İste bu farkli bahaneler neler tam olarak?
Bu farklı bahaneler arasında
"Ben Kürdüm, ırkçılık görüyorum" demek veya
"Ateistim, Hristiyanım" gibi sebepler sunuyorlar. Tabi ki Amerika Birleşik Devletleri senin Kürt olup olmadığını anlamıyor mu? anlıyor. Zulüm görüp görmediğini bilmiyor mu? biliyor. Ama göçmenlerin kurduğu ülke göçmen mi almayacak? alacaklar.
Saldırıya uğradığını, can güvenliğinin olmadığını da söyleyebilirsin.
Çevremde iltica onayı alan bir çok kişi siyasi zulüm gördüğünü, insan hakları ihlali olduğunu veya ırkçılık yapıldığını söyleyerek gitti.
Siyasi Zulüm:
- Hükümete sosyal medyadan küfür edip, hakaret davası açıldıktan sonra davası bitince ABD'ye iltica eden tanıdığım vardı. Kendisi siyasi zulüm gördüğünü söyledi, ilticası onaylandı.
İnsan Hakları İhlali:
- Tanıdığım arkadaşım, sebepsiz yere ceza yediğinden bahsetti "
eylemlere katılmaktan cezaevine girmiş" tabi ben bu süreçte arkadaşım yoldayken Telegram grubunda tanıştım baştan beri tanımıyordum. Bu şekilde iltica etti, ilticası onaylandı.
Irkçılık:
- Bildiğimiz
"Ben Kürdüm, ırkçılık yapıyorlar" yalanı.
Yalan söyleyeceksen çok iyi çalışman lazım, bir kaç mahkeme görüyorsun ve mahkemede üstüne geliyorlar, her bir ayrıntısı önemli.
Ama genel olarak siyasi sebepler çok rahat iltica onayı verdiriyor sana. Mesela Venezuela, İran, Çin'den çok fazla insan böyle iltica ediyor.
İran'da yaşayanlar: Din özgürlüğü yüzünden,
Venezuela'da yaşayanlar: Hükümetin otoriterliğine karşı çıkıp eylem yaptıkları için,
Çin'de yaşayanlar: Demokrasi veya insan hakları savunduğu için çok iltica ediyor. Bunlar siyasiye giriyor.