerinin altında bulunanlarla ilişkilerinden dolayı kınanmazlar" buyruluyor. Cariyeden çocuğu olan kişi cariyeyi ya eş olarak alır ya da azat eder. Artık satamaz.
  • 25-05-2025, 00:36:38
    #12
    Müneccim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Cariye ile ilgili yazdıklarınız doğru. Ancak kölelik yok şu an. Dünya savaşı sonrasında tüm dünyada tekrar gelecek. Bize ait bir durum değil.

    Savaşta düşman askerini ister öldürürsün ister esir alırsın. Hayat hakkı diğer tüm haklardan büyüktür. Evlilik hakkından bile. Bu sebeple cariye ile zulmetmeden birliktelik yaşamak mümkün. Eskiden öyleydi. Kuranda da "onlar eşleri ve ellerinin altında bulunanlarla ilişkilerinden dolayı kınanmazlar" buyruluyor. Cariyeden çocuğu olan kişi cariyeyi ya eş olarak alır ya da azat eder. Artık satamaz.
    Nurest adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam, insan kazanmazsa şirketler nasıl kazanacak? Kölelik, her zaman onların işine gelir. Bu düzeni istedikleri gibi eğer bükebilirler; sonuç yine köleliğe çıkar gibi geliyor bana.
    Mesela Japonya’da yaya geçitlerinde bekleyen, dubalar gibi duran görevliler var. Gerçekten gerekli mi? Elbette hayır. Ama devletin bu insanlara verecek gücü var. Bu açığı da aı ile, hem maddi hem manevi kazançla kapatıyor.
    Bence gelişmiş ülkeler, saçma da olsa yeni iş kolları açacak ve insanları bu şekilde istihdam edecek. Ne yazık ki, gelişmemiş ülkeler ise daha çok sefillik ve açlıkla karşı karşıya kalacak. Çünkü yaşadıkları devlet, vasıfsız insanları istihdam edecek altyapıya sahip olamayacak.
    emilysupplier adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çözümü nedir hocam peki ?
    SmhCLK adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle

    🌍 Modern Kölelikle Mücadele İçin Entegre Bir Çözüm Yolu


    1. Yasal Güçlendirme ve Uygulama

    • Ulusal mevzuatların güçlendirilmesi: Modern kölelik biçimlerinin açıkça tanımlandığı ve ağır cezalarla yaptırımların öngörüldüğü yasalar çıkarılmalı.
    • Yasaların uygulanması: Kolluk kuvvetleri, yargı mensupları ve göç idareleri bu konuda eğitilmeli; özellikle gizli işçilik alanlarında sıkı denetimler yapılmalı.

    2. Eğitim ve Farkındalık

    • Toplumsal bilinç kampanyaları: Vatandaşlara modern köleliğin ne olduğu, nasıl tanınabileceği ve nasıl bildirileceği hakkında bilgi verilmelidir.
    • Risk altındaki gruplar için eğitim: Kırsal kesimlerde, göçmen topluluklarda ve yoksullukla mücadele eden bölgelerde çocuklar ve aileler eğitilerek modern köleliğe karşı korunmalıdır.

    3. Ekonomik Alternatifler ve Sosyal Koruma

    • Yoksulluğun azaltılması: Mikro krediler, beceri eğitimi ve sosyal yardım programlarıyla, insanların sömürüye karşı savunmasızlığı azaltılabilir.
    • Kadın ve çocukların desteklenmesi: Kadınlara ekonomik fırsatlar sunulmalı, zorla evlilik ve çocuk işçiliğiyle mücadele için özel programlar uygulanmalı.

    4. Tedarik Zincirlerinin Denetimi

    • Şirket sorumluluğu: Uluslararası ve yerel şirketler, tedarik zincirlerinde zorla çalıştırma veya çocuk işçiliği olup olmadığını araştırmalı ve açıklamalıdır.
    • Etik tüketim: Tüketiciler bilinçli tercihler yaparak modern köleliği destekleyen ürünleri satın almaktan kaçınmalı.

    5. Uluslararası İş Birliği ve İzleme

    • Veri toplama ve raporlama: Modern kölelikle ilgili güvenilir veriler toplanarak düzenli olarak raporlanmalı.
    • BM hedeflerine katkı: Sürdürülebilir Kalkınma Hedefi 8.7 doğrultusunda ülkeler arasında iş birliği sağlanmalı.

    💬 Sonuç: Sessizlerin Sesi Olmak Bizim Sorumluluğumuzdur


    Modern kölelik gözden uzakta ama etkisi hepimizin hayatına dokunan bir gerçekliktir. Hep birlikte çalışarak, yasaları güçlendirerek, eğitimi yaygınlaştırarak, adil ekonomiyi destekleyerek ve insan onurunu temel alarak bu suça son verebiliriz. Sessiz kalanların sesi olmak, yalnızca bir görev değil, insanlık onuruna olan borcumuzdur.
    “Köleliğe karşı susmak, köleliğe ortak olmaktır.”
    Sorun aslında şu; İslam da kölelik serbest. Bu da bunun önünü açıyor bakmayın cumhuriyet olmasa köle toplayacak çok insan çıkar. IŞID'ten köle olarak kadın alıp evlenenleri biliyorum.
    Yaz geliyor. Şimdi evde sıcak bastı. 7 8 aydır köşede yatan vantilatörü çalıştırdım. Tekleme yapıyor. Ayaklı Pervaneli. Sabit tek yönde durunca çalışıyor. Etrafından dönmesi için düğmesini aşağı indirince tekleyerek çalışıyor.
    Yani ne demek istiyorum. Konunun bunla alakası ne?
    Her yaz ayında, modern köleliği bir kez daha anlıyorum. Ultra zengin olanlar evinde iş yerinde gece gündüz en iyi klima kullanırlar. Yani yazın terlemezler. Kışın üşümezler. Zengin olmayanlar evde vantilatör ile idare ederler. Vantilatörü olmayan insanlarda var. Onların ki can değilmi? Ama modern köle olanlar işi dışarıda ise Allah yardım etsin.
    Sıcağın altında kavrulanlar var.
    Allahtan temennim, dünya şartları biraz daha iyi olsun. Modern köleler daha iyi şartlarda yaşasınlar.
  • 25-05-2025, 09:50:05
    #13
    A.AY adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yaz geliyor. Şimdi evde sıcak bastı. 7 8 aydır köşede yatan vantilatörü çalıştırdım. Tekleme yapıyor. Ayaklı Pervaneli. Sabit tek yönde durunca çalışıyor. Etrafından dönmesi için düğmesini aşağı indirince tekleyerek çalışıyor.
    Yani ne demek istiyorum. Konunun bunla alakası ne?
    Her yaz ayında, modern köleliği bir kez daha anlıyorum. Ultra zengin olanlar evinde iş yerinde gece gündüz en iyi klima kullanırlar. Yani yazın terlemezler. Kışın üşümezler. Zengin olmayanlar evde vantilatör ile idare ederler. Vantilatörü olmayan insanlarda var. Onların ki can değilmi? Ama modern köle olanlar işi dışarıda ise Allah yardım etsin.
    Sıcağın altında kavrulanlar var.
    Allahtan temennim, dünya şartları biraz daha iyi olsun. Modern köleler daha iyi şartlarda yaşasınlar.
    Her şey eşit olsaydı imtihan olur muydu? Kimi zengin doğuyor kimi fakir. Allah'ın takdirini kabul etmek gerekiyor.
  • 25-05-2025, 10:54:27
    #14
    Müneccim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Her şey eşit olsaydı imtihan olur muydu? Kimi zengin doğuyor kimi fakir. Allah'ın takdirini kabul etmek gerekiyor.
    Afrika'daki çocuklarda açlıktan ölüyor. Onlarda kabul etmeli mi? veya elleri ayakları çapraz kesilen "KÖLE" ataları da kabul etmeli miydi?
  • 25-05-2025, 11:28:18
    #15
    SmhCLK adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Afrika'daki çocuklarda açlıktan ölüyor. Onlarda kabul etmeli mi? veya elleri ayakları çapraz kesilen "KÖLE" ataları da kabul etmeli miydi?
    Afrikalı çocuklar konusunda birkaç farklı nokta var. Sadece görünene odaklanırsan yanlış hüküm verirsin.

    Afrika insanının tabiatını bilmek gerekiyor. Mevcut kötü durumu değiştirmek için fazla bir emek vermiyorlar genelde. Durumu kabullenmiş haldeler. Afrikaya gitmiş bir yakının yoksa bilemezsin. Bu durumlarının kabahati başkasında olmamalı.

    Diğer sorunu da Afrikalıları köleleştirip anavatanından Amerika ya götürüp satanlara sormak lazım.
  • 25-05-2025, 12:09:46
    #16
    A.AY adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çözümü olduğunu sanmam. Bu devran böyle gelmiş böyle gidecek. Bir çözüm bulunursa, belki gelişmiş ülkelerde bulunur. 3. Dünya ülkeleri için yapacak çok da birşey yok.
    çözümü olmayan birşey için neden konuyu açma gereği duydunuz peki
  • 25-05-2025, 12:20:02
    #17
    Köle sistemi türkiye dahil 3. Dünya ülkelerinde var geri kalan sömürgeci toplumlar efendiler gibi takılıyor günümüz şartlarında ülkeye bakınca gerçekten vur kırbacı bin sırtına hak ettiğini yaşıyor insan