Kredi kartı kullanmanın bir sebebi var ama banka kartı kullanımı özellikle pandemide çok arttı.
Temassız özelliği ile artık tamamen hayatımızda ve nakit kullanımı ortadan kalktı diyebiliriz.
Banka kartı kullandığımızda neler mi oluyor?
100 TL Paramız var,
Bakkala gittik, 100TL'lik alışveriş yaptık. Ortalama %5 komisyon aldı banka bakkaldan.
Bakkal manava gitti. 95TL'lik alışveriş yaptı. Banka %5 komisyon aldı manavdan.
Manav berbere gitti, sakal traşı oldu, 90TL'yi çekti postan. Berbere kaldı ortalama 85TL
Bu şekilde 20 işlemde bizim 100TL'nin tamamı bankaya gitmiş oldu.
Umarım 0,5 - 1 arasında komisyonları yeniden görmemiz ümidi ile...
Bakkal, nakit verirsen ekmek 8 TL, kart ile 10 TL diyor mu? Ama Kart ile dumanlı içecek alırsan üzerine kart komisyonunu koyarak senden tahsilat yapıyorlar! Ticaret!!!
Bankaların bizi bu kadar yolması çok çok saçma ve buna katılıyorum.
Ama ay sonunu kart ile getirmek zorunda olanlar bu ülkede çok maalesef.
Sorun başka...