• 27-07-2024, 20:43:28
    #10
    K4HR4M4N adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kredi kartı kullanmanın bir sebebi var ama banka kartı kullanımı özellikle pandemide çok arttı.
    Temassız özelliği ile artık tamamen hayatımızda ve nakit kullanımı ortadan kalktı diyebiliriz.

    Banka kartı kullandığımızda neler mi oluyor?

    100 TL Paramız var,
    Bakkala gittik, 100TL'lik alışveriş yaptık. Ortalama %5 komisyon aldı banka bakkaldan.
    Bakkal manava gitti. 95TL'lik alışveriş yaptı. Banka %5 komisyon aldı manavdan.
    Manav berbere gitti, sakal traşı oldu, 90TL'yi çekti postan. Berbere kaldı ortalama 85TL
    Bu şekilde 20 işlemde bizim 100TL'nin tamamı bankaya gitmiş oldu.

    Umarım 0,5 - 1 arasında komisyonları yeniden görmemiz ümidi ile...

    Bakkal, nakit verirsen ekmek 8 TL, kart ile 10 TL diyor mu? Ama Kart ile dumanlı içecek alırsan üzerine kart komisyonunu koyarak senden tahsilat yapıyorlar! Ticaret!!!

    Bankaların bizi bu kadar yolması çok çok saçma ve buna katılıyorum.

    Ama ay sonunu kart ile getirmek zorunda olanlar bu ülkede çok maalesef.

    Sorun başka...
  • 27-07-2024, 21:57:00
    #11
    haklısınız pos kullanılan banka eğer bir gün sonra para hesabıma geçsin derseniz %3-4 gibi bir kesinti yapıyor ama 30 gün filan parayı onlarda bekletirseniz kesinti olmuyor sanırım, arkadaşımın unlu mamuller yeri var günde 5-6 bin kartla alan oluyor çok dert yanıyor bu konuda yok yere %4 ümüze banka el koyuyor diyor bunu ürünlere eklesem laf ederler bu kez diyor

    parası olmayıp kredi kartı ile günü kurtarmaya çalışanlara laf yok ama banka kartı ile ödeme yapanlar bence vazgeçmeli hiç yoktan küçük esnafla nakit alışveriş yapmalı
  • 27-07-2024, 22:01:09
    #12
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Komisyon oranı çok değişkendir hocam her adımda %5 olmaz o hatta bazı işletmeler komisyonsuz ödeme alabiliyor garanti ceptepos özelliği sanırım, böyle çok kişi tanıyorum sanayide çalışıp %0 komisyonla ödemelerini tam alıyorlar.

    Komisyon alsalar bile onu hakettiklerini düşünüyorum komisyon olmadan o banka bir para kazanamaz zaten, onca özelliğin bir karşılığı oluyor. Kendinizi düşünün hocam işiniz kolaylaşıyor.
    %0 ile alanlar kampanya vs sebebi ile 1 ay vs geçerli oluyor genelde. 20 Yıldır işletmemde pos cihazlarım var, hiç bir zaman sürekli 0 olan bir komisyon görmedim. En düşük 0,99 veriyorlardı, o da geçici süre. Sonra tekrar yükseliyordu. Şu anda ortalama %4-5 arasında değişiyor.
    Ben banka para kazanmasın, komisyon almasın demiyorum. Konuda da belirttiğim gibi kredi kartı kullanımı için sorun yok ama bakit kart, yani içerisinde para olan hesabımızı kart ile kullandığımızda eriyen paradan bahsediyorum.

    Dohhy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bunda bir sakınca yok bence. Neticede yarın para lazım olduğunda bankaya gidip kredi alacaksınız. Bankada para olsun ki siz de yarın siz veya işvereniniz sorun yaşadığınızda yardımcı olabilsin. Zaten ödeyeceğiniz şeyin fiyatı değişmiyor nakit de versen kart da geçsen aynı para cebinden çıkıyor
    Ben kredi kartı kullanımını konuda belirtmiştim. Bunda sorun yok hocam. İçerisinde nakit para olan nakit kart kullanımındaki süreçte eriyen nakit paradan bahsediyorum.

