Arkadaşlar selamlar, yaklaşık 5 aydır bir start-up'ta tam zamanlı olarak çalışmaktayım. Ancak 2.5 aydır maaş alamıyoruz ekipçe. Patron, ayda bir iki toplu konuşma yapıyor para beklediğini ancak alamadığını belirtiyor. Yatırım, sipariş beklediğini vs. söylüyor. Net bir tarih vermiyor. Biz de çalışmaya devam ediyoruz. Ailesi, çoluğu çocuğu olan onca insan var ve zaten kimse de verimli çalışamıyor. Bende herkes gibi iş arayışı içerisindeyim. Yasal haklarımı da araştırdım, istesem şu anda da işi bırakabiliyorum ancak tolere etmeye çalışıyorum diyelim. Bu durumu yaşamış arkadaşlar var mı aramızda? Sizce nasıl bir yol izlemeliyim? Aklımda üç şey var,
- SGK'ya bildirmek
- İcra göndermek
- Yukarıdakileri yapıp işe gitmemek
Önerilerinizi bekliyorum, teşekkürler.
2.5 aydır maaş alamıyorum sizce ne yapmalıyım?
27
●2.546
- 14-10-2024, 12:01:08hocam selamlar, yanlış bilmiyorsam 20 günden fazla maaş ödemeniz gecikirse haklı fesih nedeni olmaktadır. Bir iş ve işçi hakları konusunda bilgisi olan avukat ile çalışmanızı öneririm
- 14-10-2024, 12:02:38Bir ay gecikebilir. Bu normal değil fakat idare edilebilir. ancak ikinci ay binerse üstüne, yolunda olmayan şeyler var demektir. İşten ayrılabilirsiniz.
İcra göndermek:
Hemen icra gönderemezsiniz. mahkeme kararı gerekir. Yaklaşık 4-5 yıl sürer.
SGK'ya bildirmek:
SGK yabildirmeniz bir şey ifade etmez. Sigortanızı işveren wgk'ya bildiriyorsa sizin yapacağınız bir şey yok burada. SGK ödenmeyen maaşa değil, bildirilmeyen girişlere yani sigortasız çalıştırılma durumunda devreye girer.
en iyi seçenek, işten kanuni yollarla ayrılmak ve maaşınızın ödenmesini beklemek. yada mahkeme yoluna gitmek. - 14-10-2024, 12:05:28Evet hocam 20 günden sonra öyle bir hak doğuyormuş. Avukat için bile şu an hiç para yok o süreçler nasıl yürüyor bilmiyorum ama bir o tarafa da bakayım.adsmanager_ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Bende o parayı alacağımdan çok ümitli değilim hocam. Yatırımlarla vs. bir şekilde döndürüyordu ancak bitiş noktası burası sanırım.DenqeSiz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Mahkeme kararsız ilamsız icra gönderebiliyorum sanırım hocam, bu işe yarar mı bilemiyorum.Sorudata adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle - 14-10-2024, 12:08:06Sektör neydi tam olarak özel değilseGaulor adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 14-10-2024, 12:08:20öyle ilamsız falan açılmaz. alacak ve iş yaptığınıza dair tespit yapılması gerekir. başımdan geçtiği için söylüyorum size. ama işten kafanıza göre ayrılmayın. ihtar gönderin ve işten ayrılın.Gaulor adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle