• 26-04-2025, 04:03:20
    #10
    Eğer ticari faaliyet gösteriyorsanız ve bir hizmet ile ilgili aldıysanız ve fatura kesmediyseniz başınız büyük dertte, ek olarak ilk durum geçerli değilse ve para size bilmediğiniz bir kaynaktan geldiyse hiç bir açıklaması yoksa ve bu durumda yargılanacaksanız ve siz bu paraya itiraz edip bildirmediyseniz durumu başınız yine çok büyük dertte. Geçmiş olsun
  • 26-04-2025, 04:21:00
    #11
    Platin üye
    öncelikle herkese yorumlar ve düşünceleriniz için teşekkür ederim, genel olarak bu tür durumda kalmış ve sonuca ulaşmış ( ceza almış veya almamış ) arkadaşlar yorum atabilir ise daha iyi olacağını düşünüyorum, çünkü bazı arkadaşlar hiçbirşey olmaz derken bazıları tam tersini söylüyor, en net bu olayları yaşayan arkadaşlardan alırız diye düşünmekteyim
  • 26-04-2025, 04:25:25
    #12
    darrenrid adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam tek seferde gelen 575 TL için nasıl 49 dosya açıldı ve 588 yılla yargılanıyorsunuz onu anlayamadım? Biri 49 farklı kişiyi dolandırmış ve dosyaları birleşmiş de sizi de suç ortağı olarak mı eklediler?
    Aynen öyle oldu 2 mahkeme oldu 3. mahkeme eylül tarihine attı. O sırada ticaret yaptığım kişilerden rızasını alarak dosyaya eklenmesi için yazılı ek ifade hazırlıyorum. İlk paranın geldiği tarih ile son paranın geldiği tarih arasında yapılan tüm suçlarda adım geçiyor ben ve benim gibi ticaret yaptığı kişiler de var.
  • 26-04-2025, 04:42:12
    #13
    gorev adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aynen öyle oldu 2 mahkeme oldu 3. mahkeme eylül tarihine attı. O sırada ticaret yaptığım kişilerden rızasını alarak dosyaya eklenmesi için yazılı ek ifade hazırlıyorum. İlk paranın geldiği tarih ile son paranın geldiği tarih arasında yapılan tüm suçlarda adım geçiyor ben ve benim gibi ticaret yaptığı kişiler de var.
    Geçmiş olsun. R10'da gördüklerim arasında en ağır yargılama olduğunu söyleyebilirim. Her dosyadan 12 yıl yargılamaları da saçma. Keza 49 kişi şikayetçiyse demek oluyor ki dolandırıcılığa konu olan toplam miktar çok yüksek olmalı. Buradan size gelmiş pay ise 575 TL gözüküyor. Direkt müşterek faillikten yargılanmanız için asıl faillerin aldığı pay kadar hesabınıza para gelmesi gerekirdi. En kötü ihtimalde bile her dosya için suça yardımdan yargılanmanız gerekirdi ama en kötü ihtimalin bile kötüsü yapılmış burada. İnşallah adil bir şekilde bir yargılama olur ve beraat edersiniz.
  • 26-04-2025, 04:45:12
    #14
    darrenrid adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Geçmiş olsun. R10'da gördüklerim arasında en ağır yargılama olduğunu söyleyebilirim. Her dosyadan 12 yıl yargılamaları da saçma. Keza 49 kişi şikayetçiyse demek oluyor ki dolandırıcılığa konu olan toplam miktar çok yüksek olmalı. Buradan size gelmiş pay ise 575 TL gözüküyor. Direkt müşterek faillikten yargılanmanız için asıl faillerin aldığı pay kadar hesabınıza para gelmesi gerekirdi. En kötü ihtimalde bile her dosya için suça yardımdan yargılanmanız gerekirdi ama en kötü ihtimalin bile kötüsü yapılmış burada. İnşallah adil bir şekilde bir yargılama olur ve beraat edersiniz.
    İnşallah çözülür, zaten daha önceden açılan benzer bir davadan dolayı bu dosyalarda direkt beni de suçlamışlar. Sabıkan yada sicilin varsa zaten hakim kanaat gösterse ceza alıyorsun, delile pek gerek kalmıyor.
    Çok şükür ki dosyalardan temizlenmeye başladım. Eylülde kesin beraat alacağım gözü ile bakıyorum zaten ben biliyorum suç işlemediğimi gerisinin pek önemi yok. Bir yolunu buluruz
  • 26-04-2025, 04:54:42
    #15
    gorev adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İnşallah çözülür, zaten daha önceden açılan benzer bir davadan dolayı bu dosyalarda direkt beni de suçlamışlar. Sabıkan yada sicilin varsa zaten hakim kanaat gösterse ceza alıyorsun, delile pek gerek kalmıyor.
    Çok şükür ki dosyalardan temizlenmeye başladım. Eylülde kesin beraat alacağım gözü ile bakıyorum zaten ben biliyorum suç işlemediğimi gerisinin pek önemi yok. Bir yolunu buluruz
    Aynen hocam bence de en önemlisi vicdan rahatlığı. Bu dünyanın terazisi zaten başından beri dengede değildi. Bir insanın başına bir bela gelecekse eğer, bu en mutlu gününde geçireceği ağır bir trafik kazası da olabilir, işlemediği bir suç için sayısız yıl ile yargılanmak da olabilir
  • 26-04-2025, 08:30:24
    #16
    Emsar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba arkadaşlar,
    Çoğumuz internet üzerinden para kazanıyoruz. Ancak bazen istemesek de dolandırıcılık yoluyla elde edilmiş paralar, bizim hesaplarımıza aktarılabiliyor. Yaklaşık 10 gün önce, hesabıma gelen 300 TL nedeniyle Ağır Ceza Mahkemesi'nde sanık olarak eklendiğimi öğrendim.
    Ne yazık ki internette bu gibi durumlarda ne yapılması gerektiğiyle ilgili net bir bilgi yok. Genel olarak herkes "avukata danış", "avukata başvur" diyor ki bunda da haklılar. Ama şöyle bir sıkıntı var fiyatlar yüksek maalesef
    Bu yüzden size sormak istiyorum: Aranızda daha önce böyle bir olaydan dolayı sanık olarak yargılanmış olan var mı?
    En azından benim gibi bu tarz bir durumla karşılaşan arkadaşlar da bilgi sahibi olur.
    Eğer başına böyle bir şey gelmiş olan varsa ve yorumlara sürecin nasıl ilerlediğini, sonucunu yazarsa, eminim birçok kişi için çok faydalı olur.
    Ne şekilde geçtiğini o paranın düzgün bir şekilde anlatırsan bir şey olmaz zaten olsada içeri girmezsin rahat ol sadece nitelikli dolandırıcılık oldu için ağır ceza bakıyor avukata da gerek yok mahkemeye düzgün bir yazılı ifade ve varsa faturayı da ekle ve böyle bir durum ile hiç karşılaşmadını ilk defa olduğunu vs anlat rahat ol bir şey olmaz... Tabi daha önce bu tarz bir şeye yada sabıkan yoksa....
  • 26-04-2025, 08:38:46
    #17
    gorev adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    588 yıl ile yargılanıyorum 575 TL için. 49 dosya 12 ila 16 yıl arası ağır ceza da yargılanıyorum. Süreç baya problem, dekont kabul etmiyorlar fatura şart. Fatura yoksa suçlu olarak bakıyorlar. R10 dan ticaret yaptığını ispatlaman gerekiyor gayet net.
    R10 yurt dışı olarak görünüyor adli kanallarda o yüzden yazışma yapmıyor devlet direkt potansiyel suçlu olarak hazırlanıyor iddaname.
    Hocam bu işi yapan o ceza ile yargılanıyor sana o cezayı vermezler bu işte bir parmağın yoksa sadece bi ketelik ise bir sıkıntı yok toplam istenen ceza o dur her dosyaya ayrı ayrı vermek için ama bin yilda alsa yanlış hatırlamıyorsam 28 yıldı galiba yatar o istenen cezayı yatmıyor dedim gibi 28 yada 36 yıl gibi aklımda kalan onunda suçuna göre infazı olur 4 de 3 5 te 3 gibi yani 5 yıl ce za aldın 3 yıl yatar olur artı denetimli olur sizin ki dolandırıcılık oldu için 3 yıl denetimli serbestlik var zaten yani yatar yokkk sıkmayın canınızı
  • 26-04-2025, 08:50:08
    #18
    r10 üzerinden satışını yaptığım amp yazılımını alan bi müşteri sayesinde bende sanığım letgo üzerinden bir kişiyi telefon satıyorum diye dolandırıp yazılımın fiyatı kadar miktarı usdt adresime iletmiş sazan sarmalı