• 09-11-2024, 20:00:06
    #1
    Üyeliği durduruldu
    Merhaba, yaklaşık 5 yıldır ABD'ye iltica eden çevrem var ve sayelerinde yıllar boyunca çok fazla şey öğrendim. ABD'ye iltica hakkında sorularınız varsa yanıtlayabilirim, ABD'de iltica avukatlarından oluşan networkum da olduğu için sorularınızı yanıtlayabilirim. Onlarca arkadaşın gitme sürecinde kafasına takılan sorular için yardımcı oldum, hatta doordash hesabı ayarladığım kişiler bile oldu şuan da ABD'de yaşayan. Sorularınızı sorabilirsiniz.

    Şebeke değilim, şebeke tanımıyorum. Lütfen bu konu için ulaşmayın.
  • 09-11-2024, 20:03:12
    #2
    Merhaba hocam
    kimler iltica edebilir.

    iltica etmenin şartları nelerdir?
  • 09-11-2024, 20:07:37
    #3
    Üyeliği durduruldu
    LORD01 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba hocam
    kimler iltica edebilir.

    iltica etmenin şartları nelerdir?
    Zulme uğraman gerekiyor. Bu tehdit, ırkçılık, dininden dolayı saldırıya uğraman, politik görüşün de olabilir, cinsel yönelimin de olabilir.

    Tabi ki "Ben Türkiye ekonomisinden şikayetçiyim" diyerek giriş yapamazsın, öyle olsa Afrikalılar ekonomiden dolayı giderler zaten fakat belli başlı adamlar (bağlantıları olan) sana bir sebep buluyor hatta e-Devletinde de gözüküyor bu.

    Sanki saldırıya uğramışsın gibi. Haliyle iltica sebebin çıkıyor ortaya. Yani gerçekten gidip de iltica eden 1000 kişinin 980'i zulüm falan görmüyor. Zulme uğramayan çoğu kişi de gidiyor ekonomiden dolayı farklı bahaneleri öne sürerek.
  • 09-11-2024, 20:10:27
    #4
    ParasiteTown adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Zulme uğraman gerekiyor. Bu tehdit, ırkçılık, dininden dolayı saldırıya uğraman, politik görüşün de olabilir, cinsel yönelimin de olabilir.

    Tabi ki "Ben Türkiye ekonomisinden şikayetçiyim" diyerek giriş yapamazsın, öyle olsa Afrikalılar ekonomiden dolayı giderler zaten fakat belli başlı adamlar (bağlantıları olan) sana bir sebep buluyor hatta e-Devletinde de gözüküyor bu.

    Sanki saldırıya uğramışsın gibi. Haliyle iltica sebebin çıkıyor ortaya. Yani gerçekten gidip de iltica eden 1000 kişinin 980'i zulüm falan görmüyor. Zulme uğramayan çoğu kişi de gidiyor ekonomiden dolayı farklı bahaneleri öne sürerek.
    İste bu farkli bahaneler neler tam olarak?
  • 09-11-2024, 20:14:39
    #5
    Üyeliği durduruldu
    Pmann adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İste bu farkli bahaneler neler tam olarak?
    Bu farklı bahaneler arasında "Ben Kürdüm, ırkçılık görüyorum" demek veya "Ateistim, Hristiyanım" gibi sebepler sunuyorlar. Tabi ki Amerika Birleşik Devletleri senin Kürt olup olmadığını anlamıyor mu? anlıyor. Zulüm görüp görmediğini bilmiyor mu? biliyor. Ama göçmenlerin kurduğu ülke göçmen mi almayacak? alacaklar.

    Saldırıya uğradığını, can güvenliğinin olmadığını da söyleyebilirsin.

    Çevremde iltica onayı alan bir çok kişi siyasi zulüm gördüğünü, insan hakları ihlali olduğunu veya ırkçılık yapıldığını söyleyerek gitti.

