Hocam, insan kazanmazsa şirketler nasıl kazanacak? Kölelik, her zaman onların işine gelir. Bu düzeni istedikleri gibi eğer bükebilirler; sonuç yine köleliğe çıkar gibi geliyor bana.
Mesela Japonyada yaya geçitlerinde bekleyen, dubalar gibi duran görevliler var. Gerçekten gerekli mi? Elbette hayır. Ama devletin bu insanlara verecek gücü var. Bu açığı da aı ile, hem maddi hem manevi kazançla kapatıyor.
Bence gelişmiş ülkeler, saçma da olsa yeni iş kolları açacak ve insanları bu şekilde istihdam edecek. Ne yazık ki, gelişmemiş ülkeler ise daha çok sefillik ve açlıkla karşı karşıya kalacak. Çünkü yaşadıkları devlet, vasıfsız insanları istihdam edecek altyapıya sahip olamayacak.