Hocam, insan kazanmazsa şirketler nasıl kazanacak? Kölelik, her zaman onların işine gelir. Bu düzeni istedikleri gibi eğer bükebilirler; sonuç yine köleliğe çıkar gibi geliyor bana.
Mesela Japonyada yaya geçitlerinde bekleyen, dubalar gibi duran görevliler var. Gerçekten gerekli mi? Elbette hayır. Ama devletin bu insanlara verecek gücü var. Bu açığı da aı ile, hem maddi hem manevi kazançla kapatıyor.
Bence gelişmiş ülkeler, saçma da olsa yeni iş kolları açacak ve insanları bu şekilde istihdam edecek. Ne yazık ki, gelişmemiş ülkeler ise daha çok sefillik ve açlıkla karşı karşıya kalacak. Çünkü yaşadıkları devlet, vasıfsız insanları istihdam edecek altyapıya sahip olamayacak.
Neden Kölelik Bitmedi - Köleliğin Halen Devam Ediyor Oluşu
16
●552
- 25-05-2025, 00:10:13Cariye ile ilgili yazdıklarınız doğru. Ancak kölelik yok şu an. Dünya savaşı sonrasında tüm dünyada tekrar gelecek. Bize ait bir durum değil.A.AY adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Savaşta düşman askerini ister öldürürsün ister esir alırsın. Hayat hakkı diğer tüm haklardan büyüktür. Evlilik hakkından bile. Bu sebeple cariye ile zulmetmeden birliktelik yaşamak mümkün. Eskiden öyleydi. Kuranda da "onlar eşleri ve ellerinin altında bulunanlarla ilişkilerinden dolayı kınanmazlar" buyruluyor. Cariyeden çocuğu olan kişi cariyeyi ya eş olarak alır ya da azat eder. Artık satamaz. - 25-05-2025, 00:36:38Müneccim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüleNurest adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüleemilysupplier adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüleYaz geliyor. Şimdi evde sıcak bastı. 7 8 aydır köşede yatan vantilatörü çalıştırdım. Tekleme yapıyor. Ayaklı Pervaneli. Sabit tek yönde durunca çalışıyor. Etrafından dönmesi için düğmesini aşağı indirince tekleyerek çalışıyor.SmhCLK adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Yani ne demek istiyorum. Konunun bunla alakası ne?
Her yaz ayında, modern köleliği bir kez daha anlıyorum. Ultra zengin olanlar evinde iş yerinde gece gündüz en iyi klima kullanırlar. Yani yazın terlemezler. Kışın üşümezler. Zengin olmayanlar evde vantilatör ile idare ederler. Vantilatörü olmayan insanlarda var. Onların ki can değilmi? Ama modern köle olanlar işi dışarıda ise Allah yardım etsin.
Sıcağın altında kavrulanlar var.
Allahtan temennim, dünya şartları biraz daha iyi olsun. Modern köleler daha iyi şartlarda yaşasınlar. - 25-05-2025, 09:50:05Her şey eşit olsaydı imtihan olur muydu? Kimi zengin doğuyor kimi fakir. Allah'ın takdirini kabul etmek gerekiyor.A.AY adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 25-05-2025, 10:54:27Afrika'daki çocuklarda açlıktan ölüyor. Onlarda kabul etmeli mi? veya elleri ayakları çapraz kesilen "KÖLE" ataları da kabul etmeli miydi?Müneccim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 25-05-2025, 11:28:18Afrikalı çocuklar konusunda birkaç farklı nokta var. Sadece görünene odaklanırsan yanlış hüküm verirsin.SmhCLK adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Afrika insanının tabiatını bilmek gerekiyor. Mevcut kötü durumu değiştirmek için fazla bir emek vermiyorlar genelde. Durumu kabullenmiş haldeler. Afrikaya gitmiş bir yakının yoksa bilemezsin. Bu durumlarının kabahati başkasında olmamalı.
Diğer sorunu da Afrikalıları köleleştirip anavatanından Amerika ya götürüp satanlara sormak lazım. - 25-05-2025, 12:09:46çözümü olmayan birşey için neden konuyu açma gereği duydunuz pekiA.AY adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle