Taşıt tanıma sistemi için her yeni aldığınız araçta devlete 2000 TL ödeyeceksiniz.
Satın aldığım araçta zaten taşıt tanıma sistemi vardı almaya gerek yok diyemeyeceksiniz.
Bu sayede 50-60 milyar TL'lik bir gelir bekleniyor.
Bknz. kulak arkası.
Hususi araçlar için zorunlu bir sistem değil
Aslında sistemin avantajı fatura yükünü ortadan kaldırmak ve kayıp oranını azaltmak.
Kaçan vergileri engellemek doğru hareket. Ancak halkın sırtından devleti ayakta tutmaya çalışmakta bir o kadar yanlış bir hareket.
Hususi araçlar için zorunlu bir sistem değil
Aslında sistemin avantajı fatura yükünü ortadan kaldırmak ve kayıp oranını azaltmak.
Kaçan vergileri engellemek doğru hareket. Ancak halkın sırtından devleti ayakta tutmaya çalışmakta bir o kadar yanlış bir hareket.
Bireysel araç olarak kayıtlı olan akaryakıt harcamalarını vergi beyanında gider olarak gösteren araç sahiplerinin de 30.06.2025 tarihine kadar araçlarına TTB taktırmaları gerekmektedir. 01.07.2025 tarihinden itibaren ise trafiğe kaydolacak bireysel araçlara da TTB taktırma zorunlu olacaktır.
HGS sistemi gibi sadece akaryakıt bayilerine entegre edilebilirdi fakat devlet dur ben nereden para çıkarırım diye düşünmüş ki her araca da taktıralım demiş. Üstelik aracı satıp yenisini aldınız yeniden takılacak çok güzel iş. Hiç bir harcamandan kısma sonra dur arabaya binecek parası varsa bana verecek daha parası var deyip bir masraf daha yükleyim mantığı ile hareket edilirse olacağı bu.
Taktıranlara yanında bundan da verirler sonraki ilaveler için lazım olur diye.
Bireysel araç olarak kayıtlı olan akaryakıt harcamalarını vergi beyanında gider olarak gösteren araç sahiplerinin de 30.06.2025 tarihine kadar araçlarına TTB taktırmaları gerekmektedir. 01.07.2025 tarihinden itibaren ise trafiğe kaydolacak bireysel araçlara da TTB taktırma zorunlu olacaktır.
Tamam. Vergi beyanında gider olarak gösteriyorsa yine ticari maksatlıdır. Sonuçta herhangi bir memur bunu yapamayacağı için genel olarak ticari maksatla kullanılan her araç için geçerli olacak.