• 14-10-2024, 11:59:56
    #1
    Arkadaşlar selamlar, yaklaşık 5 aydır bir start-up'ta tam zamanlı olarak çalışmaktayım. Ancak 2.5 aydır maaş alamıyoruz ekipçe. Patron, ayda bir iki toplu konuşma yapıyor para beklediğini ancak alamadığını belirtiyor. Yatırım, sipariş beklediğini vs. söylüyor. Net bir tarih vermiyor. Biz de çalışmaya devam ediyoruz. Ailesi, çoluğu çocuğu olan onca insan var ve zaten kimse de verimli çalışamıyor. Bende herkes gibi iş arayışı içerisindeyim. Yasal haklarımı da araştırdım, istesem şu anda da işi bırakabiliyorum ancak tolere etmeye çalışıyorum diyelim. Bu durumu yaşamış arkadaşlar var mı aramızda? Sizce nasıl bir yol izlemeliyim? Aklımda üç şey var,
    - SGK'ya bildirmek
    - İcra göndermek
    - Yukarıdakileri yapıp işe gitmemek

    Önerilerinizi bekliyorum, teşekkürler.
  • 14-10-2024, 12:01:08
    #2
    hocam selamlar, yanlış bilmiyorsam 20 günden fazla maaş ödemeniz gecikirse haklı fesih nedeni olmaktadır. Bir iş ve işçi hakları konusunda bilgisi olan avukat ile çalışmanızı öneririm
  • 14-10-2024, 12:02:22
    #3
    Bence o para gelmez bir iş yeri 3 aydır 3 iş yapmıyorsa patlamıştır
  • 14-10-2024, 12:02:38
    #4
    Bir ay gecikebilir. Bu normal değil fakat idare edilebilir. ancak ikinci ay binerse üstüne, yolunda olmayan şeyler var demektir. İşten ayrılabilirsiniz.

    İcra göndermek:
    Hemen icra gönderemezsiniz. mahkeme kararı gerekir. Yaklaşık 4-5 yıl sürer.

    SGK'ya bildirmek:
    SGK yabildirmeniz bir şey ifade etmez. Sigortanızı işveren wgk'ya bildiriyorsa sizin yapacağınız bir şey yok burada. SGK ödenmeyen maaşa değil, bildirilmeyen girişlere yani sigortasız çalıştırılma durumunda devreye girer.


    en iyi seçenek, işten kanuni yollarla ayrılmak ve maaşınızın ödenmesini beklemek. yada mahkeme yoluna gitmek.
  • 14-10-2024, 12:04:13
    #5
    Ihtarnameyi çek ise gitme
    Avukat ile yap bu işlemi geçmiş olsun
  • 14-10-2024, 12:05:28
    #6
    adsmanager_ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam selamlar, yanlış bilmiyorsam 20 günden fazla maaş ödemeniz gecikirse haklı fesih nedeni olmaktadır. Bir iş ve işçi hakları konusunda bilgisi olan avukat ile çalışmanızı öneririm
    Evet hocam 20 günden sonra öyle bir hak doğuyormuş. Avukat için bile şu an hiç para yok o süreçler nasıl yürüyor bilmiyorum ama bir o tarafa da bakayım.

    DenqeSiz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bence o para gelmez bir iş yeri 3 aydır 3 iş yapmıyorsa patlamıştır
    Bende o parayı alacağımdan çok ümitli değilim hocam. Yatırımlarla vs. bir şekilde döndürüyordu ancak bitiş noktası burası sanırım.

    Sorudata adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir ay gecikebilir. Bu normal değil fakat idare edilebilir. ancak ikinci ay binerse üstüne, yolunda olmayan şeyler var demektir. İşten ayrılabilirsiniz.

    İcra göndermek:
    Hemen icra gönderemezsiniz. mahkeme kararı gerekir. Yaklaşık 4-5 yıl sürer.

    SGK'ya bildirmek:
    SGK yabildirmeniz bir şey ifade etmez. Sigortanızı bildiriyorsa sizin yapacağınız bir şey yok burada.


    en iyi seçenek, işten kanuni yollarla ayrılmak ve maaşınızın ödenmesini beklemek. yada mahkeme yoluna gitmek.
    Mahkeme kararsız ilamsız icra gönderebiliyorum sanırım hocam, bu işe yarar mı bilemiyorum.
  • 14-10-2024, 12:06:22
    #7
    Bunlar senin sorununu çözmez.

    İş aramaya başla iş bulunca ihtar çek ve alacak davası aç
  • 14-10-2024, 12:08:06
    #8
    Gaulor adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evet hocam 20 günden sonra öyle bir hak doğuyormuş. Avukat için bile şu an hiç para yok o süreçler nasıl yürüyor bilmiyorum ama bir o tarafa da bakayım.


    Bende o parayı alacağımdan çok ümitli değilim hocam. Yatırımlarla vs. bir şekilde döndürüyordu ancak bitiş noktası burası sanırım.


    Mahkeme kararsız ilamsız icra gönderebiliyorum sanırım hocam, bu işe yarar mı bilemiyorum.
    Sektör neydi tam olarak özel değilse
  • 14-10-2024, 12:08:20
    #9
    Gaulor adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evet hocam 20 günden sonra öyle bir hak doğuyormuş. Avukat için bile şu an hiç para yok o süreçler nasıl yürüyor bilmiyorum ama bir o tarafa da bakayım.


    Bende o parayı alacağımdan çok ümitli değilim hocam. Yatırımlarla vs. bir şekilde döndürüyordu ancak bitiş noktası burası sanırım.


    Mahkeme kararsız ilamsız icra gönderebiliyorum sanırım hocam, bu işe yarar mı bilemiyorum.
    öyle ilamsız falan açılmaz. alacak ve iş yaptığınıza dair tespit yapılması gerekir. başımdan geçtiği için söylüyorum size. ama işten kafanıza göre ayrılmayın. ihtar gönderin ve işten ayrılın.