    Siyasi Zulüm:
    - Hükümete sosyal medyadan küfür edip, hakaret davası açıldıktan sonra davası bitince ABD'ye iltica eden tanıdığım vardı. Kendisi siyasi zulüm gördüğünü söyledi, ilticası onaylandı.

    İnsan Hakları İhlali:
    - Tanıdığım arkadaşım, sebepsiz yere ceza yediğinden bahsetti "eylemlere katılmaktan cezaevine girmiş" tabi ben bu süreçte arkadaşım yoldayken Telegram grubunda tanıştım baştan beri tanımıyordum. Bu şekilde iltica etti, ilticası onaylandı.

    Irkçılık:
    - Bildiğimiz "Ben Kürdüm, ırkçılık yapıyorlar" yalanı.

    Yalan söyleyeceksen çok iyi çalışman lazım, bir kaç mahkeme görüyorsun ve mahkemede üstüne geliyorlar, her bir ayrıntısı önemli.

    Ama genel olarak siyasi sebepler çok rahat iltica onayı verdiriyor sana. Mesela Venezuela, İran, Çin'den çok fazla insan böyle iltica ediyor.

    İran'da yaşayanlar: Din özgürlüğü yüzünden,
    Venezuela'da yaşayanlar: Hükümetin otoriterliğine karşı çıkıp eylem yaptıkları için,
    Çin'de yaşayanlar: Demokrasi veya insan hakları savunduğu için çok iltica ediyor. Bunlar siyasiye giriyor.
  • 09-11-2024, 20:19:40
    #6
    Hocam ortalama 10k $ yeterli diyorlar ki öyledir ama bir öğrenci diyelim 3-4k ile geldi araba alacak parası var sadece bir şekilde tutunma yolu var mıdır?
    sınırdan giriş artık sıkıntı çıkartacaklar büyük ihtimal trump o yüzden vize ile geldiğimiz senaryoda cbp one, parole gibi kavramlar duydum tam olayı nedir? şimdiden teşekkürler + sözlü iltica ile kabul olan yerlerden birisi de amerika mıydı tam bilmiyorum ama kanıtlanmayacak şeyler de var sonuçta bunları güzelce açıklamak gerek hikayeyi iyi yazmak gerek galiba o konuda düşüncelerin ne? şimdiden teşekkürler
  • 09-11-2024, 20:23:03
    #7
    zulme uğradıgımızı kanıtladık diyelim süreç nasıl işliyor.

    Ne kadar sürüyor. Nereye başvuruluyor.
  • 09-11-2024, 20:30:09
    #8
    CssGaraj adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam ortalama 10k $ yeterli diyorlar ki öyledir ama bir öğrenci diyelim 3-4k ile geldi araba alacak parası var sadece bir şekilde tutunma yolu var mıdır?
    sınırdan giriş artık sıkıntı çıkartacaklar büyük ihtimal trump o yüzden vize ile geldiğimiz senaryoda cbp one, parole gibi kavramlar duydum tam olayı nedir? şimdiden teşekkürler + sözlü iltica ile kabul olan yerlerden birisi de amerika mıydı tam bilmiyorum ama kanıtlanmayacak şeyler de var sonuçta bunları güzelce açıklamak gerek hikayeyi iyi yazmak gerek galiba o konuda düşüncelerin ne? şimdiden teşekkürler
    Hocam ogrencide 3/4 ile gelio hemen araba alma pesinemi dusuyor
  • 09-11-2024, 20:46:52
    #9
    Pmann adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam ogrencide 3/4 ile gelio hemen araba alma pesinemi dusuyor
    hocam başka türlü çalışma izni olmadan zor ya bisiklet vs. alıyım desen eve kira vereceksin ha bir şekilde o da olur eyaleti iyi seçmek gerekir oda fiyatları ortalama bir yerde ben direkt arabada yaşamaya gitti kafa para az olunca