    akmaster_91 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Nakit taşıyıp hepsini hırsıza kaptırmak var Banka bir hizmet sağlıyorsa karşılığını da alacak elbet
    Çok haklısınız, temassız çıktığından beri parayı kaptırmak ile cüzdanı kaptırmak aynı şey hocam maalesef. Para taşımayıp kartı kaptırdığınızda da hepsi gidiyor
  • 27-07-2024, 22:02:49
    #13
    PaSaSa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    haklısınız pos kullanılan banka eğer bir gün sonra para hesabıma geçsin derseniz %3-4 gibi bir kesinti yapıyor ama 30 gün filan parayı onlarda bekletirseniz kesinti olmuyor sanırım, arkadaşımın unlu mamuller yeri var günde 5-6 bin kartla alan oluyor çok dert yanıyor bu konuda yok yere %4 ümüze banka el koyuyor diyor bunu ürünlere eklesem laf ederler bu kez diyor

    parası olmayıp kredi kartı ile günü kurtarmaya çalışanlara laf yok ama banka kartı ile ödeme yapanlar bence vazgeçmeli hiç yoktan küçük esnafla nakit alışveriş yapmalı
    40 Gün blokede %0 alır banka, çünkü 40 gün paranızı işletmiş oluyor. Esnafın 40 gün dayanacak gücü olsa zaten kendi parasını kendisi de işletir. Esnaf postan çektiklerini almak için sabahı bile beklemeyip gece 12'de hemen hesaptan hesaba işlerini hallediyor. Maalesef bu durumda işletmeler.
  • 27-07-2024, 22:37:43
    #14
    Zaten yeni dünya düzenini tasarlayan firavunlar nakit kullanımı istemiyor. Mutlak takip edilebilir dijital sistemleri hayata entegre etme peşindeler. Çünkü nakit özgürlüktür. Özgürlüğü firavunlar sevmez
  • 28-07-2024, 10:26:39
    #15
    K4HR4M4N adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    %0 ile alanlar kampanya vs sebebi ile 1 ay vs geçerli oluyor genelde. 20 Yıldır işletmemde pos cihazlarım var, hiç bir zaman sürekli 0 olan bir komisyon görmedim. En düşük 0,99 veriyorlardı, o da geçici süre. Sonra tekrar yükseliyordu. Şu anda ortalama %4-5 arasında değişiyor.
    Ben banka para kazanmasın, komisyon almasın demiyorum. Konuda da belirttiğim gibi kredi kartı kullanımı için sorun yok ama bakit kart, yani içerisinde para olan hesabımızı kart ile kullandığımızda eriyen paradan bahsediyorum.



    Ben kredi kartı kullanımını konuda belirtmiştim. Bunda sorun yok hocam. İçerisinde nakit para olan nakit kart kullanımındaki süreçte eriyen nakit paradan bahsediyorum.



    Çok haklısınız, temassız çıktığından beri parayı kaptırmak ile cüzdanı kaptırmak aynı şey hocam maalesef. Para taşımayıp kartı kaptırdığınızda da hepsi gidiyor
    Temassızı ve internet alışverişine kapatın tamamdır. Şifreyide 1234 gibi basit birşey yapmadıysan harcayabielceklerini sanmıyorum. He yine bir yolu bulunur belkide cüzdanını çalsa o parayı unut diğer türlü bankaya itiraz vs edersin. geri gelme olasılığı daha yüksek.
  • 28-07-2024, 13:55:47
    #16
    Onuda esnaf düşünsün ben mi düşüneceğim ortada mükemmel bir hizmet var yıllardır cebimde bir balya para taşımıyorum banka kartı ile ödeme yapıyorum gelir gider belli banka istatistik tutuyor nereye harcama yapmışım görebiliyorum. Sigara, alkol vs aldığım zaman üzerine komisyon koyanlar olursa bir daha oradan alışveriş yapmıyorum marketten alıyorum adam fazladan 3-5 lira almak için 500-1000 liralık alışverişide elinin tersiyle itmiş oluyor.
  • 28-07-2024, 14:01:52
    #17
    tarlada hıyar 50 kuruş buraya gelince 50 tl hesabı oluyor normal yani